recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DVB-T2 modtager med optage funktion
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

DVB-T2 modtager med optage funktion

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Mr Miyagi Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 11-Juni-2005
Status: Offline
Point: 22
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr Miyagi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: DVB-T2 modtager med optage funktion
    Sendt: 23-September-2023 kl. 12:49
Er der nogen der har erfaringer med en DVB-T2 modtager der også kan optage i et format som efterfølgende kan afspilles på PC via f.eks VLC?
Jeg overvejer om det evt. skulle være en Apebox CI med software opdatering der muliggør optagelse.
Er der nogen der har erfaring med den eller andre lignende bokse?
Optagelserne skal være glidende og uden hakker i billede eller lyd.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2023 kl. 13:41
Oprindeligt skrevet af Mr Miyagi Mr Miyagi skrev:

Er der nogen der har erfaringer med en DVB-T2 modtager der også kan optage i et format som efterfølgende kan afspilles på PC via f.eks VLC?

Optagelserne skal være glidende og uden hakker i billede eller lyd.

Hej.

Jeg vil begynde med at poste 2 links til 2 Dreamboxe, som alle er velegnede til Norlys, det tidligere Boxer:

Dreambox DM900 – High End tv-boks test


Dreambox DM920 Test


Dreambox DM 900 og DM 920 har begge en meget kraftig CPU samt en 2,5" harddisk med SATA interface placeret i en skuffe på bagsiden. En af 4 forskelle mellem DM 900 og DM 920 er at DM 900 kun har et CI slot til ET Norlys TV modul og ET Abonnements kort mens DM 920 har TO for samtidigt optagelse af en kodet Norlys kanal, mens man samtidigt kan se en anden kodet Norlys kanal.

Jeg købte en brugt DM 900, til min søster på 69, på ebay.de for 1001 DKr incl forsendelse til Danmark. 
Jeg har valgt at bibeholde den oprindelige Dreambox firmware, da jeg håber at andre familie medlemmer, så kan supportere hende, hvis de besøger min søster før mig. 

Jeg valgte at købe et Norlys TV Modul UDEN CI+ til min søsters Dreambox DM 900.


Jeg har i 2020 skrevet adskillige indlæg om min søsters Dreambox DM 900. Foreslår at du finder nogle af dem frem, ved hjælp af forummets søge funktion.'

Men elles prøvede jeg at lave en optagelse på den indbyggede harddisk. At tage den ud af skuffen. Forbinde den til et SATA til USB 3 kabel og afspille filen på min PC. Og det virkede efter at jeg havde installeret Ext2Fsd-0.69.exe. Her er et link med mere info:


'UPDATE: 9/8/22
This article previously recommended Ext2Fsd as one of these three options. Ext2fsd is still available on GitHub and SourceForge...'

Hilsen Carsten. 



Redigeret af csell - 23-September-2023 kl. 14:00
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2023 kl. 14:07
Denne model kan helt sikkert klare hvad du søger, og så er den billig. Lad dig ikke afskrække af det, jeg har selv haft en Xoro modtager, og kvaliteten er helt OK. https://www.xoro.de/produkte/details/xoro-hrm-8761-ci-1/

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Mr Miyagi Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 11-Juni-2005
Status: Offline
Point: 22
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr Miyagi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2023 kl. 21:51
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Oprindeligt skrevet af Mr Miyagi Mr Miyagi skrev:

Er der nogen der har erfaringer med en DVB-T2 modtager der også kan optage i et format som efterfølgende kan afspilles på PC via f.eks VLC?

Optagelserne skal være glidende og uden hakker i billede eller lyd.

Hej.

Jeg vil begynde med at poste 2 links til 2 Dreamboxe, som alle er velegnede til Norlys, det tidligere Boxer:

Dreambox DM900 – High End tv-boks test


Dreambox DM920 Test


Dreambox DM 900 og DM 920 har begge en meget kraftig CPU samt en 2,5" harddisk med SATA interface placeret i en skuffe på bagsiden. En af 4 forskelle mellem DM 900 og DM 920 er at DM 900 kun har et CI slot til ET Norlys TV modul og ET Abonnements kort mens DM 920 har TO for samtidigt optagelse af en kodet Norlys kanal, mens man samtidigt kan se en anden kodet Norlys kanal.

Jeg købte en brugt DM 900, til min søster på 69, på ebay.de for 1001 DKr incl forsendelse til Danmark. 
Jeg har valgt at bibeholde den oprindelige Dreambox firmware, da jeg håber at andre familie medlemmer, så kan supportere hende, hvis de besøger min søster før mig. 

Jeg valgte at købe et Norlys TV Modul UDEN CI+ til min søsters Dreambox DM 900.


Jeg har i 2020 skrevet adskillige indlæg om min søsters Dreambox DM 900. Foreslår at du finder nogle af dem frem, ved hjælp af forummets søge funktion.'

Men elles prøvede jeg at lave en optagelse på den indbyggede harddisk. At tage den ud af skuffen. Forbinde den til et SATA til USB 3 kabel og afspille filen på min PC. Og det virkede efter at jeg havde installeret Ext2Fsd-0.69.exe. Her er et link med mere info:


'UPDATE: 9/8/22
This article previously recommended Ext2Fsd as one of these three options. Ext2fsd is still available on GitHub and SourceForge...'

Hilsen Carsten. 



Hej Carsten

Tak for input.
Jeg havde godt læst dine tidligere indlæg om DM900.
Og den lyder jo også som et godt bud.

Ved du om man kan overføre de optagne filer via netværk til PC eller evt. NAS uden at skulle tage harddisk skuffen ud af modtageren?

Ved du om man kan koble en USB harddisk til og optage på den i stedet for at optage på den interne disk?


Jeg havde også overvejet en Dreambox DM525.


Lars


Til top
Mr Miyagi Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 11-Juni-2005
Status: Offline
Point: 22
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr Miyagi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2023 kl. 22:00
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Denne model kan helt sikkert klare hvad du søger, og så er den billig. Lad dig ikke afskrække af det, jeg har selv haft en Xoro modtager, og kvaliteten er helt OK. https://www.xoro.de/produkte/details/xoro-hrm-8761-ci-1/

Flemming


Hej Flemming

Tak for input.
Synes ikke lige jeg kan finde en Dansk forhandler af XORO HRM 8761 CI.


Lars
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2023 kl. 09:52
Oprindeligt skrevet af Mr Miyagi Mr Miyagi skrev:

Ved du om man kan overføre de optagne filer via netværk til PC eller evt. NAS uden at skulle tage harddisk skuffen ud af modtageren?

Ved du om man kan koble en USB harddisk til og optage på den i stedet for at optage på den interne disk?

Jeg havde også overvejet en Dreambox DM525.

Hej.

Efter at jeg afleverede Dreamboxen til min søster, læste jeg en anmeldelse, hvor man brugte noget Dreambox software til at afspille direkte på en PC. Tænker at, det kan være et af de link fra digitalt.tv, jeg allerede har postet.

Et 2,5" SATA interface som, det er placeret i en skuffen, er der samme som et SATA interface på et PC motherboard, og er meget hurtigere end USB.

Dreambox DM 900 er i en helt anden klasse end en Dreambox DM525. Den har en medet hurtigere CPU. Har en knap på fjernbetjeningen, til at tænde og slukke et TV, så alt kan betjenes fra EN fjernbetjening. Samt mulighed for at installere Alternative firmwares.

Hilsen Carsten.

 


Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4796
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HeartWare Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2023 kl. 11:50
Alle DreamBoxe jeg kender til (har selv en 8000) har indbygget 100mbit netværk, hvor du kan tilgå filsystemet via (mener jeg) FTP.
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
sd Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 09-Marts-2012
Status: Offline
Point: 273
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sd Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2023 kl. 17:01
Jeg har en octagon sf8008 4K modtager. Der er plads til 2 tunermoduler, f.eks en DVB-T2 og en sat. Den er på mit hjemmenetværk, og det betyder at jeg kan streame TV på alle hjemmets enheder. Den indbyggede optager gemmer filmene på den tilsluttede usb-stick i mpeg format, som kan afspilles med f.eks VLC, enten direkte eller via en pc på nettet. Filerne kan også frit kopieres til pc eller server. Jeg har haft flere forskellige modtagere og kan varmt anbefale octagon.
Powered by beer and chips
Til top
Mr Miyagi Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 11-Juni-2005
Status: Offline
Point: 22
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr Miyagi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2023 kl. 23:43
Oprindeligt skrevet af sd sd skrev:

Jeg har en octagon sf8008 4K modtager. Der er plads til 2 tunermoduler, f.eks en DVB-T2 og en sat. Den er på mit hjemmenetværk, og det betyder at jeg kan streame TV på alle hjemmets enheder. Den indbyggede optager gemmer filmene på den tilsluttede usb-stick i mpeg format, som kan afspilles med f.eks VLC, enten direkte eller via en pc på nettet. Filerne kan også frit kopieres til pc eller server. Jeg har haft flere forskellige modtagere og kan varmt anbefale octagon.


Hvad har du givet for din octagon sf8008, og hvor har du købt den?


Lars
Til top
sd Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 09-Marts-2012
Status: Offline
Point: 273
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sd Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2023 kl. 22:04
jeg købte den april 20 på World of Satellite formedest 117.68 britiske pund inclusiv forsendelse. De har den på tilbud til 109 pund lige nu. Men jeg ved ikke, om der kommer noget på nu, hvor de er ude af EU. Octagon er vist et tysk mærke, så man kan jo prøve Tyskland. Amazon har den for 125 Euro.

Redigeret af sd - 30-September-2023 kl. 22:20
Powered by beer and chips
Til top
sd Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 09-Marts-2012
Status: Offline
Point: 273
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sd Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2023 kl. 22:26
Hvis du bestiller en skal du være opmærksom på konfigurationen, den fås med forskellige tunere til enten sat TV eller DVB-T2.
Powered by beer and chips
Til top
Mr Miyagi Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 11-Juni-2005
Status: Offline
Point: 22
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr Miyagi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2023 kl. 18:11
Har du testet din Octagon sf8008 på DVB-T2 Norlys / Boxer med CI modul og kort?


Redigeret af Mr Miyagi - 02-Oktober-2023 kl. 18:25
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu