recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DVBT/T2 boks-CAM og PVR
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

DVBT/T2 boks-CAM og PVR

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
denmike Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-November-2011
Status: Offline
Point: 71
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér denmike Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2020 kl. 14:04
Oprindeligt skrevet af lexar lexar skrev:

Nej. Har kun Clint ct4 skod box som jeg ikke kan bruge pga den er ringe og meeeget skuffende pvr funktion.

Nå; men så er jeg da glad for, at jeg ikke købte den, for den var også under overvejelse her.

Jeg endte med en VU+ Zero 4K til ca 1250. Den har DVB-T2 og DVB-C. Den fås også med kun DVB-S, så pas på hvilken du evt køber. Den har kun een tuner, så du kan kun se/optage på een mux af gangen; men jeg er godt tilfreds med PVR delen. Hos mig optager den på min NAS.

Den medfølgende software er elendig; men som Flemming nævner ovenfor virker OpenVix fint. Jeg vil dog tro, at alle bokse, som du kan installere OpenVix på er lige så gode, så måske du kan finde noget billigere i Tyskland. VU+ er vist ikke de billigste.
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1935
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2020 kl. 08:54
Jeg købte Samsung BD-H8900N. Noget af en kasse... Lige så stor som LG HR550C!! LOL 

Der er jo delte meninger om den, men den må holde til der igen skal skiftes DVB T-system... Jeg hev folien af - der er beskyttelsesfolie på den, OVERALT! Sikkert fordi kabinettet er helt blank...

Jeg skal bruge antenneforstærker for at få noget ind på den. Dette giver et signal på:
82 - 86 % styrke
100 % kvalitet

Men hvad er DVB T2C?? Troede kun, det hed DVB T2? Boksen skriver DVB T2C i signalinfoen.

Skal der noget Boxer-TV til, så skal antennen skiftes ud, eller smides på loftet - Men det er ligemeget nu.

Min gamle, ramponerede "TV2-antenne" tager også fint radiosignaler:

DR P1, P2, P3, og P4 Nordjylland og Midt/Vest
Radio4
ANR
Radio Viborg
Nova
Nordjyske - vidste slet ikke, at den sendte på FM - troede kun, at det var en DAB-kanal
Classicfm
Tog også tidligere Radio ABC, men den faldt af, da jeg lige ville justere antennen lidt for bedre TV-signal...

Har OGSÅ tidligere prøvet de der billig-bokse - skrammel fra en kant af! Både på Kabel-TV, og på antenne. Der var en - vist nok Denver, eller om jeg farede i flint over en Clint? Den kunne SLET ikke se, at der var signal fra YouSee-vægdåsen!!LOL


Redigeret af mnielsen - 14-Juni-2020 kl. 11:50
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10302
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2020 kl. 09:06
Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:


Men hvad er DVB T2C?? Troede kun, det hed DVB T2? Boksen skriver DVB T2C i signalinfoen.



Står der ikke DVB-T2/C? Altså en boks der kan bruges til både antenne og kabelTV.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1935
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2020 kl. 09:09
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:


Men hvad er DVB T2C?? Troede kun, det hed DVB T2? Boksen skriver DVB T2C i signalinfoen.



Står der ikke DVB-T2/C? Altså en boks der kan bruges til både antenne og kabelTV.

Flemming

Den ER til begge dele, men i signalinfoen, når jeg er på en DVB T2-kanal, eksempelvis, DR1, så skriver den DVB T2C - altså, UDEN skråstregen. Prøver lige at tage et billede....... Og flink med link: https://ibb.co/RPhcKBq 


Redigeret af mnielsen - 14-Juni-2020 kl. 09:16
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu