recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DVB-T2 løsning
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

DVB-T2 løsning

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
TL Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Februar-2011
Status: Offline
Point: 71
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2020 kl. 07:19
Mefisto, kan du uddybe "mange af de tvbokse man kan få er noget værre bras", også gerne hvilke, der efter din mening ikke er?
Får man synligt bedre billedkvalitet med de dyrere bokse?
Jeg er også ude efter en dvb-t2-boks. Tidligere har jeg købt billige dvb-t- og-c-bokse fra Denver. Fjernbetjeningen er elendig og brugerfladen ligeså. Men billedet er da godt nok. Her er hverken brug for kortlæser eller internetforbindelse. Hvad får man så f.eks. ud af at give 3 gange så meget for omtalte Dreambox DM525?

TL
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2020 kl. 12:21
Oprindeligt skrevet af TL TL skrev:

  Hvad får man så f.eks. ud af at give 3 gange så meget for omtalte Dreambox DM525?

Hej.

Dreambox DM 525 har en god Multi Fjernbetjening så at man kan betjene både Dreambox og sit TV fra EN Fjernbetjening.

Den har også mulighed for Timer optagelse, så at den kan optage programmer på en USB Harddisk, hvis man ikke er hjemme. Denne harddisk er formateret i ext4. Hvis man bruger et program som Ext2Fsd-0.69 kan filerne læses og afspilles på Windows PC'er

En kanalsøgning giver ca 50 kanaler man ikke kan se uden et Boxer abonnement. De kan gøres usynlige ved  at lave en favorit liste med et PC program der hedder dreamboxEDIT og som findes til både Mac og Windows.

Den giver mulighed for at abonnere på Boxer kanaler, da den har et CI slot til et Boxer TV Modul.
F.eks koster et abonnement på TV2 Hovedkanal ca 100 kr om måneden.

Den har mulighed for at hente andre firmwarse på Internettet. De såkaldte Images.
Hvis man f.eks. ikke kan lide den måde firmwaren fungerer på, kan man måske finde og loade et images der, gør det anderledes.

Ellers vil jeg forelå at du læser om mange andre muligheder i den DM 525 test, som der tidligere er linket til i denne tråd:


Hilsen Carsten. 

Til top
stigatrecordere Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 19-Januar-2015
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stigatrecordere Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2020 kl. 17:20
Med en Multi Fjernbetjening, kan man tænde boks og TV med et tryk?
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6965
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2020 kl. 17:32
ja

En multiremote ala Logitech kan tænde eller slukke alle enheder med et tryk. 


Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2020 kl. 18:10
Oprindeligt skrevet af stigatrecordere stigatrecordere skrev:

Med en Multi Fjernbetjening, kan man tænde boks og TV med et tryk ?

Hej.

Nej. Min søster på 65 år har en Dreambox DM 900 med den samme fjernbetjening. Hun siger at hun trykker  på flere knapper på fjernbetjeningen end hun gjorde på fjernbetjeningen til hendes gamle DVB-T boks,  der var godkendt af Boxer. Men hun vil ikke skifte tilbage, til at bruge to fjernbetjeninger.

 Efter en uge eller to fortalte hun stolt, at hun var blevet vant til at trykke en sekvens af knapper på fjernbetjeningen,  lige som når man skriver med 10 finger systemet på et PC tastatur.

For at tænde for både TV og DM 525 trykker man: TV, POWER ON, Dream, POWER ON.
Man skifter mellem TV og Boks ved at Trykke enten TV eller Dream, og betjener så den enhed,  man har valgt sidst.

Her er et link til Dreambox Fjernbetjenings Manualen:


Jeg prøvede både at vælge et Panasonic TV samt et LG OLED TV og de virkede begge.
Jeg brugte begge gange, det der hedder 'Programming using the search mode' fra manualen.

Hilsen Carsten.

Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2020 kl. 20:28
Slettet.


Redigeret af csell - 09-Marts-2020 kl. 20:29
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu