recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DVB-T modtager, Digiality CX 302 T
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDVB-T modtager, Digiality CX 302 T

Besvar Besvar Side  <12345 29>
Forfatter
Besked
laursen Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
recordere.dk teamet

Oprettet: 02-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4055
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2006 kl. 10:26
Oprindeligt skrevet af cnn3 cnn3 skrev:

Hvorfor spørger du ikke i Digiality-tråden? Så står informatioen jo der.

Jeg har flyttet Claus' spørgsmål hertil (håber det er i orden Claus).

Indtil videre er tråden her ikke fyldt af for mange forskellige spørgsmål, så jeg synes spørgsmålene passer her (men hvis tråden bliver for lang må vi have oprettet flere tråde på de forskellige spørgsmål om Digitality modtageren).

/Lars
Redaktør, recordere.dk
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Point: 15694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2006 kl. 11:35

Oprindeligt skrevet af Claus Claus skrev:

- hvis min dvd-optager optager f.eks. DR1 via Digialty CX 302T, hvordan vil jeg kunne se f.eks. TV2 samtidig på mit TV. Udsender Digialty CX 302T ikke kun en kanal af gangen.

Det kan du ikke med denne boks. Så skulle der være 2 tunere og 2 separate AV-udgange, altså en mulighed for at sende tuner-1 ud på SCART-1 samtidig med at tuner-2 blev sendt på SCART-2.

- Har Digialty CX 302T MHP. MHP er vist blevet interessant efter at TV2 har udmeldt at de kun vil sende EPG via MHP.

Nej, ingen MHP. Jeg har slet ikke fundet en DVB-T boks med MHP endnu, der understøttede danske undertekster også. Men det findes forhåbentlig. Jeg er spændt på om MHP overhovedet vinder frem.

Så det eneste man kan se på TV2, er nuværende og næste program. De EPG-data er der. Eller man kan åbne tekst-tv, som denne boks også har.

- Hvordan tilkobles en Digialty CX 302T til en dvd-optager når der også skal   tilkobles en satelitmodtager til dvd-optageren. Overfører Digialty CX 302T   ikke signalet via scartstik.

Et SCART stik er bare en samling af signaler i samme stik. Hvis din DVD-optager har f.eks. en ekstra S-video indgang, så kan du købe et kabel der går fra SCART til S-video+lyd, og på den måde forbinde dem sammen.

/Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
----OR---- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-April-2004
Point: 787
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2006 kl. 13:57
Oprindeligt skrevet af laursen laursen skrev:

Det ville derfor være interessant om det ville være muligt at bygge noget skuffesystem ind i Digitality optageren selv (er det blot en 3.5" bay til HDD indeni - eller 5.25")?

Jeg foretrækker nu at give den et Hi-Speed USB interface.
Til top
Claus Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-Januar-2004
Point: 187
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2006 kl. 14:05
Det er rigtig "træls" at høre.

Det vil sige, at hvis jeg køber en dvb-t modtager kan jeg ikke længere bruge min dvd-optager til at optage f.eks. TV2 mens jeg samtidig er DR1 via det nye digitale sendenet.

Eneste mulighed er så at købe en ekstra dvb-t modtager som skal sluttes sammen med dvd-optageren.

m.v.h.
Claus
Til top
laursen Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
recordere.dk teamet

Oprettet: 02-Januar-2004
Point: 4055
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2006 kl. 14:08
Hej OR,

Oprindeligt skrevet af ----OR---- ----OR---- skrev:

Jeg foretrækker nu at give den et Hi-Speed USB interface.

Helt enig - men kender du til en IDE<->USB connector/converter?!

Jeg synes ikke at kunne finde mange PVR's til DVB-T med USB interface...

/Lars
Redaktør, recordere.dk
Til top
A.Morup Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 05-Januar-2006
Point: 268
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2006 kl. 14:16

Det vil sige, at hvis jeg køber en dvb-t modtager kan jeg ikke længere bruge min dvd-optager til at optage f.eks. TV2 mens jeg samtidig er DR1 via det nye digitale sendenet.

Eneste mulighed er så at købe en ekstra dvb-t modtager som skal sluttes sammen med dvd-optageren.

Hej Claus!

Ja - eller at købe en twin-receiver!

Se f.eks. Flemmings omtale af Arion receivere her: http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=9727

Med venlig hilsen
Anders

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2006 kl. 14:17

Det er rigtig "træls" at høre.

Ja, du bliver nødt til at erstatte det antal analoge tunere du har i dag - med et tilsvarende antal digitale - for samme funktionalitet.

Men der findes som nævnt også DVB-T tunere der kan modtage 2 signaler samtidig. Så kan du optage et program mens du ser et andet (eksempel)

Personligt har jeg valgt at tage den med ro. Nu har jeg købt denne Digiality modtager med indbygget recorder. Dvs. jeg kan se digital-tv og optage det. Men vi har stadig de gamle DR og TV2 signaler, så dem slår jeg bare over på hvis jeg har brug for at optage ét mens jeg ser noget andet.

Jeg er sikkert på at der kommer mange gode bud på 2. og 3. generations DVB-T modtagere senere, som kan supplere min Digiality modtager. Vi har aligevel flere TV i hjemmet, så min første DVB-T optager bliver ikke "arbejdsløs" sådan lige med det samme

/Lars

Redigeret af Lars
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2006 kl. 16:08
Oprindeligt skrevet af laursen laursen skrev:

Hej OR,

/Lars

Ja, det gør jeg da. Har een liggende lige foran mig.
Jeg får en Digiality 302 i morgen eller mandag. Så vender jeg tilbage. Det sværeste bliver at lave kablet. Der skal også en afbryder ind i pin 39 i fladkablet.

Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10472
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2006 kl. 16:21

/Lars

Ja, jeg har også en. Den købte jeg i Aldi for ca. ½ år siden til omkring 125 kr.

Flemming

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2006 kl. 16:23
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

/Lars

Ja, jeg har også en. Den købte jeg i Aldi for ca. ½ år siden til omkring 125 kr.

Flemming

Var der 12/5 V strømforsyning med til den pris?

Redigeret af ----OR----
Til top
stigc Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 23-Juli-2004
Point: 447
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2006 kl. 16:38

Gad vide om man kan styre den v.h.a epg fra en MH-DR300? eller om man kan programmere den til at starte på et givet tidspunkt, hvis der ikke er HDD i, det jo lidt dumt at skulle købe endnu en 'HDD-optager'

Lars hvilken type antenne har du tilsluttet til den indendørs/udendørs?

Redigeret af stigc
Stig

Blot min ringe mening !
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2006 kl. 17:24

Oprindeligt skrevet af stigc stigc skrev:

Gad vide om man kan styre den v.h.a epg fra en MH-DR300? eller om man kan programmere den til at starte på et givet tidspunkt, hvis der ikke er HDD i, det jo lidt dumt at skulle købe endnu en 'HDD-optager'

Altså kanal-skift styret fra MH300 ?  Der må jeg være dig svar skyldig.

Oprindeligt skrevet af stigc stigc skrev:

Lars hvilken type antenne har du tilsluttet til den indendørs/udendørs?

En Triax UHF antenne placeret indendørs under loftet. Jeg snakkede med den lokale antenne-biks, og de sagde at det ikke var kritisk i det område hvor jeg bor.

De sagde jeg både kunne købe en stue-antenne med forstærkning, eller en lille UHF antenne. Det sidste gav bedst signal, så den snuppede jeg. Den er også nemmere at integrere, hvis man ønsker at distribuere til flere TV.

Jeg prøvede først at stille den og "kigge" ud af et vindue på 1. sal. Tog en juletræsfod og et kosteskaft, og så havde jeg en indendørs "antennemast" til test. Det fungerede fint, og så flyttede jeg den på loftet.

Kablet fra antennen er ført ned til det sted hvor vores fællesantenne kommer ind i huset, og her samles de to signaler med et filter. I dette tilfælde et special-filter der kun lukker UHF kanal 25 igennem fra den nye antenne (det er DVB-T fra Tommerup - vores sender) og så slipper resten af fællesantennen igennem i den anden gren af filteret.

Så nu har jeg digital-tv i hele huset (alle antenne-dåser) samtidig med at fællesantennen stadig virker som tidligere. Det er ganske fikst

Jeg laver lige en tegning over det og poster det i et separat emne, som inspiration til andre.

/Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top

Besvar Besvar Side  <12345 29>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu