|
|
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | ||
DrDice ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 08-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 48 |
![]() |
|
Regner nok med at jeg med tiden bliver nød til at få tilsluttet en YouSee HD modtager men indtil da køre jeg bare over dvb-t |
||
![]() |
||
moho ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3069 |
![]() |
|
I et Forum blev skrevet at eksperter som havde de helt korrekte løsninger, absolut ikke ville "Dele oplysningerne med andre". Hvilket denne tråd er et godt bevis på. Jeg ved at mange sidder med et skævt smil _____ |
||
![]() |
||
DrDice ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 08-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 48 |
![]() |
|
Så har jeg endelig fundet udstyret der skal sluttes til min opsætning Nu er mit spørgsmål bare om der er nogen der kender DVB-T delen i mit fjernsyn? Inde i DVB-T menuen skal jeg definere frekvensen i khz, men frekvenslisten er opgivet i mhz. Skal der bare et 0 mere på frekvensen for at det passer? eller er det et helt andet tal når det skal tastes ind i khz ? |
||
![]() |
||
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10503 |
![]() |
|
Det er vel 3 nuller, da en megahertz = 1000 kilohertz Flemming |
||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
||
![]() |
||
![]() |
|
Så fik jeg endelig købt en dvb-t antenne med forstærker samt en
samlefilter til kanal 37. Nu har jeg bare et problem. Lige så snart jeg tilslutter antennesignalet fra kabeltv stikket, er den digitale signalstyrke helt i bund og dårlig. Når jeg piller kabeltv ledningen ud af samlefilteret er der fin kvalitet og næsten fuld signalstyrke. Hvad kan være galt?? ![]() Kører på 602000 kHz Åbenrå sender Har også lagt mærke til at der er en del støj på det analoge signal efter montering af samlefilter. Skal der monteres en antenneforstærker nu? Redigeret af DrDice - 14-Januar-2008 kl. 23:42 |
||
![]() |
||
Baum ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 25-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 96 |
![]() |
|
Kanal 37 bliver sikkert brugt på kabeltv til selector. Hvis det er tilfældet, så dæmper dit samlefilter ikke det signal nok til at DVB-T signalet ikke bliver forstyrret. Så skal du have et K37 spærrefilter på kabeltv ledningen før samlefilteret. |
||
![]() |
||
![]() |
|
Efter hvad jeg kan se på YouSee's hjemmeside er der intet på kanal 37. Selector ligger på kanal 41 på 631,25 mHz |
||
![]() |
||
moho ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3069 |
![]() |
|
Der ER ingen simpel løsning her, brug løse ledninger í første omgang, til skifte mellem kabel Tv og digital DVB. Du må ikke skifte direkte på Tv og modtager boks. Megen skiftning ødelægger antenne indgangen i alt og alting. Køre med denne motions udgaven indtil andre er kommet med den korrekte løsning. Glem ALT om spærrefiltre. Mvh Redigeret af moho - 15-Januar-2008 kl. 11:48 |
||
![]() |
||
![]() |
|
øv øv. Troede lige jeg kunne klare mig med et samlefilter
![]() Jeg har ingen modtager boks. in DVB-T tuner sidder i tv'et og har "kun" en aktiv antenne ed seperat 5v strøforsyning. Hvis det har nogen betydning, står der følgende på kassen til mit Triax SCF 37/15 A3 filter: Through loss (db) CH 37: -2,5db - Rest UHF/VHF: -1 Rejection (db) CH 37: >20 - Rest UHF/VHF: >20 DC / through power CH 37: No - Rest UHF/VHF: Yes |
||
![]() |
||
![]() |
|
Jeg er villig til bøje af i skarphed. Filtre af forskellig slags er beregnede til de gamle analoge kanaler jeg nævnte. Det er derfor adskillige Antenneforeninger direkte skriver, og også sender DVB-T signaler, et Helt andet sted i Deres Net! Og at de gør det som en (hedder er ekstra god service?). Jo jeg blander Spærrefiltre og Dæmpningsled godt og grundigt. Det er en videnskab for sig. Redigeret af moho - 15-Januar-2008 kl. 14:49 |
||
![]() |
||
![]() |
|
Tror jeg må smide håndklædet i ringen og filteret i kassen
![]() Har snakket med boligforeningen og de siger at der er ikke ændringer i forhold til YouSee's egne frekvenser. Jeg må bare vente på at HD boksen fra YouSee kommer på gaden eller se om der findes et billigt alternativ til en kabel hd boks. Nogen der kender nogen bokse der kan benyttes? Skal helst være HD ![]() |
||
![]() |
||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
|
De fås ikke billigere end dem der kommer fra You See. derudover er de jo 100% kompatible, det er andre modtagere ikke. |
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |