recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DVB-t modulator
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDVB-t modulator

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
taunus Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 89
Direkte link til dette indlæg Emne: DVB-t modulator
    Sendt: 11-Februar-2011 kl. 17:30
Hej.
Nu har vi endelig alle fået DVB-t fjernsyn. Pt. sender jeg signalet fra vores satelit ind i soveværelset via en rf-modulator. Men som sådan noget analogt signal, så er kvaliteten ikke alt for god. Er der en modulator, som kan omforme det signal fra satelittens scart til digital signal, sådan at jeg kan se det på mit dvb-t fjernsyn i "digital" kvalitet?
... ovenover alting stråler Moder Sol... og ejer af et 42PV60E- nu UDEN Purple Snakes
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19813
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2011 kl. 18:00
Oprindeligt skrevet af taunus taunus skrev:

Er der en modulator, som kan omforme det signal fra satelittens scart til digital signal, sådan at jeg kan se det på mit dvb-t fjernsyn i "digital" kvalitet?

Ja, men næppe en du har lyst til at betale for (professionel udgave).

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
root Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 19-Juni-2010
Point: 31
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2011 kl. 18:36
Jeg undersøgte noget lignede for nogle år siden - den billigste DVB-T modulator jeg kunne finde (i PCI-form) var en DekTec DTA-110T-SP til 1695 € - altså ca. 12.700 kr. Dertil skal man så lægge en computer incl. DVB-S/S2-modtager til ca. 3-4000 kr - og enten kunne begå sig i Linux eller have flere penge til noget meget dyr software.

En meget billigere mulighed er at sende signalet videre via IP (fra en computer til 3-4000 kr) og så have en set-top boks af en art ved hvert fjernsyn.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu