recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DVB-T2 løsning
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

DVB-T2 løsning

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
stigatrecordere Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 19-Januar-2015
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stigatrecordere Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: DVB-T2 løsning
    Sendt: 07-Marts-2020 kl. 20:58
Mit fjernsyn LG 42LE730N har åbenbart ikke DVB-T2 og jeg vil gerne blive ved med at få signalet igennem luften. Findes der nogle gode løsninger, hvis jeg gerne vil undgå 2 fjernbetjeninger, 2 strømstik og 2 gange standby strømforbrug? (eller blot nogle af disse). Fx en boks som trækker strøm fra USB på fjernsynet?

Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10498
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2020 kl. 21:28
Nyt TV er eneste løsning der opfylder alle dine krav.
Flemming 
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7182
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2020 kl. 06:44
en ny boks bruger stort set intet strøm på stand-by. 

Og det med flere Remote kan løses med en multiremote.

Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Point: 4909
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2020 kl. 07:38
Hvis man skal ud og købe boks og multi Remote er der ikke langt til nyt TV.

El giganten har et Samsung på 43 tommer 2449,- i næste uge.

Power har et LG 55 tommer til samme pris i næste uge.

Jeg vil bare leve med to fjernbetjeninger til det gamle LG giver op.

Denne boks er godkendt af Boxer og har kortlæser, hvis du ønsker betalingskanaler. Hvis du allerede er kunde ved boxer, kan den købes hos dem for 399,-

Til e.v.t. nyt tv skal du bruge en kortlæser(TV modul) hvis du ønsker betalingskanaler.

Hvis du allerede har en kortlæser(TV modul) kan den flyttes fra dit nuværende tv.

Redigeret af Mufti - 08-Marts-2020 kl. 07:48
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stigatrecordere Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2020 kl. 09:50
Æv jeg tænkte nok det ikke var så nemt. Når jeg nu alligevel er nødt til at acceptere 2 af alt, kan jeg så få nogle smarte nye features med i købet? Jeg tænker smart-tv delen af mit fjernsyn er forældet, måske kunne jeg få en smart-tv-android eller noget med i boksen? Jeg er bange for at købe en billig boks, med en dårlig fjernbetjening og lange svartider fx ved kanalskifte.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stigatrecordere Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2020 kl. 09:58
nå ja, jeg er slet ikke interesseret i betalingskanaler, jeg tager bare DR.
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-August-2016
Point: 1695
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2020 kl. 10:12
Der er nogle TV der kan finde ud af at tænde direkte på en HDMI indgang, så der skal man kun bruge remoten til ON/OFF.

Noget andet er at mange af de tvbokse man kan få er noget værre bras. Jeg har afprøvet og installeret 4-5 stykker ved mine forældre og der er altså lang mellem snapsene. Man kan godt forberede sig på at afprøve et par stykker inden man finder een der virker ordentligt. 
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Point: 4747
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2020 kl. 14:49
Dobbelt post og er slettet.

Redigeret af csell - 08-Marts-2020 kl. 22:43
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2020 kl. 14:54
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

[QUOTE=stigatrecordere] måske kunne jeg få en smart-tv-android eller noget med i boksen? Jeg er bange for at købe en billig boks, med en dårlig fjernbetjening og lange svartider fx ved kanalskifte.

Hej.

Jeg ved ikke hvad du har af Internet?

Men hvis du søger Android og har Internet forbindelsen til det, kan kan du kigge på en Android TV  boks istedet.

Men ellers Kan jeg anbefale en DVB-T2 boks fra Dreambox. Jeg købte og installerede en Dreambox DM 900 hos min søster, da hun bruger at optage et program, mens hun ser et andet.
Der følger en god multi fjernbetjening med. Hvis du ikke har behov for, at kunne optage en udsendelse, mens de ser en anden, vil jeg foreslå, at du kigger på en Dreambox DM 525.
Jeg har set, at der følger den samme gode multi fjernbetjening med til den, som til en DM 900.
Her er et link til en, som jeg syntes er for dyr, men med gode billeder af fjernbebjeningen:

Hilsen Carsten.

Redigeret af csell - 08-Marts-2020 kl. 14:55
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stigatrecordere Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2020 kl. 22:29
Okay tak, Dreambox virker som en mulighed. Der ligger et review her https://digitalt.tv/dreambox-dm525-kabel-antenne-tv-boks-test/
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19648
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2020 kl. 22:58
Jeg ville gå efter et nyt tv!

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2020 kl. 23:01
Oprindeligt skrevet af stigatrecordere stigatrecordere skrev:

Okay tak, Dreambox virker som en mulighed. Der ligger et review her https://digitalt.tv/dreambox-dm525-kabel-antenne-tv-boks-test/

Hej.

Du kan få en Dreambox DM 525 fra Amazon.de for €104.90 incl gratis porto:

Hilsen Carsten.

Redigeret af csell - 08-Marts-2020 kl. 23:03
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu