recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DVB-T2 skærme i DK
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDVB-T2 skærme i DK

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2247
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2010 kl. 11:49
Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

Muligvis har det nye 40" tilbud fra Aldi DVB-T2 og DVB-S2. Men det er ren gisning ud fra producentens hjemmeside Embarrassed.

Det er sådanne helt ubegrunde spekulationer, der kun forvirre og ledet håbefulde sjæle i fordærv.
Dead
Det er ligegyldig om det faktisk virker -

DET SKAL VÆRE SKREVET KLART OG TYDELIGT.

(Men her står der klart DVB-T/C)

Lars  Smile

Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 4207
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2010 kl. 12:57
Oprindeligt skrevet af reslfj reslfj skrev:

Muligvis har det nye 40" tilbud fra Aldi DVB-T2 og DVB-S2. Men det er ren gisning ud fra producentens hjemmeside Embarrassed.

Det er sådanne helt ubegrunde spekulationer, der kun forvirre og ledet håbefulde sjæle i fordærv.
Dead
Det er ligegyldig om det faktisk virker -

DET SKAL VÆRE SKREVET KLART OG TYDELIGT.

(Men her står der klart DVB-T/C)

Lars  Smile

BROK BROK BROK BROK

Hvis du læste hvad jeg skrev, så skrev jeg det var hvad jeg havde fundet på prducentens hjemmeside.
Hvis man ikke kan finde ud af at se om der står DVB-T eller DVB-T2 på pakken, så skal man nok have en værge med alligevel Wink.
Jeg går da så sandlig ud fra, at enhver som køber et produkt, selv laver en tilbundsgående undersøgelse om det indeholder det man har brug for og ikke bare læner sig 100% op af en enkelt post i en tilfældig tråd på internettet.
Jeg gør blot opmærksom på, at der MULIGVIS er et TV på vej med DVB-T2.

PS: Hvad mener du med om det faktisk virker er ligegyldigt ?

Redigeret af Hans j - 29-Juni-2010 kl. 12:59
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2010 kl. 13:15

Problemet er at så længe der ikke er nogen fastlagte retningslinier for lyd og kodningssystemer (selv om man kan have sine formodninger), så kan man ikke garantere nogen at det virker. Og omvendt, har du så købt den fordi du har læst at den har DVB-T2, men det så ikke virker når vi får signalerne fordi vi har en særlig afart af det som pågældende tv ikke understøtter, så kan du ikke gøre butikken ansvarlig for at det ikke virker fordi butikken ikke har annonceret det.

Iøvrigt er der en ting med butikker som Aldi som jeg savner noget stillingtagen til: Der har været meget kritik af at radioforretninger ikke har rådgivet sådan som man bør forvente af en radioforretning, men hvorfor er det egentlig mere i orden at sælge et tv i en discount fødevareforretning uden nogen form for rådgivning, end det er at have en rådgiver i butikken der kun svarer på specifikke spørgsmål og ikke oplyser om ting der kan have relevans, men som kunden ikke spørger om? Skal Aldi ikke have samme kritik for at have solgt DVB-T tv uden oplysning om MPEG-4, som Fona?
Til top
pilehave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Marts-2006
Point: 1271
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2010 kl. 13:42
Tvivler stærkt på at ALDI nogensinde vil være first-movers med NOGET som helst. De baserer hele deres IT-konsumerforretning på at sælge halvgamle IT-produkter eller kopier af andre mærker LOL
Til top
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Maj-2007
Point: 2247
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2010 kl. 13:48

Hvis du læste hvad jeg skrev, så skrev jeg det var hvad jeg havde fundet på prducentens hjemmeside.

Hva med en link til info eller i det mindste et (ordret) citat ?

Hvis man ikke kan finde ud af at se om der står DVB-T eller DVB-T2 på pakken,.....

Men i  Danmark/Sverige skal der stå Boxer godkendt med DVB-T2 / evt. Nordig 2.1 med DVB-T2.

Man kan ALDRIG ved en afprøvning sikre sig, at det virker fx i morgen.  Man kan ved test indse, at noget ikke virker eller højest  at det til tider virker.

Disse standarder indeholder uhyre mange parametre for udsendelse, for fejlretning, for video, for lyd og  for mange andre ting.  

Det må private købere  nødvendigvis få på skrift, at standarderne er overhold, så det er en del af garantien at det virker.

Jeg kan fortælle, at i Irland kører der pt. kun forsøg med digitalt tv. Der  anvendes pt ikke HE-AAC lyd, så er der mange, der slet ikke er klar over at HE-AAC lyd er en del af den Irske standard og sandsynligt  vil blive brugt i fremtiden.    
Ligeledes løb en tabel  fuld inde i de engelske bokse og da boksene ikke overholdt standarden for at udvide tabellen blev disse bokse værdiløse fra den ene dag til den anden.  Tabellen løb fuld, fordi der kom flere sendere og flere kanaler i DTT nettet.

Lars Smile
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 4207
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2010 kl. 15:27
Oprindeligt skrevet af reslfj reslfj skrev:

Hva med en link til info eller i det mindste et (ordret) citat ?

Hvis man ikke kan finde ud af at se om der står DVB-T eller DVB-T2 på pakken,.....

Men i  Danmark/Sverige skal der stå Boxer godkendt med DVB-T2 / evt. Nordig 2.1 med DVB-T2.

Man kan ALDRIG ved en afprøvning sikre sig, at det virker fx i morgen.  Man kan ved test indse, at noget ikke virker eller højest  at det til tider virker.

Disse standarder indeholder uhyre mange parametre for udsendelse, for fejlretning, for video, for lyd og  for mange andre ting.  

Det må private købere  nødvendigvis få på skrift, at standarderne er overhold, så det er en del af garantien at det virker.

Jeg kan fortælle, at i Irland kører der pt. kun forsøg med digitalt tv. Der  anvendes pt ikke HE-AAC lyd, så er der mange, der slet ikke er klar over at HE-AAC lyd er en del af den Irske standard og sandsynligt  vil blive brugt i fremtiden.    
Ligeledes løb en tabel  fuld inde i de engelske bokse og da boksene ikke overholdt standarden for at udvide tabellen blev disse bokse værdiløse fra den ene dag til den anden.  Tabellen løb fuld, fordi der kom flere sendere og flere kanaler i DTT nettet.

Lars Smile
Du kan jo søge lidt på nettet, det er jo ikke et plejehjem det her Wink.

På deres hjemmeside står der DVB-T er til brug på bl.a. det nordiske marked (hvad det så dækker over).

Endnu en gisning: Hvis det nu reelt indeholder DVB-T2 og det så ikke virker, er det sikkert muligt med firmwareopdatering (gisp jeg er jo blevet til Startrek 2 LOL).

Nå men vi må jo se i morgen om det er en and jeg har anskudt.

@AV Presicion: Aldi skal vel overholde de samme regler som en TV-forhandler. Men man går jo netop til en TV-forhandler for at få eksperthjælp ved køb, man går til en TV-forhandler og ikke i Aldi. Man må vel kunne forvente en TV-forhandler ved mere om markedets fremtid end en discount dagligvarekæde ?

Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2010 kl. 16:09
www.flatpanels.dk har jo også DVB-T2 oppe til debat.

http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id=1264428904

Måske skal man virkelig begynde at tage DVB-T2 seriøs, da der er lang tid til 2012 og der derfor kan når at ske noget med DVB-T2 før den tid, husk at politiker kun har en mening indtil der er komme en ny situation, og DVB-T2 er jo netop en ny situation.

http://www.comon.dk/nyheder/Foerste-danske-forsoeg-med-DVB-T2-1.362050.html

Redigeret af Startrek - 29-Juni-2010 kl. 16:11
Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu