|
DVB-T2 løsning |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
stigatrecordere ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 19-Januar-2015 Status: Offline Point: 12 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 07-Marts-2020 kl. 20:58 |
Mit fjernsyn LG 42LE730N har åbenbart ikke DVB-T2 og jeg vil gerne blive ved med at få signalet igennem luften. Findes der nogle gode løsninger, hvis jeg gerne vil undgå 2 fjernbetjeninger, 2 strømstik og 2 gange standby strømforbrug? (eller blot nogle af disse). Fx en boks som trækker strøm fra USB på fjernsynet?
|
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10498 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nyt TV er eneste løsning der opfylder alle dine krav.
Flemming
|
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7182 |
en ny boks bruger stort set intet strøm på stand-by.
Og det med flere Remote kan løses med en multiremote. |
|
![]() |
|
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
Hvis man skal ud og købe boks og multi Remote er der ikke langt til nyt TV.
El giganten har et Samsung på 43 tommer 2449,- i næste uge. Power har et LG 55 tommer til samme pris i næste uge. Jeg vil bare leve med to fjernbetjeninger til det gamle LG giver op. Denne boks er godkendt af Boxer og har kortlæser, hvis du ønsker betalingskanaler. Hvis du allerede er kunde ved boxer, kan den købes hos dem for 399,- Til e.v.t. nyt tv skal du bruge en kortlæser(TV modul) hvis du ønsker betalingskanaler. Hvis du allerede har en kortlæser(TV modul) kan den flyttes fra dit nuværende tv.
Redigeret af Mufti - 08-Marts-2020 kl. 07:48 |
|
![]() |
|
stigatrecordere ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 19-Januar-2015 Status: Offline Point: 12 |
Æv jeg tænkte nok det ikke var så nemt. Når jeg nu alligevel er nødt til at acceptere 2 af alt, kan jeg så få nogle smarte nye features med i købet? Jeg tænker smart-tv delen af mit fjernsyn er forældet, måske kunne jeg få en smart-tv-android eller noget med i boksen? Jeg er bange for at købe en billig boks, med en dårlig fjernbetjening og lange svartider fx ved kanalskifte.
|
|
![]() |
|
nå ja, jeg er slet ikke interesseret i betalingskanaler, jeg tager bare DR.
|
|
![]() |
|
Mefisto ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-August-2016 Status: Offline Point: 1695 |
Der er nogle TV der kan finde ud af at tænde direkte på en HDMI indgang, så der skal man kun bruge remoten til ON/OFF.
Noget andet er at mange af de tvbokse man kan få er noget værre bras. Jeg har afprøvet og installeret 4-5 stykker ved mine forældre og der er altså lang mellem snapsene. Man kan godt forberede sig på at afprøve et par stykker inden man finder een der virker ordentligt.
|
|
![]() |
|
csell ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4747 |
Dobbelt post og er slettet.
Redigeret af csell - 08-Marts-2020 kl. 22:43 |
|
![]() |
|
csell ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4747 |
Hej. Jeg ved ikke hvad du har af Internet? Men hvis du søger Android og har Internet forbindelsen til det, kan kan du kigge på en Android TV boks istedet. Men ellers Kan jeg anbefale en DVB-T2 boks fra Dreambox. Jeg købte og installerede en Dreambox DM 900 hos min søster, da hun bruger at optage et program, mens hun ser et andet. Der følger en god multi fjernbetjening med. Hvis du ikke har behov for, at kunne optage en udsendelse, mens de ser en anden, vil jeg foreslå, at du kigger på en Dreambox DM 525. Jeg har set, at der følger den samme gode multi fjernbetjening med til den, som til en DM 900. Her er et link til en, som jeg syntes er for dyr, men med gode billeder af fjernbebjeningen: Hilsen Carsten. Redigeret af csell - 08-Marts-2020 kl. 14:55 |
|
![]() |
|
Okay tak, Dreambox virker som en mulighed. Der ligger et review her https://digitalt.tv/dreambox-dm525-kabel-antenne-tv-boks-test/
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19648 |
Jeg ville gå efter et nyt tv!
Klaus
|
|
![]() |
|
Hej. Du kan få en Dreambox DM 525 fra Amazon.de for €104.90 incl gratis porto: Hilsen Carsten. Redigeret af csell - 08-Marts-2020 kl. 23:03 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |