recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DVB-T og kabeltv?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDVB-T og kabeltv?

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2006 kl. 12:50

Oprindeligt skrevet af Ken_T Ken_T skrev:

Det er osse ham "Kandersen". Han maler en vis herre på væggen. Super negativ. Kun sjov, Kim.

Hehe, ja og jeg er rigtig god til det

Sjovt nok skriver Kim selv et sted, at han blot bruger sin htpc til at optage med og ikke som egentlig live TV kilde. Det er da meget fornuftig faktisk, et fjernsyn er jo bedst for det meste. 

Det skyldes to årsager:
1. Kvaliteten på hauppage pvr 500MCE er (hos mig) ikke til livetv.
2. Der er ingen grund til at tænde både en computer og et tv, blot for at se tv. Så billig el-afgift har vi heller ikke.

Men hvis det er gode optagelser man vil have, er en selector da en glimrende og billig løsning  og genvej til det, hvis man vel at mærke ikke er så fastlåst i forestillingen om at skal være microsoft media center, der skal bruges.

Selectoren er skam en glimragende løsning, billedemæssigt. Det er konstruktionsmæssigt og ikke mindst i forbindelse med Microsoft MCE2005 den er mindre hensigtmæssig.
En løsning med f.eks FloppyDTV, den løser nogle praktiske problemer i forbindelse med tilslutningen, men skaber til gengæld nogle andre problemer. Kvaliteten bør stadigvæk være den samme, eller bedre for en integreret DVB løsning.

Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu