|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
redmm ![]() Bruger ![]() Oprettet: 01-Oktober-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 157 |
![]() Sendt: 10-Marts-2009 kl. 22:55 |
|
Hejsa
Er der nogle der ved om et DVB-T tunerkort, env. med ny sw/driver, kan bruges når DR begynder at sende i MPEG4 her til efteråret ?? MVH Jakob |
||
Jakob :-)
|
||
![]() |
||
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
![]() |
|
TV-kortets tunerdel har ikke noget at gøre med de modtagene data er Mpeg2 eller mpeg4... |
||
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
||
![]() |
||
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10612 |
![]() |
|
DR begynder ikke at sende i MPEG4 til efteråret. De fortsætter i MPEG2 til 2012. Det er Boxers kanaler der sendes i MPEG4. Flemming |
||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
||
![]() |
||
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10612 |
![]() |
|
Er du sikker på det? Mit DVB-T kort i kombination med DVBViewer kan ihvertfald ikke finde nogen af Boxers kanaler ved en kanalsøgning, selvom jeg klart bor indenfor dækningsområdet. Jeg er klar over, at selvom kanalerne skulle blive fundet, kan jeg ikke afkode dem p.g.a. manglende CA modul og programkort. Hvis din teori holder, skulle det med en simpel softwareopdatering være muligt at få et MPEG2 TV til at modtage MPEG4. Flemming Redigeret af fltk - 11-Marts-2009 kl. 08:52 |
||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
||
![]() |
||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40576 |
![]() |
|
Korrekt, men de nye DR kanaler på MUX2 vil være i MPEG4. |
||
Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - JBL Authentics 500.
|
||
![]() |
||
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
![]() |
|
Har også problemer med at finde boxers kanaler, bor lige i udkanten af dækningsområdet.. Men med hensyn til Mpeg2/ mpeg4 så klarer dvbviewer jo fint begge dele, har konstateret det både for DVB-c og DVB-s(2), når der er installeret en passende codecs, f.eks. coreavc eller powerDVD. |
||
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
||
![]() |
||
redmm ![]() Bruger ![]() Oprettet: 01-Oktober-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 157 |
![]() |
|
Det er korrekt at DR bliver ved at sende i MPEG2 indtil 2012, men til efteråret begynder de at sende en ny pakke i MPEG4, som bla. vil indeholde en børnekanan og en historiekanal. De vil ikke kræve kort, men det kan godt være det er Boxer der står for dem.
Jakob |
||
Jakob :-)
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Du undlod at kommentere dette fra min første post : "Hvis din teori holder, skulle det med en simpel softwareopdatering være muligt at få et MPEG2 TV til at modtage MPEG4." Flemming |
||
Samsung UE55F7005
||
![]() |
||
vito222 ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 09-Marts-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 46 |
![]() |
|
Jeg har en Harddisk-recorder med DVB-t mpeg2 og kan se alle de nye tv-kanaler på kanal-listen. Men jeg kan ikke bare købe et ca- modul så jeg kan se de nye tv-kanaler, der er godt nok lavet et ca- modul som kan konventerne fra mpeg2 til mpeg2 men så er der ingen lyd og det problem har jeg fået af vide det nok først vil være løst om et år. ![]() Så jeg tror nu ikke at du bare skal regne med at der kommer en software opdatering til mpeg2 tuner. mvh Jonathan |
||
![]() |
||
vito222 ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 09-Marts-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 46 |
![]() |
|
Ups lige en lille fejl, det er jo selvfølgelig konventerne fra mpeg4 til mpeg2 og ikke konventerne fra mpeg2 til mpeg2. mvh Jonathan ![]() |
||
![]() |
||
![]() |
|
Det regner jeg heller ikke med, men det gør avh måske hvis hans teori holder (og det tror jeg ikke den gør). Flemming |
||
Samsung UE55F7005
||
![]() |
||
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
|
En DVB Tuner er basalt et netværkskort der modtager en Datastrøm. Hvad man laver og kan lave med datastrømmen efter den er modtaget afgøres af den processorkraft der er tilgængeligt på det hardware man benytter. Datastrømmen skal behandles (dekodes) og du kan ikke softwareopdatere en Pentium 400mhz til at håndtere en h.264 AVC stream. Ligesom du heller ikke kan firmwareopdatere en dvdafspiller til at klare bluray. Hardwaren sætter begrænsningen. Selvfølgelig, har man et tilstrækkeligt kraftigt stykke hardware der har den forkerte software...Er det muligt at softwareopdatere... DVB-T /DVB-T2 og DVB-S/DVB-S2 er et spørgsmål om båndbredde på dit Tunerkort(Netværkskort) Svarer lidt til 10mbit/100mbit på alm netværkskort... Redigeret af Patriarken - 11-Marts-2009 kl. 10:41 |
||
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |