recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DVBviewer crasher på HD kanalerne.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDVBviewer crasher på HD kanalerne.

Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
lasped Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 13-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 122
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2008 kl. 09:26
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Nu har jeg interesseret fulgt med i denne tråd og i andre. Det der slår mig er at der altid står ATI i problembeskrivelsen.

Jeg har endnu ikke set at nVidia har været beskrevet i et eneste af indlæggene (eller osse har jeg overset det)

Jeg bruger selv et halvgammel nVidia kort i min Medion 8800, bruger Canal Digital Film HD, og det spiller bare (efter lidt reinstallering etc.) derudaf. Jeg bruger et TT S2-3200 kort. Det er ikke 100% foolproof, men har det først fat i udsendelsen så kører det bare. Jeg har med stor held fået optaget flere Star Wars film. Der er ingen fejl i dem overhovedet. Det går ALDRIG ned.

Nu har jeg flyttet rundt på det hele, nye maskiner etc. og det er nøjagtigt det samme, bortset fra at jeg ikke kan få Vista til at makke ret. den har af og til svært ved at vågne korrekt fra dvale, men det har ikke noget med det aktuelle problem at gøre

Men konklusionen er, efter min mening, at dem der problemet bør prøve at udskifte ATI kortet med et nVidia kort

Grunden til jeg købte at ATI 2400HD var fordi min htpc kræver lowprofile pcie kort og der kunne jeg få et 2400hd som også har hardware acceleration af h264 for sølle 400kr.

At det så ikke spiller var jo ikke til at forudse! Jeg har prøvet med CoreAVC og der kører bare. Jeg har ikke haft et eneste crash, men til gengæld bruges grafikkortet overhovedet ikke så jeg har et cpu forbrug på godt 80% hvilket resultere i en støjende blæser.

Min konklusion er: Hardware acceleration af h.264 med ati og powerdvd  ikke kører 100% endnu, men det er vel bare et spørgsmål om tid.

Til top
Benu Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Oktober-2004
Point: 812
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2008 kl. 11:15
Er der nogen som har et ATI 24/2600 hvor det virker efter hensigten og hvad har man gjort for at få det til at virke med f.eks Powerdvd?
Den Ben
Til top
Delphi Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 29-Januar-2006
Point: 438
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2008 kl. 12:52

Der er nu kommet ny grafikdriver (Catalyst 8.3) til ATI.

Desværre ser det ud til at situationen er den samme:

http://www.dvbviewer.info/forum/index.php?showtopic=25063&am p;st=15&start=15

Man skal åbenbart lave nogle reg hack for at få det til at virke.

#MCenterFreak: Jeg har faktisk nævnt NVIDIA, og vil spørge MM-vision om der kan sætte et NVIDIA kort i MC500. Og ja, også ifølge DVBViewer forummet giver ATI kort store problemer.

DVBViewer og DVBViewer Media Server.
Xepg og XgrabDMS download: a123.dk
Til top
h8red Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 15-Februar-2006
Point: 333
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2008 kl. 12:53

Well

Jeg har masser af acceleration fra mit hd2600xt i powerdvd, med h.264.

Det er vist ikke alle hd2400 kort der er lige gode til det med acc. af h.264, specielt ikke hvis du har et agp kort eller et pro kort.

Har jeg læst mig til på avsforum.com

Har lige fået en besked om at ati´s nyeste 8.3 driver har løst en brugers problem i dvbviewer, med at den crasher. Nu håber jeg bare det også er tilfældet hos mig...

Til top
Delphi Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2008 kl. 13:03
Oprindeligt skrevet af h8red h8red skrev:

Jeg har masser af acceleration fra mit hd2600xt i powerdvd, med h.264.

Har du prøvet at afspille en h.264 optagelse i PowedDVD?

Hos mig går det også galt, se min anden tråd om MC500.

Det prøver jeg også lige, altså Catalyst 8.3

Jeg har et (fra fakturaen) Radeon HD2600Pro 512MB HDMI ATI

Redigeret af Delphi - 06-Marts-2008 kl. 13:38
Til top
Delphi Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2008 kl. 14:23
Har nu prøvet 8.3 driveren. Hjalp desværre ikke
Til top
Benu Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Oktober-2004
Point: 812
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2008 kl. 15:33
Holder lige en pause med mit ATI HD2600xt og har bestilt et Zotac NVIDIA GeForce 8600GT PCI-E 256MB GDDR3 - så må jeg håbe det holder 
Den Ben
Til top
h8red Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 15-Februar-2006
Point: 333
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2008 kl. 15:40

Oprindeligt skrevet af Benu Benu skrev:

Har du brugt noget til at vælge codec såsom ms decoder check eller hvad den nu hedder til Vista?

Det var alligevel præcis dette som gjorde jeg ikke kunne skifte til andet end cyberlink og ac3, disse var som standard valgt som preferred decoders i vista. Jeg valgte istedet arcsoft og vupti så kørte den, meeen den decoder er ikke god nok, så jeg vil prøve ati´s egen.

Damn tænk at det bare var det som gjorde alle mine problemer.

Dette betyder dog ikke at jeg nu kan skifte til en anden graph opsætning i graphedit. Den decoder som er valgt som standard i vista, gør at intet andet kan vælges, uden at graphedit crasher. Go figure.... :(

Til top

Besvar Besvar Side  <1 234

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu