Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
SpookiePower
Bruger
Oprettet: 26-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 107
|
Sendt: 02-December-2009 kl. 09:25 |
Jeg kender intet til sådan udstyr, men kan man benytte sådan en modtager sammen med andet software, eller er denne model låst til det software der følger med ?
|
 |
JørgenT
Guld medlem
Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5362
|
Sendt: 02-December-2009 kl. 09:31 |
confused skrev:
Det er noget vrøvl at de skriver at den har Mpeg4 - det styres af softwaren, ikke af hardwaren. |
Da der også medfølger software til dimsen, er det jo ikke helt vrøvl 
Men om denne software så eventuelt er lige så ringe som det der typisk følger med til lignende produkter, er så en helt anden sag. 
Mvh JørgenT
|
 |
andersp2
Bruger
Oprettet: 29-Juni-2007
Point: 64
|
Sendt: 02-December-2009 kl. 10:04 |
SpookiePower skrev:
Jeg bor 13 km fra Hove-senderen, og der skulle være god dækning - men igen, om der også er det indendørs.
|
Modtager selv i Mørke med en mini antenne der fulgte med mit expresscard tvkort. Der er ingen problemer med modtagelsen, den skal dog stå et bestemt sted i Vinduesskærmen for optimal modtagelse.
så det kan sagtens lade sig gøre, det er bare at prøve Ifølge dækningskortet er 25 km til Hadsten senderen
|
 |
abacus
Super bruger
Oprettet: 12-Februar-2005
Point: 491
|
Sendt: 02-December-2009 kl. 11:33 |
Har lige installeret Aldi-udgaven Zolid dvb-t tuner.
Ikke så ringe enda, installerede på min lille notebook-"Asus 1002ha" og den viser et absolut fint billede, satte et par Denon ørevarmere i stikket og fik en overraskende fin lyd, mere end godkendt.
Min notebook kan ikke trække lyden fra DR-HD (hakker) men det havde jeg nu heller ikke forventet.
Hardware er Realtek indmad, software er ArcSoft, og er ret godt skruet sammen.
MVH
Niels
|
 |
jjdk
Guld medlem
Oprettet: 06-Oktober-2006
Point: 649
|
Sendt: 02-December-2009 kl. 14:42 |
Jeg har også købt Aldi-modellen, men jeg har tilgengæld store problemer med signalet.
Iflg. dækningskortet så skulle signalet indenfor være reduceret på min adresse: Jeg bor 22 km. fra senderen.
Se fx. dækningskortet her:
Jeg har så ringet til supporten, som fortæller, at antennen ikke er god, og at det vil hjælpe gevaldigt med en kraftigere antenne. De foreslog også, at jeg kunne forlænge kablet, og placere antennen udenfor.
Bare til jeres orientering.
|
 |
jlc_dk
Ny bruger
Oprettet: 02-December-2009
Point: 1
|
Sendt: 02-December-2009 kl. 16:19 |
Kan en af jer, der har købt den dvb-t modtager, som Aldi udbyder fra i dag, fortælle mig hvilket chipset den benytter?
Jeg ønsker at bruge den sammen med en linux kerne 2.6. Så hvis nogen kører linux, kunne det være perfekt, hvis I kunne sende output fra "lsusb -v".
Man kan måske også finde oplysninger om hardwaren via f.eks. Windows, men jeg skal ikke gøre mig klog på hvordan :)
/Jesper
|
 |
WoodiePek
Ny bruger
Sted: Danmark
Point: 2
|
Sendt: 02-December-2009 kl. 20:38 |
Hej!
Har også lige afsluttet installationen af samme ALDI USB DVB-T TUNER fra ZOLID, og billedet er da ganske udmærket, lyden ligeså.
Jeg kan dog kun få 5 kanaler frem, alle fra DR (DR UPDATE- DR RAMASJANG - DR HD - DR K og FOLKETINGET). Skulle man ikke også kunne modtage TV2?
Og hvad med fjernbetjeningen. Den virker da overhovedet ikke -- og jeg har husket at pille plasticstrimlen ud. Kan du få den til at virke og i så fald, hvordan?
På forhånd tak for hjælpen
Poul Erik
|
 |
jjdk
Guld medlem
Oprettet: 06-Oktober-2006
Point: 649
|
Sendt: 02-December-2009 kl. 21:08 |
Jeg kunne hente 26 kanaler, men jeg måtte scanne 2 gange, da den slet ikke hentede nogen i første omgang . Min fjernbetjening er også drilsk. Den virker nogle gange, men ikke altid. Og når jeg trykker på on/off-knappen starter den stifinder i en bestemt mappe, men ellers sker der ingenting.
|
 |
abacus
Super bruger
Oprettet: 12-Februar-2005
Point: 491
|
Sendt: 02-December-2009 kl. 21:32 |
Prøvede også lige fjernbetjeningen
Virker ikke.
Fik 35 kanaler ved scanning, også tv2.
Billig dims med en fjernbetjening der ikke virker,
resten virker efter forventning.
Godt tilfreds.
Niels
|
 |
WoodiePek
Ny bruger
Sted: Danmark
Point: 2
|
Sendt: 03-December-2009 kl. 19:50 |
abacus skrev:
Prøvede også lige fjernbetjeningen
Virker ikke.
Fik 35 kanaler ved scanning, også tv2.
Billig dims med en fjernbetjening der ikke virker,
resten virker efter forventning.
Godt tilfreds.
Niels |
Hej Niels.
Jeg bor i haderslev. Hvor bor du? sjovt at vide i forhold til hvilke kanaler man kan modtage.
mvh poul erik
|
 |
Simondog
Bruger
Oprettet: 26-April-2010
Point: 72
|
Sendt: 23-Maj-2010 kl. 14:47 |
Mine forældre har lige købt en fra ALDI men jeg kan ikke finde nogle kanaler... Kan det passe ? De bor i Nyborg
|
 |
hansie
Guld medlem
Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7237
|
Sendt: 23-Maj-2010 kl. 16:06 |
Hvor langt er de fra nærmeste sender ?
Prøv at få antenne så højt op som mulig. Jeg har måtte bruge en usb forlænger så antenne kunne sættes oven på et skab før jeg fik signal på min adresse
|
 |