recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DVB-tunere og deres nødvendighed...
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDVB-tunere og deres nødvendighed...

 Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10305
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2006 kl. 13:20

Ja, det er korrekt, at den ikke har HDMI, men til gengæld har den en særdeles god YUV udgang. Vedrørende USB 2 transfer (min Arion kræver ikke særskilt software) har jeg løst det ved at trække et kabel gennem væggen til min PC.

Jeg kan ikke huske portobeløbet, det fremgår muligvis af Grobis hjemmeside, men det var ikke ublu, måske i omegnen af kr. 100. Hvis du skulle vælge at returnere inden for 14-dages fristen betaler Grobi også returportoen. 

Flemming

Til top
abacus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 12-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 491
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2006 kl. 20:55

Til Flemming

Har kikket på Arion 9310, (har fællesantenne).

Du skriver, at du kan overføre fra harddisken på arion, til din pc? rigtigt forstået?

Gennemgik manualen, men kunne ikke finde noget om det.
Opdatering gennem seriel port?

Hvor stor en harddisk kan man lægge i? og er det specielle harddiske?
I første omgang stod der almindelige 3½ ", skal de ikke være specielt opbyggede til Arion?

Og så skriv lige, at det er det bedste køb du har gjort endnu :-)

Eller om du har fortrudt.

MVH
Niels

Til top
Merlin Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 07-Marts-2006
Status: Offline
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2006 kl. 08:29

Hej Flemming

 

Har du et link til den arion modtager du selv har?

Til top
ticker Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 16-Juli-2006
Status: Offline
Point: 352
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2006 kl. 15:04
Det er til grin at købe et LCD TV uden digital tuner idag.

Slå koldt vand i blodet og vent til fabrikanterne tar´sig sammen til at levere et komplet TV.

- Digital Tuner
- Ethernet med MPEG2 + 4 dekodning
- Trådløs tastatur med indbygget rullemus
- Browser til Internet

Ovenstående er kendt teknologi ! Philips er den der er tættest på !

Situationen er at de véd at de ikke er klar med LCD teknologien endnu, og spiller på at få folk til at udskifte deres LCD TV hvert år for at følge med. Gør du det

Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10305
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2006 kl. 15:27
Oprindeligt skrevet af Merlin Merlin skrev:

Hej Flemming

 

Har du et link til den arion modtager du selv har?

Prøv her http://arion.co.kr/de/

Jeg har købt min her: http://www.sattom.de/shop/shop,home,de,c55e73cda6ce39dde5d58 42430f9cf73.html

Flemming

Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2006 kl. 15:43

Hvorfor skal alting bygges ind i monitoren ?

Det fordyrer jo bare produktet og besværliggør opdatering af funktioner når nye funktioner ønskes, samt øger værditab når monitoren efterfølgende skal sælges og ingen vil betale den merpris for de indbyggede særlige funktioner der måske ikke er specielt brugbare eller ønskede, eller ikke passer med nogen af tidspunktets standarder. 

En ren monitor i super kvalitet, uden en masse ekstra fordyrende "smart" hardware og funktioner i middelmådig kvalitet og med en masse indbyggede begræsninger på disse, men til gengæld med masser af tilslutningsmuligheder så man selv kan sætte nøjagtig de enheder til man har brug for eller lyst til, vil jeg til enhver tid foretrække.

Separate enheder der kan udskiftes og opgraderes, så man frit selv kan vælge hvilke man vil benytte, og kan vælge de bedste af hver slags udfra øjeblikkets behov, krav og ønsker.

Det er detsamme når jeg køber Hi-Fi - så kan jeg enten købe separate enheder og dermed udvælge de bedste af hver slags, eller købe et samlet produkt, hvor jeg skal acceptere en middelmådig kvalitet på noget af det. Og iøvrigt undvære alt, hvis bare en af delene går i stykker.

Jeg syntes selvfølgelig det er helt ok for dem der helst vil have et alt-i-et produkt. Men Jeg kan overhovedet ikke se man er til grin fordi man ikke vil købe et alt-i-et produkt. Jeg vil gerne være fri - også selvom jeg er til grin. 

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Merlin Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 07-Marts-2006
Status: Offline
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2006 kl. 15:49

Ok jeg har set på denne:

http://arion.co.kr/global/product/product_view.php?gubun=02& amp;subImg=navi_on_02_04&idx=26&l_code=1&m_code= 1 

 

Er den god, understøtter den de rigtige formater til EPG og tekstning i DK??

Til top
ticker Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 16-Juli-2006
Status: Offline
Point: 352
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2006 kl. 23:10
Hvorfor skal alting bygges ind i monitoren ? ..................

Ja - men digital tuner er et absolut minimum !

At se LCD TV med et analogt signal er jo helt i skoven, så bedre beholde dit CRT.




Redigeret af ticker - 10-August-2006 kl. 23:11
Til top
Sorte Slyngel Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 11-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2006 kl. 10:50

Jeg har selv et TV med DVB-t tuner indbygget. Men da jeg pt. bor i lejlighed i KBH er man jo nødsaget til at anvende TDC's kabeltv for at få digitalt signal - hvertfald hvis jeg vil have mere end de 3 gængse kanaler. Sattelit kan ikke komme på tale.

Jeg må indrømme at signalet er OK, men hvorfor ikke udnytte at TV'et kan det mere og få digitalt TV med det samme?

Man kan jo i realiteten blive ved med at vente... først skal man vente på HD tv i mpeg4, så skal man vente på IP tv understøttelse.

Næ, jeg må give Spawn ret, det eneste rigtige er en løsning der løbende kan udskiftes.

Jeg går selv med en Dreambox i tankerne - og her tænker jeg ikke på at bruge den ulovligt, men udelukkende fordi det er den eneste boks hvor man løbende kan udskifte komponenterne og opgradere softwaren. Så bliver det jo ikke dårligere af at man i næste udgave både får udskifteligt DVD drev og HDD.

Læs mere her: http://www.dream-multimedia-tv.de/download/flyer/8000%20engl ish.jpg

Alternativt kræver det en eller anden form for converterboks "DVB-C til DVB-T", og så kan man sådan set bruge en af de HDD-recordere som findes på markedet allerede.

Lavere skat nu! Mit forbrug skal nok toppe
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 234
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu