|
Dvbviewer EPG sommer/vinter tid |
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
tf-uno ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 26-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 407 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 06-November-2012 kl. 13:51 |
|
Hej Recorders
Har søgt på google efter en løsning på mit problem, dog uden held. er jeg den eneste der oplever problemer med at EPG ikke passer i dvbviewer når der skiftes sommer/vinter tid..?? EPG bliver smidt ind i Recorder service Via Xepg, kigger jeg på web interfacet på recorder service passer epg fint. Men på klienten (som henter epg fra recorder service) passer tiden ikke. Den er ligesom en time foran. Dvbviewer står til automatisk at finde ud af tid/GMT. sidste år havde jeg samme problem, hvor jeg så manuelt ændrede GMT så det passede igen, men så gik der en uges tid også passede tiden ikke igen. tilbage til Automatisk GMT også passede det igen. (det virker lidt som vi er en uge eller 2 bagud her i dk, angående de automatiske GMT). Er jeg virkelig den eneste der har disse problemer..?? Ved godt jeg bare kan ændre GMT manuelt de 2 gange om året, men det burde da ku køre med automatisk :) Forslag modtages
|
||
![]() |
||
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Jeg havde tidligere problemer med Timere / Recordingservice / Sommer-Vintertid, men i år synes jeg ikke der var problemer. Men de foregående år løste jeg det ved at slette alle timere i Recording Service den morgen hvor skiftet skete. Jeg bruger ikke selv EPG i DVBViewer, så jeg kan ikke svare på om det er et generelt problem. Prøvede lige at enable Load EPG fra Recording Service, men der kommer kun nu og næste over
|
||
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
||
![]() |
||
tf-uno ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 26-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 407 |
|
Som du kan høre har jeg også problemet i år.. AHH
Men bruger du ikke epg på klient siden..?? (hvordan ser du så hvad der er på de forskellige kanaler).. Yes yes man kan skifte kananl og se, men det er jo lidt gammel davs :) Som skrevet så passer tiden på recorder service (her har jeg heller ikke haft problemer i år), problemet opstår når epg hentes ned til klienten..
|
||
![]() |
||
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
|
Har du husket at installere seneste versioner af DVBViewer/Recording Service
Ser næsten aldrig direkte TV via DVBViewer. Alt der interreserer mig bliver optaget, så ser jeg det når jeg har lyst. Det eneste jeg ser direkte er nyhederne, men dem ser jeg i køkkenet på en Canal Digital box med HDMI ind i en Monitor
|
||
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
||
![]() |
||
strandvasker ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2423 |
|
Kør skidtet manuelt og sov roligt om natten. Du slipper for at undre dig over om den skifter på rette tidspunkt eller om den fucker din manuelle ændring op en uge senere når amerikanerne skifter. Du går garanteret alle huset ure, telefoner, computere og lignende igennem alligevel for at checke om de har skiftet selv eller skal hjælpes på vej, så der er ikke det store problem i at ændre manuelt nu du er igang - det er nemt, det virker og du slipper for at spekulere på om noget automatik pludselig overtrumfer din beslutning og laver rod i tingene igen. Manuel mode = du skal ændre tingene EN gang. Automatisk skift = du skal checke om den har gjort det korrekt den dag vi skifter tid og du skal checke det igen ugen efter for at se om den skifter efter amerikansk standard. Dobbelt arbejde.. |
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |