|
DVB-T optager på DVB-C net |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | |||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Jamen så er mit svar fyldestgørende. Hun kan godt bruge optageren. |
|||
![]() |
|||
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
||
Hvis der er tale om en ældre dame kan det være noget af en opgave at lære, at skulle huske at indstille både DVB-T boks og video, korrekt... M.v.h. |
|||
![]() |
|||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
||
Henrik det gør man en gang for alle, så der er ingen bøvl for nogen. Optageren på AV indgang og DVB-T til scart ud (har altid været aktiv på de bokse jeg har benyttet)
|
|||
![]() |
|||
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
||
Betyder det at hun stopper det der allerede er optaget og så fortsætter med at se resten senere. Opgiv projektet og lær hende at bruge Harddisken på Tvet. Her er det muligt at kode optagelse, sætte live på pause og genoptage afspilning. Lige det der efterspørges. Gamle hunde kan godt lære nye kunster. ![]() For øvrigt er den sidste VHS maskine produceret. |
|||
![]() |
|||
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5322 |
||
kun med analog og DVB-T MPEG2 tuner, så der skal ekstern DVB-C tuner tilsluttes til en AV indgang. ![]() Så det vil være træls at skulle optage, med at huske indstilling af 2 enheder på kanal og tidspunkt. ![]() Mvh. JørgenT
|
|||
![]() |
|||
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
||
Nej, det er sgutte bare! Jeg véd det fra mine forældre, som ellers har benyttet video i årtier. Man skal indstille video'en til timeroptagelse, huske at tænde boksen, og stille den på det rigtige program o.s.v. Tro mig, det er ikke "bare lige", for mange mennesker... M.v.h. |
|||
![]() |
|||
Mr. Mouse ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 08-August-2016 Status: Offline Point: 7 |
||
Det er intet problem. Det gør hun i forvejen med de analoge videoer mine forældre har.
Det er det, som ér optaget, og som hun/de begge skal se, som der måske har behov for at afbryde og se resten af på et senere tidspunkt.
----- Men er tingene så som Kampus skriver: At man kan bruge den, men kun optage det man ser og ikke sætte den på timeroptagelse? Eller er det som jeg kan udlede af andres svar, hvor man kan sætte den på timeroptagelse, men kun på den kanal, som DVB-C boksen står på, som det er tilfældet med de analoge videoer? |
|||
![]() |
|||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
||
En HDD Recorder kan og så genoptage en afspilning fra hvor den blev stoppet, så undskyldningen for ikke at skifte af den grund holder ikke vand. |
|||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|||
![]() |
|||
Mr. Mouse ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 08-August-2016 Status: Offline Point: 7 |
||
Er det ved at sætte et 'mærke' hvor man er nået til eller hvad? Det var jeg ikke opmærksom på. Til gengæld kan de ikke tage den med i sommerhus, med mindre de tager hele maskinen med, så de er stadig interesseret i en ny videomaskine.
|
|||
![]() |
|||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
||
Det husker den selv. Video maskiner de fremstilles ikke mere, den absolut sidste er røget af produktionen hos Funai for nogle uger siden, der er ingen der kan bruges til vores Digitale system. Redigeret af Radiomanden - 09-August-2016 kl. 03:14 |
|||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|||
![]() |
|||
||
Det med at den husker det selv, synes jeg så ikke, at jeg har oplevet.
Både min Samsung og min LG begynder blot forfra. Forældrene har også Samsung og LG om end nogle andre modeller, men jeg tror ikke, at der er anderledes hos dem. Min Blu-Ray afspiller spørger dog om den skal fortsætte hvor pågældende disc stoppede sidst, men det er jo en helt anden maskine.
Man kan godt købe nye maskiner med VHS optager/afspiller i Tyskland. Men det er jo så også derfor hun gerne vil have en mens tid er, hvis den altså kan bruges. Som du selv skriver, de produceres ikke mere, men visse forhandlere har jo stadig et større eller mindre lager tilbage, som de kan sælge inden det er helt slut. |
|||
![]() |
|||
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
||
Så synes jeg du skal købe en maskine i Tyskland.
Forstår efterhånden ikke hvad du vil med tråden. Man har aldrig kunne købe en DVB-T optager med VHS. Alle de HDD maskiner jeg har kendskab til, kan genoptage afspilning. Også med harddisk tilsluttet tv. Hvorfor smadre et godt digitalt signal fordi man synes en storm p agtig løsning er nemmere. Det virker næsten som om du laver sjov. Undskyld jeg er så ligefrem. Redigeret af Mufti - 09-August-2016 kl. 07:29 |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |