recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DVB-T optager på DVB-C net
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

DVB-T optager på DVB-C net

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2016 kl. 21:26
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Mr. Mouse Mr. Mouse skrev:

Jeg vil gerne høre de kloge hoveder her, om det kan lade sig gøre, at slutte en optager som er bygget til DVB-T til et DVB-C netværk (YouSee), eventuelt via en tunerboks eller på anden måde?

Jeg håber nogen kan svare.
På forhånd tak. :-)

Ja den kan tilsluttes via scart til det Tv elker Box der HAR DVB-C. Giver så kun mulighed for at optage det du ser. Og timer optagelser, glem det.

Jamen så er mit svar fyldestgørende. Hun kan godt bruge optageren.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2016 kl. 21:43

Jeg vil gerne høre de kloge hoveder her, om det kan lade sig gøre, at slutte en optager som er bygget til DVB-T til et DVB-C netværk (YouSee), eventuelt via en tunerboks eller på anden måde?

Jeg håber nogen kan svare.
På forhånd tak. :-)

Ja den kan tilsluttes via scart til det Tv elker Box der HAR DVB-C. Giver så kun mulighed for at optage det du ser. Og timer optagelser, glem det.

Jamen så er mit svar fyldestgørende. Hun kan godt bruge optageren.

Hvis der er tale om en ældre dame kan det være noget af en opgave at lære, at skulle huske at indstille både DVB-T boks og video, korrekt...

M.v.h.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2016 kl. 21:52
Henrik det gør man en gang for alle, så der er ingen bøvl for nogen. Optageren på AV indgang og DVB-T til scart ud (har altid været aktiv på de bokse jeg har benyttet)
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Point: 4909
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2016 kl. 21:53

Mange tak for svar.

Det drejer sig om en Funai TD6D-M101, som stadig kan købes fra Tyskland.
Problemet er, at min mor er ret glad for sin video, hvor hun kan se noget og hvis hun så bliver nødt til at stoppe, så kan hun stoppe og tage båndet ud og fortsætte nøjagtigt derfra uden først at skulle spole og huske hvor det var.

Det giver da ingen mening.

Betyder det at hun stopper det der allerede er optaget og så fortsætter med at se resten senere.

Opgiv projektet og lær hende at bruge Harddisken på Tvet. Her er det muligt at kode optagelse, sætte live på pause og genoptage afspilning. Lige det der efterspørges. Gamle hunde kan godt lære nye kunster. Smile

For øvrigt er den sidste VHS maskine produceret.

Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5322
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2016 kl. 22:27

Det drejer sig om en Funai TD6D-M101, som stadig kan købes fra Tyskland.
Gammel svend, 
http://www.manualslib.com/manual/914219/Funai-Td6d-M101.html?page=3#manual
kun med analog og DVB-T MPEG2 tuner, så der skal ekstern DVB-C tuner tilsluttes til en AV indgang. Thumbs Down
Så det vil være træls at skulle optage, med at huske indstilling af 2 enheder på kanal og tidspunkt. Ouch

Mvh. JørgenT
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2016 kl. 23:15

Henrik det gør man en gang for alle, så der er ingen bøvl for nogen. Optageren på AV indgang og DVB-T til scart ud (har altid været aktiv på de bokse jeg har benyttet)

Nej, det er sgutte bare! Jeg véd det fra mine forældre, som ellers har benyttet video i årtier. Man skal indstille video'en til timeroptagelse, huske at tænde boksen, og stille den på det rigtige program o.s.v. Tro mig, det er ikke "bare lige", for mange mennesker...

M.v.h.
Til top
Mr. Mouse Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 08-August-2016
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Mouse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2016 kl. 00:10
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Hvis der er tale om en ældre dame kan det være noget af en opgave at lære, at skulle huske at indstille både DVB-T boks og video, korrekt...

M.v.h.

Det er intet problem. Det gør hun i forvejen med de analoge videoer mine forældre har.
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Det giver da ingen mening.

Betyder det at hun stopper det der allerede er optaget og så fortsætter med at se resten senere.

Opgiv projektet og lær hende at bruge Harddisken på Tvet. Her er det muligt at kode optagelse, sætte live på pause og genoptage afspilning. Lige det der efterspørges. Gamle hunde kan godt lære nye kunster. Smile

For øvrigt er den sidste VHS maskine produceret.

Det er det, som ér optaget, og som hun/de begge skal se, som der måske har behov for at afbryde og se resten af på et senere tidspunkt.

-----

Men er tingene så som Kampus skriver: At man kan bruge den, men kun optage det man ser og ikke sætte den på timeroptagelse?

Eller er det som jeg kan udlede af andres svar, hvor man kan sætte den på timeroptagelse, men kun på den kanal, som DVB-C boksen står på, som det er tilfældet med de analoge videoer?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2016 kl. 02:45

En HDD Recorder kan og så genoptage en afspilning fra hvor den blev stoppet, så undskyldningen for ikke at skifte af den grund holder ikke vand.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Mouse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2016 kl. 03:05
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

En HDD Recorder kan og så genoptage en afspilning fra hvor den blev stoppet, så undskyldningen for ikke at skifte af den grund holder ikke vand.

Er det ved at sætte et 'mærke' hvor man er nået til eller hvad?
Det var jeg ikke opmærksom på.
Til gengæld kan de ikke tage den med i sommerhus, med mindre de tager hele maskinen med, så de er stadig interesseret i en ny videomaskine.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2016 kl. 03:11

Det husker den selv.
Video maskiner de fremstilles ikke mere, den absolut sidste er røget af produktionen hos Funai for nogle uger siden, der er ingen der kan bruges til vores Digitale system.

Redigeret af Radiomanden - 09-August-2016 kl. 03:14
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Mouse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2016 kl. 04:46
Det med at den husker det selv, synes jeg så ikke, at jeg har oplevet.
Både min Samsung og min LG begynder blot forfra.

Forældrene har også Samsung og LG om end nogle andre modeller, men jeg tror ikke, at der er anderledes hos dem.

Min Blu-Ray afspiller spørger dog om den skal fortsætte hvor pågældende disc stoppede sidst, men det er jo en helt anden maskine.

Man kan godt købe nye maskiner med VHS optager/afspiller i Tyskland. Men det er jo så også derfor hun gerne vil have en mens tid er, hvis den altså kan bruges. Som du selv skriver, de produceres ikke mere, men visse forhandlere har jo stadig et større eller mindre lager tilbage, som de kan sælge inden det er helt slut.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Point: 4909
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2016 kl. 07:27
Så synes jeg du skal købe en maskine i Tyskland.

Forstår efterhånden ikke hvad du vil med tråden.

Man har aldrig kunne købe en DVB-T optager med VHS. Alle de HDD maskiner jeg har kendskab til, kan genoptage afspilning. Også med harddisk tilsluttet tv. Hvorfor smadre et godt digitalt signal fordi man synes en storm p agtig løsning er nemmere.

Det virker næsten som om du laver sjov.

Undskyld jeg er så ligefrem.

Redigeret af Mufti - 09-August-2016 kl. 07:29
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu