recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DVB-T over kabel?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDVB-T over kabel?

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2006 kl. 12:41

Har prøvet et twinhan mantis 2033 dvb-c kort med BDA-drivers, som findes til kortet, for ca. 5-6 måneder siden...

Kunne på det tidpunkt ikke få det til at vise kodet kanaler, ukodet ok...Muligvis er driver blevet ok i dag...

Kortet er intressant på flere måder:

Det kræver kun en PCI-plads, der plads til CAM-modul.

Prisen er på samme niveveau som technotrend c1500

Der er omtalt en særlig facilitet som synes er interessant, nemlig muligheden for at se/optage flere kanaler inden for samme MUX, selvom det er kodet...

Det kan kun lade sig gøre med Technotrend med ukodet kanaler (og DVBviewer).

DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
ronnih Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-Januar-2006
Point: 118
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2006 kl. 13:24
Hej Det lyder spænende
Jeg er nok stadig lidt kritisk med at kaste mig ud det, så tror jeg holder mig til FloppyDTV - har det den samme mulighed for at se flere kanaler inden for samme MUX eller hvad et nu hedder -
Jeg skal faktisk , som jeg nævner tigligere, kun modtage de ikke kodede kanaler til at starte med.

Mvh
Ronni
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2006 kl. 14:25

Muligheden for at se/optage flere kanaler samtidigt inden for et MUX er et spørgsmål om software...

Det er softwaren, der vælger ud fra den modtagne stream af data, hvilke PID (datastream), man ønsker at optage eller se.

Et TV-program består af billede-, lyd og tekstdel. Disse sendes samtidigt for flere kanaler på en given frekvens og udgør et MUX.

Det er facilitet i DVBviewer uanset hvilken type DVB-kort med BDA-driver, man anvender...

DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu