recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DVB-T2 Tuner ink. CA læser til Win7 Media Center?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDVB-T2 Tuner ink. CA læser til Win7 Media Center?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Beamex Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 24-November-2011
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Emne: DVB-T2 Tuner ink. CA læser til Win7 Media Center?
    Sendt: 24-November-2011 kl. 21:47
Og Boxer - Er dette pt. muligt???

Jeg synes jeg har brugt 2 dage nu på at surfe nettet tyndt efter TV-Tunere.

Jeg synes ikke jeg har været i stand til at finde en TV-Tuner (gerne en Dual Tuner) som vil fungere med DVB-T2 og hvortil jeg kan smide mit Boxer CA modul i eller i en læser det kan integreres

Jeg har været omkring AverMedia, Haupage, Terratec, HDHomerun, FireDTV osv..

Men jeg synes bare ikke TUNEREN bare lige er at finde nogensteder.

Nogen her der kan fortælle mig om den er derude et sted eller om jeg må lave et kompromis med en DVB-T (ikke DVB-T2) løsning med en CA læser af en eller anden art. (her vil jeg egentlig også gerne have et bud hvis i er friske)

Jeg håber i kan hjælpe

/Alex
Til top
Steen6400 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Point: 2127
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2011 kl. 22:29
Det er ikke kun DVB-T2, der er nyt, men også kortlæser interface som skifter til CI+. Efter sigende kan Boxer vælge at der ikke må optages på PC'er, hvilket gør løsningen uinteressant Confused

Jeg vil dog tro at de nuværende DVB-T løsninger vil fungere, men så ikke til TV2 HD. Jeg har dog ingen erfaring med DVB-T, men synes da at dette koncept ser lovende ud.
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
Apple TV 4K 1. gen, Nvidia Shield TV, Norlys, IPhone 13, Huawei Watch GT3 Pro
Til top
rasmuzzen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Januar-2007
Sted: Denmark
Point: 913
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2011 kl. 23:14
Hvis det kan ses, kan det vel også optages. Har du et link til noget teknisk forklaring.
DVB-T2, ja du er lidt for tidligt ude, jeg ville vente nogle måneder.
Sendt fra min Commodore64,SONY 55W805BBN + 40D4550 + Hauppauge HVR4000 DVB-S2+T, Hauppauge NOVA-HD-DVB-S2 + en sørens masse diskplads.
Til top
Kasper Jensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Marts-2007
Point: 536
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2011 kl. 11:17
Oprindeligt skrevet af rasmuzzen rasmuzzen skrev:

Hvis det kan ses, kan det vel også optages. Har du et link til noget teknisk forklaring.
DVB-T2, ja du er lidt for tidligt ude, jeg ville vente nogle måneder.
Det er korrekt, men hvis ikke du har en tuner med tilhørerende CA+ modul, så kan du ikke dekode det kryptede HD signal fra Boxer og derfor kan du hverken se eller optage det.
Til top
rasmuzzen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Januar-2007
Point: 913
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2011 kl. 21:45
Hardware producenterne skal lige være færdige med at udvikle. Det kommer meget snart fra alle de store producenter er jeg sikker på. Men det kræver meget nyt hardware.
Sendt fra min Commodore64,SONY 55W805BBN + 40D4550 + Hauppauge HVR4000 DVB-S2+T, Hauppauge NOVA-HD-DVB-S2 + en sørens masse diskplads.
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2011 kl. 22:41

Jeg mener problemestillingen med CI+ er den skal skabe en protected vej, i stil med HDMI/HCDP.

Hele udstyret, både hardware og software skal kræves godkendt for at opnå licens, og det kan blive et problem med en PC løsning..

Altså det er ikke et teknisk problem med dvb-T2 /Ci+,  og man kunne frygte, der aldrig kommer en løsningsmulighed til HTPC miljøet...
(man kan ikke kontrollere optagelserne i dette miljø)
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
Beamex Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 24-November-2011
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2011 kl. 08:24

Puha.. det lyder som om jeg kommer til at sidde på hænderne et stykke tid endnu.

Mon ikke der er nogen der kommer med en løsning på et tidspunkt, der er da et kundegrundlag skulle jeg mene.

Tusind tak for alle svarene så vidt.
Til top
svsommer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Oktober-2006
Point: 1151
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2011 kl. 09:00

Hej

Har jeg forstået det rigtigt!!

Vil der ikke komme en løsning til HTPC miljøet???

Så kan jeg så tankerne ud af hoved at skifte til boxer fra canal digital..

Mvh

sonny

Mvh
Svsommer
Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2011 kl. 09:44
Oprindeligt skrevet af avh avh skrev:

Jeg mener problemestillingen med CI+ er den skal skabe en protected vej, i stil med HDMI/HCDP.

Hele udstyret, både hardware og software skal kræves godkendt for at opnå licens, og det kan blive et problem med en PC løsning..

Altså det er ikke et teknisk problem med dvb-T2 /Ci+,  og man kunne frygte, der aldrig kommer en løsningsmulighed til HTPC miljøet...
(man kan ikke kontrollere optagelserne i dette miljø)

Jeg mener ikke man skal male fanden på væggen. CI+ ja, men intet er reelt implementeret. I øvrigt findes Playready til at styre optagelser på eksempelvis HTPC. Dette er implementeret i den amerikanske Cablecard Model(som egentlig kan sidestilles med CI+plus et givent CAM)

Jeg tror at der går mindst et par år førend noget af det er implementeret i praksis i DK, og til den tid er det tvivlsomt om vi ikke bare streamer alt det vi vil se anyway fra nettet, hvorfor tvtunere bliver absolete...

Redigeret af Patriarken - 11-December-2011 kl. 09:45
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu