recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DVB-T tuner + record to NAS
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDVB-T tuner + record to NAS

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
torbenmarcussen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 18-April-2011
Sted: Roskilde
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Emne: DVB-T tuner + record to NAS
    Sendt: 29-April-2011 kl. 19:55
Er på udkig efter en DVB-T tuner/modtager, der samtidig kan kobles på netværket og optage til en NAS device. Jeg har pt. en Synology NAS og kombineret med et DLNA understøttet TV (og Surround forstærker), så kunne det være en lækker ting, hvis man 'bare' kunne nøjes med en netværks understøttet DVB-T tuner med indbygget EPG. Hvis nogle har kendskab og/eller erfaringer til producenter, så ville det være spændende at høre om det.
MVH Torbenm
Denon AVR-4308A/DVD-3800BD, Dynaudio 72SE/122c/52w, B&W PV1, Epson EH-TW3600
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2011 kl. 20:42
Et sådan setup kan f.eks. laves med en (mini)-pc og dvbviewer recording service..
EPG optagelse kan styres via web-interface.

Der kan laves en række lignede løsninger med dette setup. f.eks. med en egentlig TV-server, der også har diskplads og webinterface f.eks. via en smartphone... 

Det er noget med selv at sammensætte løsningen, ordentlige "færdige" løsninger tror jeg ikke på, før det bliver udbredt med et standardiseret OS til TV-er, som f.eks. Android.
IPTV-løsninger kunne også tænkes, de kræver jo ingen tuner...

Indtil videre er det en gang rod, hvor hver TV-fabrikant har opfundet sin egen version af den dybe tallerken.
Hvorfor man som jeg ser det, pt. er nødsaget til at sætte en boks/pc foran TV-et og nedgradere det til en monitor.

Redigeret af avh - 29-April-2011 kl. 20:46
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2011 kl. 21:09
bruger en ac ryan og en meget støm besparende bærbar til optagelser
selv DR HD kan kører trådløst fra min bærbar
alså en router med kabel til ac ryan mini 2 og trådløst til den bærbar
det jeg vil gemme over tid, ligger jeg så på min NAS efterføglende
optager dog via canal digital
grunden til en ac ryan som er tilsluttet mit tv
den kan stort set vise alle former for filer
http://www.hardwareheaven.com/reviews/1118/pg1/ac-ryan-playonhd-mini-2-media-player-acr-pv73800-review-introduction.html

er at den kan vise undertekster direkte fra de kanaler som sender deres undertekser særsklit
alså fra en ts fil optaget med dvbviewer
som tv2 og DR HD gør på dvb-t nettet

tror nemlig ikke der findes nogen optager, du kan overfører via netværk direkte fra optageren
alle boxer godkendte optager skal du holde dig fra, for der bliver optagelserne låst

Redigeret af xcardman - 29-April-2011 kl. 21:11
Til top
torbenmarcussen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 18-April-2011
Sted: Roskilde
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2011 kl. 09:01
AC Ryan er interessant, men den er stadig en device, der skal være koblet til TV'et. Mit drømmescenarie er, at have det 'konsolideret' i min kælder, hvor NAS'en står i forevejen. Eksempelvis en HDHomerun, der kan tale direkte med min (Synology) NAS og hvor jeg fra EPG'en på TV'et - evt. også via et webinterface fra en PC/tablet - kan tilgå EPG'en og vælge hvilke programmer der skal optages.
MVH Torbenm
Denon AVR-4308A/DVD-3800BD, Dynaudio 72SE/122c/52w, B&W PV1, Epson EH-TW3600
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2011 kl. 09:49

En NAS har sit eget operativ-system og hvad kan man installere der?

Et program der kan anvende HDhomerun og optage?

Et setup HDhomerun vil jeg mene vil kræve
HDhomerun box
MiniPC med recording service
NAS-enhed med diskplads

Mediaafspiller til TV-et, evt. afspile via DLNA i stedet.

Dvbviewer recording service kan streame til DLNA.

Den anden yderlighed er et mediacenter ved TV-et, hvor det hele findes..
(det må  også kunne give et bedre bruger-interface)

Der indgår i din løsning en NAS og et TV som ikke har et ordentligt standiseret operativ system, som gør det svært at lave en enkelt løsning.

Hvis et TV ikke skal have en box foran sig, skal der ske nogle forbedringer her.
Der findes også ting som VOD,  arkiv plus onelinefunktioner som start forfra og almindelige browser, som et TV burde kunne håndtere...

Men al dette vil kræve at der findes nogle gænge standarder, som følges...

Redigeret af avh - 30-April-2011 kl. 09:50
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu