recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - dvb-t signal
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketdvb-t signal

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2007 kl. 02:09

Nu ved jeg ikke hvilket grafikkort og tuner du har, men har du de sidste drivere til dem?

Og nu mener jeg godnat, vi snakkes i morgen

Til top
Vanda Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 13-April-2006
Point: 60
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2007 kl. 08:06

Oprindeligt skrevet af Christian_S Christian_S skrev:

Hej MCFreak, fedt du gider hjælpe, jeg prøvet at være mere præcis:

Jeg har
* Vision Mediacenter MC550 HDMI med Hauppuage 1300MCE(Analog+Digital)
* Windows Mediacenter 2005 med dansk sprogpakke

Jeg har en antenne på taget af mit hus og kan se DR1 og TV2 på mit gamle fjernsyn i rimelig kvalitet. Jeg tilslutter mit almindelige gammeldags TV kabel til mit mediacenter.

I MCE vælger jeg
Indstillinger > TV > Konfigurer TV signalet > Næste >
Region = Danmark >
Type TV signal = Antenne (andre muligheder er Kabel, Satellit) >
Signal = Digital Terrestial (DVB-T) (anden mulighed er Analog Terrestial)

Hertil er alt ok når du trykker næste spørger mce om du har set top box.
Her skal du markere nej og næste
Her kører den tv program guiden vælg ja til at bruge den og accepter.
Derefter hentes programguiden og du kan starte programsøgning.

Jeg har samme tv kort som dig og det kører fremragende

MCE skriver derefter "kontroller at:
* set top box er tændt
* TV signal tilsluttet set top box
* Set top box er tilsluttet PC"
men jeg har ikke nogen set top box, jeg troede at når jeg har et TV-kort med DVB-T at så behøver jeg ikke nogen set top box. Så jeg trykker Næste og ser nu et skærmbillede med følgende:

"Vælg et TV signal
* Angiv kanal ____
* S-video 1
* S-video 2
* Composite Video 1
* Composite Video 2
* Ovenstående har ikke noget TV signal

Søg efter kanal." og jeg søger efter kanal. Mit MCE finder ikke nogen kanaler.

Hvis jeg vælger at bruge det analog signal kan jeg se DR1, TV2 samt de tidligere nævnte kanaler på mit mediacenter, ligesom jeg kan på mit TV. Men jeg vil gerne se det digitale signal.

Analog antenne forhold
Når jeg ser TV har det indtil videre været med Analog signal. DR1 og TV2 står pænt. TV4/N/TVDanmark, Sverige 1, Sverige 2 og Sverige TV4 står ret ringe og er ikke noget jeg kan holde ud at se på i længden.

Til top
jb17j Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 10-Juli-2006
Sted: Aalborg dk
Point: 453
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2007 kl. 09:18
spørsmå til antenden, er det en stander tv antende du har på taget eller er det en digatal, jeg ved ikke om man kan hente digatal signal på en stander antnede, dette var lige en tanke
Mvh Jan B
Til top
Christian_S Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-September-2006
Point: 171
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2007 kl. 10:45
Godmorgen gutter.

TV kort: Hauppuage 1300MCE(Analog+Digital)
Tag Antenne: Det er en gamle antenne. vi er lige flyttet til huset for et ½ år siden og jeg er 100% sikker på at den antenne der sidder på taget er sat op for mange år siden.

@Vanda: Hos mig hopper MCE fra valg af DVB-T direkte til info siden om tag jeg skal sikre mig at set top boksen er tændt, har antenne signal og er tilsluttet PCen.

Der er vel 3 fejlmuligheder:
1) Mit antenne kan ikke få et stærkt nok signal
2) Mit TV kort
Hauppuage 1300MCE mangler driver el. SW
3) At jeg skal have en speciel DVB-T antenne på taget
...
og så er der selvfølgelig mulighed for at det er mig der gør et eller andet galt :-)

Til top
sussie Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 24-September-2005
Point: 209
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2007 kl. 10:53
Der sidder garenteret filtre på stangen, som antennen er spændt fast til. Prøv at gå ud og se om der ikke sidder 2 pvc-bokse på stangen? Dette er filtre (og muligvis en forstærker - som nu i allefald garenteret er korroderet slemt.

Disse skal ikke bruges til Digital TV, ja de forhindrer at d er går signal igennem. De skal fjernes hårdt og brutalt med en hammer og ledningen forbindes direkte med antennen. Brug  evt. noget WD-40 (rust-og korrositionsløsner) der hvor du skruer ledningen fast på antennen.

Redigeret af sussie - 11-Februar-2007 kl. 10:55
Til top
Pizzabager Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

Oprettet: 08-Januar-2007
Point: 1964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2007 kl. 11:19

herinde kan du finde noget om antenner og dæknigskort.. der står bla noget om de gamle antenner og hvad de virker til..

http://www.digi-tv.dk/

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2007 kl. 11:45
Jeg har taget billeder af setup processen i MCE samt et par billeder af min hus antenne. De kan ses her
http://www.flickr.com/gp/17103230@N00/0zj7KE
Antenne sidder på et hus med en 1 sal, så det er ikke helt nemt og se hvilke bokse der sidder deroppe.

Jeg bor i Vanløse i Kbh's området så der burde være dækning for en udendørsantenne.

Men det ser ud til at jeg må få en antenne mand ud og se på antenne samt kabel der er ført rundt i huset.

Denne her forretning ligger ikke så langt fra hvor jeg bor http://www.antennelageret.dk/ jeg vil tro de kan hjælpe mig.

1000 tak for hjælpen alle sammen
Til top
sussie Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2007 kl. 11:54
Ja du har jo 3 antenner kan jeg se, og een af dem peger utvivlsomt mod Hørbysenderen og en anden er en TV2 antenne som peger mod Hove. Eftersom det en gammel analog installation er der helt sikker filtre og muligvis også forstærkere på, som ganske givet er korroderede, og derfor leverer et dårligt signal på analog.

Du bor i et område med fin,fin dækning også til de suveræne, grafisk flotte svenske tv-billeder, hvor det er en fornøjelse bare at se pauseskærmen og høre den rige DD 2.0 lyd til. Du kan også få DD 5.1 lyd ind i stuen fra Sverige, men det forudsætter anskaffelsen af en tuner(med mulighed for 5.1 lyd) (f.ex Maximum tuneren til 699 kr. i Fona, som her på recordere.dk er kåret som den bedste). SVT sendte netopå i går 2. del af kåringen af den svenske melodigrandprix-deltager - og jeg må sige, det giver lidt extra 'pang' i stuen med DD 5.1 lyd (Forudsætter naturligvis en reciever med 5 højtalere og subwoofer - her kan jeg anbefal Logitech Z-5450 (søg i forum) til 2132 kr. i Pc Netto i Herlev, som et godt køb til de som vil have bedre lyd end fra fjernsynets højtalere, men ikke er feinsmækkere, og som ikke vil spendere måske 5-10.000 kr på lyd. De omtaler jeg nævner er også yderst diskrete og har trådløse baghøjtalere, benyttende den patenterede Logitech teknologi, hvor hvert signal sendes 2 gange, praktisk taget eliminerende risikoen for udfald.

Redigeret af sussie - 11-Februar-2007 kl. 11:57
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2007 kl. 12:05
tak for tippet sussie, det skal bestemt checkes når jeg en gang får signalet på plads :-)
Til top
sussie Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2007 kl. 12:17
Hvis det var mig, ville jeg efterlyse folk her i forum til at komme og få digital signal igennem på antennen, f.ex Radiomanden. Ved at entrere med professionelle antennefolk risikerer du at de 'bilder' dig ind at du skal have en hel ny antenne, det gør du selvfølgelig også med Radiomanden, men eftersom vi kan holde ham i ørerene herinde, så tror jeg ikke han er så slem, og der er jo også lige den dejlige mulighed for at det hos ham måske kan gøres uden moms.

Redigeret af sussie - 11-Februar-2007 kl. 12:17
Til top
sussie Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2007 kl. 13:37
Jeg vil gerne knytte den yderligere kommentar til, at din UHF antenne som peger mod Sverige ser mig noget klein ud. De Sveriges antenner jeg er bekendt med er 2,5 meter lange med mange ribber, men det er da værd empirisk at undersøge om der er DVB-T signal igennem på den, EFTER at filtrene og evt forstærker er pillet af. Når den er så kort har den sikkert været afhængig af en forstærker, som nu antagelig er korroderet. Men en ny forstærker kan sluttes til inde under taget, inden ledningen går ned i stuen.
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2007 kl. 14:23
tak sussie, det er hermed noteret.

Hvis der skulle være en radiomand blandt medlemmerne på dette forum der har lyst til at se på sagen så er du mere end velkommen til at kontakte mig på med en post (PM).

Mvh
- Chr
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu