recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DVB-T optagelse med tekst ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDVB-T optagelse med tekst ?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Mr.NiceGuy Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 18-December-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 52
Direkte link til dette indlæg Emne: DVB-T optagelse med tekst ?
    Sendt: 20-Maj-2008 kl. 19:30

Hejsa !

Har et af de dersens combi TV-kort hvor der både er digital tuner og alm. analog tuner i sammen kort.

MCE tillader jo desværre ikke at anvende begge dele, men der SKAL vælges enten eller :-(

Jeg mener at kunne huske at jeg i sin tid valgte det gamle analoge signal mit MCE-system kører med nu pga. man ikke kunne optage med undertekster på MCE. Tror faktisk slet ikke MCE kunne vise undertekster på DVB-T signal.

Egenligt ville jeg gerne skifte til det bedre digitale signal, men IKKE på bekostning af manglende undertekster. Husker jeg helt forkert, eller er der i mellemtiden dukket en løsning op på problemmet?

Eller er Microsoft fuldstændige ligeglade med at få dette produkt bare nogenlunde funktionsdygtigt?

Håber der sidder en venlig sjæl eller to derude et sted ...

På forhånd Tak

Til top
fast2night Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Juli-2006
Point: 2268
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2008 kl. 19:39
Oprindeligt skrevet af Mr.NiceGuy Mr.NiceGuy skrev:

Hejsa !

Har et af de dersens combi TV-kort hvor der både er digital tuner og alm. analog tuner i sammen kort.

MCE tillader jo desværre ikke at anvende begge dele, men der SKAL vælges enten eller :-(

Jeg mener at kunne huske at jeg i sin tid valgte det gamle analoge signal mit MCE-system kører med nu pga. man ikke kunne optage med undertekster på MCE. Tror faktisk slet ikke MCE kunne vise undertekster på DVB-T signal.

Egenligt ville jeg gerne skifte til det bedre digitale signal, men IKKE på bekostning af manglende undertekster. Husker jeg helt forkert, eller er der i mellemtiden dukket en løsning op på problemmet?

Eller er Microsoft fuldstændige ligeglade med at få dette produkt bare nogenlunde funktionsdygtigt?

Håber der sidder en venlig sjæl eller to derude et sted ...

På forhånd Tak

Der er stadigvæk ingen DVB-Subtitles i MCE, og den eneste mulighed er nok at bruge en andet program til TV.

Vi er ganske enkelt for små til at MS gider rode med det "pjat".
Mvh Hans
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2008 kl. 19:49

Dammm .... Surt

Og der findes heller ikke et-eller-andet smart addon der kan klare problematikken ??

Har ladet mig fortælle at MediaPortal kan optage med DVB-subs - Er dette rigtigt?

Til top
Badsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-November-2004
Sted: Ølstykke DK
Point: 1042
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2008 kl. 21:48

Ja, MediaPortal kan optage undertekster osv. Det er ikke helt så nemt at sætte op, som MCE, men ved at læse diverse guides på deres forum lykkes det som regel. Der arbejdes for tiden på at lave en version 1, som skulle være meget nemmere.

Desuden kan den køre med både analoge og digitale tunere samtidig.

Med venlig hilsen
Henrik Badsted

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2008 kl. 08:42

Hej Badsted !

Jeg legede selv, ganske kortvarrigt, med MediaPortal for meget længe siden, men løb hurtigt ind i opsætningsproblemmer, og skrottede ide'en igen.

Siden har jeg fulgt en del med i andres erfaringer mht. MediaPortal, da jeg fortsat agter (på et eller andet tidspunkt) at skifte MCE ud med noget mere optimalt (men så SKAL det selvfølgelig også være bedre end MCE).

Jeg syntes dog fortsat at man tit hører om folk, som har opsætningsproblemmer med MediaPortal, og da jeg ikke selv betragter mig som en "ørn" på området, tror jeg at jeg afventer den der version 1, før jeg atter giver det et forsøg. Så meget haster det jo heller ikke.

Nogen der ved mere om release deraf?

Kender I ikke allesammen det fænomen, at sidde og tænke: Det er egenligt et ganske fedt proggram, bare det lige også kunne gøre sådan og sådan, og tillod sådan og sådan. MCE har (efter min mening) alt for mange begrænsninger, og det er ærgeligt - Fordi det ER et fedt program.

Til top
pfugl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Februar-2005
Sted: Skanderborg, DK
Point: 1067
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2008 kl. 14:07
DVBviewer optager også fint med undertekster, men så vidt jeg husker understøtter den ikke analoge tunere.
Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-April-2006
Point: 1757
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2008 kl. 23:05
Faktisk er DVBviewer nemt og enkelt at bruge. Man kunne jo bruge det til digitale optagelser og derved have undertekster der igen kan gengives af samme program. Og så måske anvende MCE til det analoge.

Måske lidt besværligt, ikke selve programmet mener jeg, men fremgangsmåden. Ja, man får jo ikke altid det optimale. Til gengæld virker det. Har selv et analogt kort + et DVB-T kort.

Og Media portal, som jeg ikke har haft rigtig held med,  skulle vist kunne begge dele. Det er længe siden jeg prøvede at bruge det. Måske skulle man lige se igen... 

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu