|
|
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | |||
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
||
boxer skal vil sende HD en dag alt andet er uholdbart ud over det bliver tv2 sikkert til en betalingskanal fra 2012 mand er vil et fjols hvis man tror dvb-t foresætter som nu måske derfor er vi er nogen netop holder tuner og tv adskilt Redigeret af xcardman - 19-Juni-2010 kl. 11:56 |
|||
![]() |
|||
Allan Olesen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Juli-2008 Status: Offline Point: 3249 |
![]() |
||
Hvis din parallel til MPEG4-afgørelserne skal have nogen som helst brugbarhed i denne diskussion, skal der være taget beslutning om, at de danske nationale kanaler skal overgå til DVB-T2.
Jeg spørger igen: Kan du henvise til den beslutning. Det har intet at gøre med, om man tror, at DVB-T vil fortsætte. Vi ved alle, at den slags ikke varer for evigt, så de fjolser, du taler om, findes ikke. (Men de fjolser, JEG taler om, findes desværre i hobetal her på recordere.dk.) |
|||
![]() |
|||
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
||
Ja åbenbart og dialog kan man heller ikke finde ud af
|
|||
![]() |
|||
Startrek ![]() -- ![]() Bruger stoppet på recordere.dk Oprettet: 02-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5740 |
![]() |
||
Selvfølgelige skal vi havde DVB-T2 i Danmark, det er mere et spørgsmål om hvornår, Sverige er jo startet, så det kan god gå rimelig hurtig ![]() Og så skal vel alle der nu har købet et tv med DVB-T tuner skifte tv ud med et med DVB-T2 tuner ![]() Og er der ikke noget med at der også er DVB-C2 på vej ![]() Redigeret af Startrek - 19-Juni-2010 kl. 13:10 |
|||
![]() |
|||
reslfj ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 14-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2247 |
![]() |
||
MPEG-2/4 afgørelsen siger helt overordnet, at det var vedtaget og helt sikkert at MPEG-2 ikke ville virke fra 2012 ( for MUX2-5 allerede fra 1-9-2009) og at det forhold var vigtigt for købernes beslutning at vide. Sælger skulle derfor have fortalt dette og sikret sig en form for bevis herfor.
Den siger intet om MPEG-4 - det er/var bare træls for forhandlerne, at de i en lang periode måtte fraråde visse salg.
Det har slet ingen betydning om DVB-T2 er vedtaget i Danmark eller blot i Skåne. Det eneste, der har vigtighed, er, om informationen har betydning for kunden og om sælger som fagmand har eller burde have viden derom.
Hvis kunden således modtager antenne-tv fra Sverige, så er det indlysende vigtigt for denne kunde at få oplyst, at det tv han køber her og nu - aldrig vil kunne modtage SVT1-HD og SVT2-HD via den indbyggede tuner - for det ved man HELT sikkert. Så det bør en forhandler på fx Østsjælland også vide og uopfordret fortælle. Han bør i øvrigt også fortælle, at det pt. er usikkert om der kommer flere nye svenske FTA HD kanaler og om FTA kanalerne sendes på UHF eller VHF (der yderliger vil kræve installation af en ny VHF antenne).
Lars
![]() |
|||
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
|
|||
![]() |
|||
reslfj ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 14-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2247 |
![]() |
||
Det er helt let at svare på. Hvis du ikke kan finde ud af det selv - så luk din forretning.
Men faktisk skal du blot sikre dig, at du fortæller kunden om de faktiske forhold, så kunde forstår alt om de mangler og problemer, som kan og især vil opstå. Du må slet ikke forsøge at underspille evt. problemer, men skal være sikker på, at kunden har fået alle de for dit salg negative oplysninger. Så skal du sikre dig lidt bevis herfor. Sikkert kun en enkelt sætning på fakturaen.
Men du må blt ALDRIG sælge et tv til en antenne-tv kunde, der ikke accepterer, at han/hun ikke kan modtage HD kanaler fra Sverige uden fx en ny boks.
Det er faktisk nemt.
Lars :)
PS! De fleste køber alligevel eller kommer tilbage om 3-4 mdr og køber den rigtige model.
Redigeret af reslfj - 19-Juni-2010 kl. 22:04 |
|||
|
|||
![]() |
|||
AllanHvass ![]() Bruger ![]() Oprettet: 05-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 149 |
![]() |
||
Nu røg debatten vist op i en lidt skinger tone ind i mellem. Jeg har mere jordnært brug for at skifte TV ud nu, vil gøre meget for at beholde ambilight, mindst 40", vil ikke brænde 20K af (igen - som med 37PF9731D) på noget, som ikke understøtter tekniske standarder LIGE om hjørnet. Så min tanke var, at finde en god pris på et brugt Philips, men der er faktisk meget få gode til salg til en rimelig pris, de fleste sætter det ud fra, hvad de gav i sin tid, og ikke ud fra hvad det koster nu (eller en bedre model koster nu).
Men faldt så over Fleggards gode tilbud på 7995 for et 42PFL9703H - opfylder alle mine behov og kan berettige en brugsperiode på kun 2-3 år til den pris - eller måske er jeg siden gået over til kabelTV...
Anyway - nogen som synes det er helt hul i hovedet?
(Bliver i øvrigt spændende at se, hvordan Philips vil bære sig an med at lancere sin nye 9705 top serie uden DVB-T2 her til efteråret i Sverige, samtidigt med at DVB-T2 går i luften der med HD kanaler en masse, i et land som bruger rigtig meget antennebaseret TV).
|
|||
Med venlig hilsen
Allan Hvass |
|||
![]() |
|||
moho ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3069 |
![]() |
||
Jeg kunne også bære benzin til bålet, men igen tror jeg, at de som kender DVB-T2's problemer nok skal holde mund ![]() Redigeret af moho - 28-Juni-2010 kl. 15:11 |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Men hvis det skal være netop nu, så må du leve med allerede en kendt forældelse. Der er ikke noget nordig.org godkendt DVB-T2 på markedet - end of story.
Men jeg ville nu vente til efter IFA-Berlin om to måneder. Der plejer at komme udførlige artikler om nyheder i diverse medier (fx her på recordere).
Og så er forventningens glæde jo også den største - siger man.
![]()
Philips synes - noget overraskende - at være lidt bag efter mht. modeller med DVB-T2 support.
Philips har en boks, der er lavet af PACE i England, men sælges som Philips. NXP (tidligere Philips halvledere) var en af de første, der viste prototyper af DVB-T2 chips (i 2008), men NXP har ikke chips til åbent salg.
Philips vil naturligvis frigive modeller med DVB-T2 tunere i både UK, Sverige og Finland - det er et marked 75-80 millioner borgere.
Lars
![]() |
|||
|
|||
![]() |
|||
Startrek ![]() -- ![]() Bruger stoppet på recordere.dk Oprettet: 02-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5740 |
![]() |
||
Hvis man ikke kan købe et TV i dag uden DVB-T2 tuner, så lade være, for de er på vej og ville tro at man ville begynde at se dem til efteråret og hvis man har planer om også at kunne modtage de nye HD kanaler også efter 2012, så vent.
Så hvis forhandler sige at man ikke har bruge for et tv med DVB-T2 tuner, så er det fordi at han skal sælge de model de nu har, og så finde en anden og ærlig forhandler. Redigeret af Startrek - 28-Juni-2010 kl. 17:48 |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Man kan måske skulle hente avisen fra www.elgiganten.se for at få de føreste tilbud
![]()
Jeg mener stadig, at en forhandler i region Hovedstaden vil få et problem, hvis han fortsat siger sådan. Faktisk vil det være en indlysende betydende oplysning for alle med en antenne mod Sverige.
Det er rigtigt mange antennemaster - nok hovedparten - der har både en DK og en SE antenne, hvor jeg har set.
Lars
![]() |
|||
|
|||
![]() |
|||
Hans j ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Marts-2007 Status: Offline Point: 4207 |
![]() |
||
Muligvis har det nye 40" tilbud fra Aldi DVB-T2 og DVB-S2. Men det er ren gisning ud fra producentens hjemmeside
![]() |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |