|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
DrDice ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 08-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 48 |
![]() Sendt: 08-Januar-2008 kl. 22:26 |
|
Hejsa
Jeg er helt ny hvad det her angår, men har lige fået købt mig et Philips 42PFL7662D Full HD med DVB-T tuner og CA interface. Jeg har kabel tv gennem YouSee og har fået læst mig frem til at det skulle have været et fjernsyn med DVB-C for at kunne modtage digitale kanaler gennem YouSee signalet. Nu er mit spørgsmål. Hvordan kommer jeg til at udnytte DVB-T funktionen? I Digital TV delen af fjernsynet siger den at der er dårligt signal. Jeg skal vel have en DVB antenne, men kan denne fungere sammen med et kabeltv kabel, da der jo kun er 1 kabel indgang. CA interfacet er vel en "fremtidssikring" til fremtidige betalingskanaler på DVB-T nettet? Redigeret af DrDice - 14-Januar-2008 kl. 23:42 |
||
![]() |
||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
|
Den løsning kræver et skillefilter for at kunne bruges, nemmeste løsning er en You See Digital modtager. Der kommer givetvis snart en del brugte på markedet, når den nye samsung box kommer. |
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
![]() |
||
DrDice ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 08-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 48 |
![]() |
|
Har allerede skrevet mig på ventelisten ![]() undgå flere bokse, flere penge "ud af vinduet" og bare kunne benytte funktionen i fjernsynet ![]() |
||
![]() |
||
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10507 |
![]() |
|
Du skal have en UHF antenne, helst udendørs. Kablet fra denne sætter du i dit TV - så kan du se DVB-T TV. Antennekablet fra Yousee sætter du i deres digitale box og kobler denne til dit TV med et Scartkabel eller lignende. Så har du begge dele. Flemming |
||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
||
![]() |
||
![]() |
|
Har ingen boks fra YouSee. Bare et kabel direkte fra vægen ind i fjernsynet ![]() udendørs (skide etagelejligheder...heh) men kan placere den tæt på et 3m langt vinduesparti hvis det er godt nok? Skal bare have fundet en mulighed for at "splejse" UHF signalet og kabeltv signalet....uden at det koster en formue og helst uden en boks mere. Der er ikke rigtig plads på reolen mere ![]() |
||
![]() |
||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
|
Du har fået løsningen på metoden. |
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Ja, men spørgsmålet er hvor man får sådan en "splejser". Kan kun finde
splitter eller samlebokse til tv og sat som ikke tåler aktive antenner ![]() Ellers må jeg bare vente på at YouSee får taget sig sammen og smidt HD boksen på gaden. (Håber sq den har HDMI udgang) |
||
![]() |
||
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10507 |
![]() |
|
Så skal du jo også have en større reol jævnfør ovenstående. Flemming |
||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
||
![]() |
||
![]() |
|
Ja reolen må gerne være større hvis jeg skal have flere bokse stående på den. Pladsen er lidt trængt efter 1 av-selector, 1 xbox 360, 1 ps2 og hvis der så også skal stå en selectorboks Er der nogen der ved om man kan få en DVB antenne med gennemgang for eksisterende antennesignal? |
||
![]() |
||
kbh4 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 20-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 721 |
![]() |
|
Det kan man ikke - antennen ved jo ikke noget om hvilket frekvensområde du specifikt er interesseret i (dvs. hvilken kanal dit DVB-T signal ligger). Prøv at læse denne artikel. -Kent |
||
![]() |
||
![]() |
|
Fornem guide Dvs. at ud fra guiden skal jeg benytte et LUNEX KANAL 37/REST UHF-VHF ?? eller er jeg helt forkert på den? Jeg bor i Aabenraa |
||
![]() |
||
kbh4 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 20-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 721 |
![]() |
|
Det er rigtigt - Aabenraa-senderen sender på kanal 37. Men vær opmærksom på, at når der tages flere DVB-T kanaler i drift, skal du selvfølgelig også ud og skaffe flere filtre til disse... I Aabenraa kan du nok klare dig med en lille indendørs antenne (se dækningskort). -Kent |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |