recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DVB-T tvkort
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDVB-T tvkort

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Solkongen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-Juni-2007
Sted: Lyngby, Danmark
Status: Offline
Point: 200
Direkte link til dette indlæg Emne: DVB-T tvkort
    Sendt: 28-April-2009 kl. 22:06

Hej

Jeg går og overvejer at bygge mig en HTPC til at erstatte nogle af alle mine enheder - og ikke mindst at kunne se noget boxertv, da jeg kun har antenne på taget. Jeg skal så ha' fundet mig nogle dvb-t kort. Jeg har brugt mange timer i dette forum og en masse andre. Ved godt at det kort der primært anbefales er floppydtv/firedtv, men da jeg har en ønske om at kunne se tv, mens jeg optager andet, så kræver det jo min. 2 kort. Og da vi har 2 unger hjemme også og regner med at sætte extendere hos dem og de også skal kunne se tv, så skal jeg jo bruge 3-4 tuner ialt. Skal det være floppy/fire, så er det 3-4 x 1300 bare i tunere! Jeg er derfor på jagt på noget billigere udstyr og faldet over dette kort http://global.kworld-global.com/main/prod_in.aspx?mnuid=1248 &modid=6&pcid=44&ifid=16&prodid=74&flag= 1 Der er så ikke CI modul indbygget, men findes der en løsning, hvor man kan bruge et ekstern CI modul og så "dele" den ud? Eller har i en anden løsning, hvor jeg ikke lige skal indkøbe 4 tvkort, 4 cam og 4 boxer kort?

Mvh. Christian

LG LM760T
LG HR925N
Sony STR-DA2400ES
Dali Blue 6006, R1000 & C1000
Open Hour Chameleon
Synology DS415+
iPad Air 2 128Gb Wifi + 4G
Apple TV2 med Kodi
Nintendo Wii
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5372
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2009 kl. 22:50

Oprindeligt skrevet af Solkongen Solkongen skrev:

Jeg er derfor på jagt på noget billigere udstyr og faldet over dette kort http://global.kworld-global.com/main/prod_in.aspx?mnuid=1248 &modid=6&pcid=44&ifid=16&prodid=74&flag= 1 Der er så ikke CI modul indbygget, men findes der en løsning, hvor man kan bruge et ekstern CI modul og så "dele" den ud? Eller har i en anden løsning, hvor jeg ikke lige skal indkøbe 4 tvkort, 4 cam og 4 boxer kort?

Har lige prøvet Win7 i forgangne weekend, og konstateret at mit HP OEM Asus 713x (uden CI slot) er istand til at modtage og vise den ukodede Gaming TV MPEG4 kanal fra Boxer. Rest af Boxer kanaler findes, men kan selvfølgelig ikke vises uden dekryptering.

Så gav mig lidt samme tanke da jeg læste i denne tråd, som ganske vist er om DVB-C:
http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=59392& PN=1&TPN=500

Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Jeg kører med en Smargo smartreader istedet.

Så kan jeg nemlig køre med to tunere uden at have to cam og to yousee kort.

Ved ikke om det kun virker med Smargo i Mediaportal og Linux løsninger?

På DVB-T MUX1 (MPEG2) er det intet problem at optage alle kanaler indenfor samme MUX med DVBViewer, men glem det i Wndows MCE

Har prøvet at optage 2 krypterede kanaler (indenfor samme MUX) samtidig på YouSee DVB-C med DVBViewer og Technotrend C-1500 tuner. Men det lykkedes ikke, selvom jeg mener at have læst, at andre har haft held til det?

Min tanke var at det burde kunne lade sig gøre at optage (og evt. streame med f.eks Windows Home Server) alle Boxer kanaler med et tunerkort? Men det strander måske på manglende software, så det kræver et tunerkort pr. kanal?
DVB-T tunerkort er dog ikke så dyre, så hvis bare det virker med et Smargo Smartcard reader vil der være mange penge at spare pr. år

Mvh JørgenT

Til top
Solkongen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-Juni-2007
Sted: Lyngby, Danmark
Point: 200
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2009 kl. 13:46

Jeg havde egentlig godt regnet med at mange af mpeg2 kortene også ville virke med mpeg4, da det meste forgår i softwaren.

Jeg er lidt af en newbie, men kan man nøjes med at købe en smartgo, putte mit boxerkort ind i den (skrotte min camkort) og købe to dualtuner kort og så er jeg kørende? Er det sådan det skal forstås? Arrg, er allerede ved at opgive at lave mit mediecenter, det tv tuner kort jeg havde, Twinhan dvb-t 3030 kan jeg ikke engang få til at virke

LG LM760T
LG HR925N
Sony STR-DA2400ES
Dali Blue 6006, R1000 & C1000
Open Hour Chameleon
Synology DS415+
iPad Air 2 128Gb Wifi + 4G
Apple TV2 med Kodi
Nintendo Wii
Til top
Benu Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Oktober-2004
Sted: Denmark
Point: 812
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2009 kl. 14:49
har du åbnet for hele transponder i opsætning i dvbviewer der er et punkt under opsætning af tuner. Så burde du kunne optage flere kanaler samtidig.
Den Ben
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu