recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DVBviewer crasher på HD kanalerne.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDVBviewer crasher på HD kanalerne.

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2008 kl. 00:17
Jeg skrev:

Har du checket GPU temperaturen lige før den crasher?

Læste andet steds at der har været problemer hvis den kom op i nærheden af 70 grader

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2008 kl. 00:24

Jeg har også ATI Radeon HD2600XT og har ingen problemer med DVB Viewer og HD kanalerne uanset om de er 720p eller 1080i h264

Jeg benytter Core AVC som dekoder for H264 og ATI mpeg dekoder for alle mpeg2 kanalerne

Redigeret af spawn - 04-Marts-2008 kl. 00:25
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2008 kl. 00:28
Måske er flowet i maskinen utilstrækkeligt?

Redigeret af MCenterFreak - 04-Marts-2008 kl. 00:29
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
Til top
lasped Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 13-November-2006
Point: 122
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2008 kl. 09:31

Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

Jeg har også ATI Radeon HD2600XT og har ingen problemer med DVB Viewer og HD kanalerne uanset om de er 720p eller 1080i h264

Jeg benytter Core AVC som dekoder for H264 og ATI mpeg dekoder for alle mpeg2 kanalerne

Kan CoreAVC benytte hardware acceleration?

Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Måske er flowet i maskinen utilstrækkeligt?

Jeg tror ikke temp. er for høj - Jeg lod mærke til igår at lige inden den crashede gik DVBviewer ned fra 11mbit til 5mbit og så kom der nogen pixel fejl og bum frøs computeren.
Kan det være DVBviewer som ikke bryder sig om forstyrrelse på signalet?

Til top
h8red Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 15-Februar-2006
Point: 333
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2008 kl. 10:40

Nu har jeg forsøgt at tvinge dvbviewer til at bruge en graph som jeg selv ville designe.

Jeg loadede graphedit, med den rette til directx10 og proppage.dll fil. alt er kørt som administrator.

Jeg startede graphedit op, startede dvbviewer og tunede ind på Kanal5HD. Snuppede streamen og så at den ganske rigtigt brugte Cyberlink h.264 selv om jeg havde sat den til ati mpeg.

Jeg lukkede ned og gik igang med at bygge min egen graph, valgte dvbsource (dvbviewer) og ati mpeg decoder. Lavede en forbindelse mellem h.264 benet og video decoderen. Hvilket resultede i at programmet crashede. Så prøvede jeg istedet Arcsoft video decoder. Samme problem, lige så snart h.264 benet er forbundet med decoderen crasher programmet.

Så prøvede jeg at vælge den forbande cyberlink decoder (som den jo er så glad for) og her var der ingen problemer... ????

Hvorfor i alverden er mit system så låst til cyberlink, fatter det simplethen ikke.

Hvis der er nogen der har ideer så hører jeg dem gerne. 

Redigeret af h8red - 05-Marts-2008 kl. 10:42
Til top
Benu Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Oktober-2004
Point: 812
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2008 kl. 11:26
Har du brugt noget til at vælge codec såsom ms decoder check eller hvad den nu hedder til Vista?
Den Ben
Til top
h8red Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2008 kl. 12:16

Yes i vista er der valgt ms mpeg2 decoder og ac3 filter som "preferred decoder" Med vcmd.exe ....

Så det kan ikke være der den ligger, disse har jo intet med cyberlink h.264 decoderen at gøre.

Til top
Benu Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Oktober-2004
Point: 812
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2008 kl. 12:47
ok, det var nemlig et problem for mig på et tidspunkt at den valgte den som var valgt via decoder check og startede purevideo decoder op hvis den var valgt som preferred decoder
Den Ben
Til top
Delphi Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 29-Januar-2006
Point: 438
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2008 kl. 16:06

Har nogle lignende problemer:

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=36152& PN=1&TPN=3

Er det fordi det er et ATI og ikke et NVIDIA grafikkort?

DVBViewer og DVBViewer Media Server.
Xepg og XgrabDMS download: a123.dk
Til top
h8red Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2008 kl. 19:53

Det ligner sgu mit problem, det du beskriver.

Kan det være kombinationen af ati/dvbviewer og cyberlink h.264 ?

Jeg kan fint afspille h.264 med acceleration i powerdvd (blu-ray)

Som sagt kan jeg ikke skifte fra cyberlink til andet i dvbviewer, kunne du måske prøve at installere Arcsoft totalmedia theatre trial (husk at opdatere den efter du har installeret den) og så prøve at vælge den som h.264 decoder, i dvbviewer.

Kunne være interressant om du kan skifte til andet end cyberlink.

Til top
Delphi Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 29-Januar-2006
Point: 438
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2008 kl. 20:22

Har du et blu-ray drev?

EDIT: Jeg vil anbefale Acronis. Dermed kan man afprøve alt muligt og stadig få sin HTPC tilbage til ethvert gendannelsespunkt. Altså ikke noget med gamle aftryk af forhenværende drivere etc. i registreringsdatabaen.

Redigeret af Delphi - 05-Marts-2008 kl. 20:28
DVBViewer og DVBViewer Media Server.
Xepg og XgrabDMS download: a123.dk
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2008 kl. 00:06

Nu har jeg interesseret fulgt med i denne tråd og i andre. Det der slår mig er at der altid står ATI i problembeskrivelsen.

Jeg har endnu ikke set at nVidia har været beskrevet i et eneste af indlæggene (eller osse har jeg overset det)

Jeg bruger selv et halvgammel nVidia kort i min Medion 8800, bruger Canal Digital Film HD, og det spiller bare (efter lidt reinstallering etc.) derudaf. Jeg bruger et TT S2-3200 kort. Det er ikke 100% foolproof, men har det først fat i udsendelsen så kører det bare. Jeg har med stor held fået optaget flere Star Wars film. Der er ingen fejl i dem overhovedet. Det går ALDRIG ned.

Nu har jeg flyttet rundt på det hele, nye maskiner etc. og det er nøjagtigt det samme, bortset fra at jeg ikke kan få Vista til at makke ret. den har af og til svært ved at vågne korrekt fra dvale, men det har ikke noget med det aktuelle problem at gøre

Men konklusionen er, efter min mening, at dem der problemet bør prøve at udskifte ATI kortet med et nVidia kort

Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu