|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Ejsensø ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 20-November-2009 Status: Offline Point: 9 |
![]() Sendt: 20-November-2009 kl. 12:46 |
Hej, Jeg har en ældre harddiskoptager, som jeg har en MPEG2 DVB-T foran, forbundet med et scartstik til "EXT-indgangen" på harddiskoptageren. Det hele ender i et LCD fjernsyn, som var det hotteste for 4 år siden, og som vi i øvrigt er glade for, bortset fra den analoge tuner. Det fungerer for såvidt udmærket, men det er irriterende, at optageren altid starter op med at tage signal ind fra den tuner, der er i den. Det betyder, at jeg hver gang skal vælge "EXT" i steder for "Tuner". Ikke nok med at det er irriterende - det har også mere eller mindre givet min kone berøringsangst over for at betjene fjernsyn - alt for mange fjernbetjeninger med alt for mange tryk. Jeg holder meget af hende og vil langt hellere skifte setup end at skifte kone. Jeg er absolut ikke nogen AV-ørn (og har i øvrigt ikke de store krav til teknisk kvalitet), men har fået den tanke, at jeg - i forbindelse med indkøb af en MPEG4 box, måske kunne komme ud over dette problem ved at sætte en RF-modulator efter DVB-T boxen og sende signalet tilbage til antennenettet, så min gode gamle HD-optager kunne få signalet ind som i de gamle analoge dage. Og så i øvrigt vente på, at der kommer nogle ordentlige MPEG4-harddiskoptagere. Er det helt ude i hampen? Hilsen Dan |
|
![]() |
|
DrageMester ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1660 |
![]() |
Det lyder som en fornuftig prioritering! ![]() Din plan med en RF modulator lyder ikke optimal. Hvad med at købe en DVB-T MPEG4 modtager med to udgange, hvoraf den ene sættes i tv og den anden i recorder? Det mener jeg godt man kan finde. Så bliver det da en lille smule nemmere end nu, selvom du stadigvæk skal stille recorderen om fra internt til ekstern kilde - men det er jo så kun når du skal optage. |
|
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
|
|
![]() |
|
dkscan ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1333 |
![]() |
Det lyder som den helt rigtige løsning. Man kan også vælge at beholde den gamle modtager, så behøver den nye ikke at have to udgange og man kan optage et program mens man ser et andet.
Under alle omstændigheder er en RF-modulator sikkert dyrere end en ny digitalmodtager, ihvertfald hvis den skal have stereo-output.
|
|
Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information |
|
![]() |
|
Ejsensø ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 20-November-2009 Status: Offline Point: 9 |
![]() |
Tak for svarene. Når I begge anbefaler den samme løsning, er det jo nok fordi det er fornuftigt. Det bliver muligt nok den løsning jeg vælger, men alligevel spørger jeg jer kyndige personer: er der noget teknisk til hinder for min RF-modulator-løsning? Jeg er opmærksom på, at kvaliteten daler, men familien prioriterer enkelthed i betjeningen højere end kvalitet (vi ser i virkeligheden ikke ret meget fjernsyn - men er blevet voldsomt afhængige af timeshiftbufferen i optageren)
Dan
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
Det vil være en god del nemmere at købe en PVR, i stedet for en seperat box og Recorder.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
![]() |
Jeg har overvejet en PVR - men dem jeg har kunnet finde har enten en lille timeshiftbuffer (1-2 timer mod de 6, vi har i dag), eller også kan jeg ikke se hvor stor den er. Det var faktisk det, der fik mig til at tænke i alternative baner. Men hvis nogen har et bud på en PVR med en timeshiftbuffer på mere end 4 timer, vil jeg blive glad for at høre om det.
Hilsen
Dan
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
Med sådanne krav kommer du givetvis ikke langt.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
![]() |
Jeg ved såmænd ikke om man kan kalde det krav - det kunne bare have været rart, hvis jeg havde kunnet beholde den funktionalitet, jeg har i dag,
Anyway - tak til alle for input. Det lyder som om RF-modulatorløsningen ikke er gangbar, så mon ikke bare jeg klamper videre som idag indtil al rettighedsproblematikken bliver løst, så der kommer nogle mainstream harddiskoptagere med MPEG4?
Dan
|
|
![]() |
|
![]() |
Det er nu nok heller ikke noget der udvikles så meget på mere, MPEG4 er heller ikke kompatibelt til DVD, så det problem skal på en eller anden måde løses, så det kan afspilles på andre maskiner. Fremtiden ligger mere på PVR. Jeg har ikke savnet den gamle Recorder, brugte alligevel kun at optage på HDDen.
|
|
|
|
![]() |
|
![]() |
Enig - jeg skulle have sagt PVR og ikke harddiskoptager. Vi bruger også kun harddisken i dag - skriver aldrig ud til DVD'en. Men når Phillips dengang lavede en harddiskoptager med 6 timers timeshiftbuffer, kan man kun håbe på, at de en dag laver en PVR med det samme. Og så er det kreperligt at tænke på, at det sikkert bare er at vende én bit i firmwaren for at få min nuværende til at starte med at tage input fra ext-indgangen i stedet for fra tuneren. Men jeg får nok næppe en hollandsk SW-ingeniør til at vende den for mig.
Hilsen
Dan
|
|
![]() |
|
![]() |
De Recordere jeg har haft (Panasonic) har ikke det problem, når AV1 er valgt, så skiftes der ikke til andet medmindre det gøres manuelt, eller hvis der har været en timeroptagelse fra Tuneren. Så det er et underligt problem du har, men OK det er også Philips.
|
|
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |