|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
roed ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 16 |
![]() Sendt: 06-September-2006 kl. 14:43 |
Hej alle. Jeg har efterhånden fået blod på tanden for at afprøve digital TV, og vil derfor udvide min PC med et DVB-T kort udover det MCE-500 jeg har i forvejen. Der er et PCI-slot ledigt så fysisk skulle det kunne lade sig gøre. Jeg bruger pt. MCE2005 som software, men har seriøst overvejet at gå over til Media Portal istedet, da dette umiddelbart virker bedre (især på DVB siden) Dermed forekommer der jo nogle spørgsmål:
Alle inputs er velkomne PFT, Redigeret af roed - 06-September-2006 kl. 14:44 |
|
/roed
|
|
![]() |
|
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
![]() |
Hvordan modtager du signalet i øjeblikket til MCE500? Har du f.eks. kabeltv er der måske andre muligheder (DVB-C)... Der er jo kun 3 kanaler pt. på DVB-T. På www.digi-tv.dk er der et dækningskort, der viser om man kan modtage DVB-T med stueantenne. Det drejer sig om at sammensætte det software og hardware, der passer sammen. MediaPortal har en supportliste, hvor der er opført nogle TV-kort. Hvis det skal være til MCE (og også andre HTPC-systemer) skal du sørge for at der findes de såkaldte BDA-drivers til kortet. Eks. herpå er kort fra Technotrend, Hauppauge, Twinhan, FireDTV, terratec og sikkert flere... Redigeret af avh - 06-September-2006 kl. 16:46 |
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
|
![]() |
|
roed ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 16 |
![]() |
Ja, jeg har TDC kabel TV i dag, så hvis man kan få noget digitalt ud af det ville det da være kanon! Men det troede jeg ikke var muligt, derfor regnede jeg med at DVB-T var den eneste mulighed herhjemme. Jeg har jo læst herinde omkring hvilke kort som duer til MCE2005 og at det ikke er mange, pga. mangel på undertekster. Derfor spørger jeg om hvilke som i anbefaler, nogle som i ved virker "al-round" eller ihvertfald ikke giver problemer normalt. Specielt når jeg nu regner med at skifte til Media Portal, så ville det jo være herligt at kortet virker i begge programmer. Men jeg hører megte gerne mere om DVB-C via kabel tv |
|
/roed
|
|
![]() |
|
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
![]() |
Se eks. kabel Tv løsning her fra www.digtialt.tv http://www.digitalt.tv/artikel.aspx?ArticleID=3 Der er også kort fra technotrend, twinhan, der kan bruges med passende programmer.. Prøv at søge i dette forum også, der er flere tråde om emnet. Undertekst-problemet er mest i relation til DVB-T, fordi ikke ret mange HTPC-programmer kan vise undertekster...
Redigeret af avh - 06-September-2006 kl. 19:26 |
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
|
![]() |
|
![]() |
Det ser jo kanon ud!!! Og med en sådan box får man så alle de programmer man har i dag via kabel tv digitalt? Jeg mener, den vi ser ikke kun de 3 programmer vi har herhjemme som er digitale? (Skal lige være HELT sikker ;o) |
|
/roed
|
|
![]() |
|
![]() |
Ja alle sammen... Lidt men... Når du er vant til at bruge MCE500 og således har 2 tunere. Det er der ikke i denne løsning.... (se og optage samtidigt) Man kan jo stadig se live Tv direkte på TV-et. (desvære analog)
|
|
|
|
![]() |
|
![]() |
Nååå ja, men kan man ikke både have MCE500 og digital boxen koblet på samtidig? Og egentlig på denne måde have 3 tunere? Eller bukker MediaCenter så under, da det er mere end hvad Microsofts udviklere kan klare |
|
/roed
|
|
![]() |
|
![]() |
Man kan selvfølgelig sige, hvad skal det analoge input egentlig bruges til? Er der overhovedet behov for det analoge TV-kort? Det kræver desvære ekstra aktivitet med en TV-fjenbetjening, betjeningen er ikke så clean.... Der er også problemer med at kombinere analog- og digitale tv-kort.... |
|
|
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
#roed "Nååå ja, men kan man ikke både have MCE500 og digital boxen koblet på samtidig? Og egentlig på denne måde have 3 tunere? Eller bukker MediaCenter så under, da det er mere end hvad Microsofts udviklere kan klare " Ja den bukker nok ikke under, men det er ikke muligt at have flere forskellige signaltyper samtidigt i MCE, så det er enten DVB-T eller Analog etc. ikke DVB-T og Analog f.eks.
|
|
![]() |
|
![]() |
Hmmm, det er jo lidt trist. Nogen som ved om Media Portal kan klare to forskellige typer tunere på samme tid? Kan se i konfig at der er defineret alle 3 DVB typer samt analog, men ikke om man kan bruge dem samtidig...
|
|
/roed
|
|
![]() |
|
Pjerrot ![]() Bruger ![]() Oprettet: 21-August-2006 Status: Offline Point: 236 |
![]() |
man kan kun kører Firedtv/floppedtv som dvb-t i MCE...
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |