Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
lasped
Bruger
Oprettet: 13-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 122
|
Sendt: 24-Februar-2008 kl. 18:02 |
Jeg har lagt mærke til at mit CPU forbrug på Disc HD og Kanal5 HD svinger meget fra 60 til 80% hvor imod NGHD og Tv2 sport HD ligger på 5 til 10%. Er der nogen der kan have nogen logisk forklaring på dette?
|
 |
Nagash
Guld medlem
Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
|
Sendt: 24-Februar-2008 kl. 18:21 |
Ja, det er fordi Discovery og Kanal 5 er i 1080i, og de andre er i 720p
|
 |
lasped
Bruger
|
Sendt: 24-Februar-2008 kl. 21:37 |
Ja det giver jo god mening så! men kan det virkelig passe at efter hardware acceleration bliver cpuen brugt så meget?
|
 |
Kandersen
Platin medlem
Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
|
Sendt: 24-Februar-2008 kl. 22:04 |
nejm det burde ikke være rigtigt. Men jeg tjekkede lige mit eget system, og jeg har faktisk samme problem. CPUén ligger omkring 50-70%, hvilket for mig indikere, at hardware accelratoren ikke er i brug. Jeg har til gengæld aktiveret den, så det er spørgsmålet om ikke det er en fejl i enten codec eller måske i DVBviewer. Der har været problemer med DVBviewer og hardware accelrator før.
Det kan evt. også være, at alle HD kanalerne nu er H.264. I "gamle" dage da de var MEPG, der mener jeg ikke det problem var der.
Btw. Jeg bruger ATI HD2600XT
|
|
 |
MCenterFreak
Guld medlem
Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
|
Sendt: 25-Februar-2008 kl. 01:15 |
Lyder som om at det der DVBViewer forum hos Recordere.dk snart må se at komme på plads. Det ville i den forbindelse være fantastisk om ejerne af recordere.dk villle fosøge at indgå et formelt samarbejde med Hackbart (DVBViewer inventor and Owner), således at vores problematikker bliver hørt. Et helt akut problem er at dvb undertekster hænger i det uendelige i den nyeste version, og svaret fra DVBviewer folkene er at det nok bliver løst i den næste version. Problemet er dog at at de andet steds skriver at der ikke kommer en ny version foreløbig, idet den næste skal være en STOR fornyelse!
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
|
 |
h8red
Super bruger
Oprettet: 15-Februar-2006
Point: 333
|
Sendt: 25-Februar-2008 kl. 07:33 |
Jeg kan ikke få skidtet til ikke at crashe..
Og jeg kan bare ikke få den til at skifte decodere, bliver ved med at hænge på, Cyberlink h.264 og ac3 filter.
Har haft lavet en komplet reinstallation og lod alt stå til system default, igen de samme codecs i brug.
Hvor trækker programmet sine oplysninger fra, lige meget hvordan jeg sætter codecs "merit" så er det altid det samme..
Pis Vista og pis program og de hjælper krans i dvbviewer forummet :(
Måske jeg bare har et enestående problem, med at skifte decodere..
|
 |
Kandersen
Platin medlem
Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
|
Sendt: 25-Februar-2008 kl. 10:15 |
MCenterFreak skrev:
Lyder som om at det der DVBViewer forum hos Recordere.dk snart må se at komme på plads. Det ville i den forbindelse være fantastisk om ejerne af recordere.dk villle fosøge at indgå et formelt samarbejde med Hackbart (DVBViewer inventor and Owner), således at vores problematikker bliver hørt. Et helt akut problem er at dvb undertekster hænger i det uendelige i den nyeste version, og svaret fra DVBviewer folkene er at det nok bliver løst i den næste version. Problemet er dog at at de andet steds skriver at der ikke kommer en ny version foreløbig, idet den næste skal være en STOR fornyelse!
|
Jeg tror ikke vi skal satse på et større samarbejde mellem Hackbart og Recordere.dk.
For snart meget meget længe siden var netop problemet med manglende support og manglende svar på forumet, et af de argumenter som jeg havde imod DVBviewer. Jeg ved ikke hvorfor det er sådan med ham/dem. Men det virker desværre som om, at det er en meget lukket tysk kreds, som helst ikke gider bruge tid på andre.
Der er flere ting på bedding mht. recordere.dk. Og indtil de er afklaret helt, så vil det være fjollet at begynde at rykke rundt på hele forumet. Jeg ved godt det kan lyde lidt underligt. Men mere kan jeg ikke sige på nuværende tidspunkt. Jeg beder bare om lidt tålmodighed endnu.
|
|
 |
h8red
Super bruger
|
Sendt: 27-Februar-2008 kl. 09:26 |
Jeg prøver stadigvæk at få hjælp i det forbandede dvbviewer forum.
Jeg har genereret en support.zip som jeg har gennemkigget selv. I filen der hedder systeminfo.txt står dette:
Videocard: Radeon X1800 Series Version: 8.453.0.0
Jeg har dog for længst skrottet dette kort, nu har jeg HD2600XT, kan dette være problemet?
Søgte lidt rundt i registrerings databasen på x1800 og jeg må erkende, der var faktisk en hel del nøgler.
Nogen der kan anbefale en fremgangsmåde/ regcleaner til Vista, så jeg kan få fjernet alle referencer til dette gamle kort ?
|
 |
MCenterFreak
Guld medlem
Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
|
Sendt: 27-Februar-2008 kl. 11:28 |
Har du prøvet det her:
Right click-mouse over My Computer Properties Hardware(Tab) Device Manager(button) Click [+] next to System devices right-mouse on CPU to AGP Controller (or whatever your controller is called, mine was SiS AGP) Update Driver(button)
Select Install from a list or specific location (Advanced) Next(button) Select Don't search. I will choose the driver to install. Next(button) Select PCI standard PCI-to-PCI bridge Next(button) Finish(button) Reboot. De gutter på abxzone skriver alle Hallelulja, så det kunne måske hjælpe dig også.
Har du checket GPU temperaturen lige før den crasher?
Læste andet steds at der har været problemer hvis den kom op i nærheden af 70 grader
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
|
 |
h8red
Super bruger
|
Sendt: 28-Februar-2008 kl. 15:41 |
Det prøver jeg lige, lyder umiddelbart som en fino ide...
Tror måske det er lykkedes mig, fik fjernet så meget gammelt driver snask som overhovedet muligt og en masse registrerings instillinger. Der har ikke været et ati crash endnu :)
Well.. den crasher rimeligt meget igen, med samme fejl: ATIKMDAG og en vpu recover eller komplet låsning af hele systemet..
Edit:
Nu har jeg prøvet mig frem med dsfmgr.exe og har ændret i værdierne for de forskellige dekodere. Satte cyberlink h.264 til "do not use" og arcsoft til "preferred"
Dette resulterede i at dvbviewer ikke kunne rendere et billede, "can´t render media file, error 0x800700e out of memory" samme problem hvis man vælger ati mpeg dekoder.
Først når man giver cyberlink en værdi høj nok til at blive brugt, starter programmet og vælger igen cyberlink som h.264. Selvom at den har lavere prioritet end arcsoft og heller ikke er valgt i programmet.
Noget i mit system siger at cyberlink skal bruges lige meget hvad...
Nogen ideer ?
Edit2:
Dvbviewer ser ud til kun at crashe ved interlaced h.264. Ligeså snart man ser 720p kører det .. ???
Redigeret af h8red - 02-Marts-2008 kl. 17:11
|
 |
h8red
Super bruger
|
Sendt: 02-Marts-2008 kl. 19:36 |
Se ovenstående ... og hjælp stakkels mig :)
|
 |
lasped
Bruger
|
Sendt: 03-Marts-2008 kl. 14:43 |
Jeg har lagt mærke til at det mest er på Tv2 sport HD og Kanal5 Hd den går ned.
Min laver ikke længere nogen fejl eller bluescreen! Findes der programmer som kan vise hvilke filer der crasher?
|
 |