|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
svsommer ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-Oktober-2006 Status: Offline Point: 1151 |
![]() Sendt: 23-Januar-2008 kl. 19:12 |
Hej jeg har brugt denne opsætning men kan ikke få billed på client pcer. der er lyd er der en der har en løsning på det http://www.steffen-klausing.de/content4/faqsystem/index.php? action=artikel&cat=31&id=233&artlang=de |
|
Mvh
Svsommer |
|
![]() |
|
Delphi ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 29-Januar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 438 |
![]() |
Har du husket at kopiere channels.dat og favorites.xml over på clienten (Find filerne ved: DVBViewer --> Omkring --> Config File Folder) Du skal også vælge nogle passende decodere på clienten (Direct X) Jeg fik det faktisk (for en del tid siden) til at virke i første hug. Man har vel lov til at være heldig. Opgav dog at bruge det, idet man manuelt skulle frigive tuneren på serveren for igen at kunne brugeren tuneren på serveren når clienten ikke mere havde behov for tuneren. Det har måske ændret sig?
|
|
![]() |
|
svsommer ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-Oktober-2006 Status: Offline Point: 1151 |
![]() |
vel det sige at man kun kan bruge tuner på en computer af gangen
|
|
Mvh
Svsommer |
|
![]() |
|
Delphi ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 29-Januar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 438 |
![]() |
Ja, det mener jeg. Er ikke 100% sikker på om der findes en eller anden måde at omgå dette på. Jeg valgte selv den dyre løsning med simpelthen at købe en tuner til klienten |
|
![]() |
|
![]() |
så vil jeg nok holde mig til mediaportal tak for input Delphi Redigeret af svsommer - 23-Januar-2008 kl. 21:24 |
|
Mvh
Svsommer |
|
![]() |
|
![]() |
kan det passe at man ikke kan dele tuner med et betalings program? når man kan med MP |
|
Mvh
Svsommer |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg har kikket lidt i det tyske forum, og mener nu faktisk at DVBViewer godt kan dele tunere automatisk og inteligent over netværket. På serveren skal køre DVBServer.exe samt DVBViewer også sat op som klient. På den måde styrer DVBServer.exe 2 DVBViewer clienter. |
|
![]() |
|
![]() |
mener du at man kan se tv på begge computer samtidig?
|
|
Mvh
Svsommer |
|
![]() |
|
![]() |
Øh....Ja! Men hvis du kun har én tuner på serveren, gælder samme begrænsninger over netværket som på en enkeltstående PC: 1) Du kan se/optage fra forskellige TV kanaler på samme tid, hvis de ligger på samme mux/frekvens/transponder og de ikke er krypterede. 2) Du kan kun tilgå én mux ad gangen pr TV-tuner. Er kanalerne krypterede kan kun én kanal ad gangen dekodes. Jeg har ikke selv prøvet, men har forstået det således, at du fx godt kan se TV 2 på den ene PC og DR 1 på den anden PC (ligger på samme mux og er ukrypterede) Hvis du fx ser TV 3 (krypteret) på den ene er du nødt til også at se TV 3 på den anden. Man skulle kunne komme ud over dette problem ved at installere mere end én tuner i serveren. Kan iøvrigt ikke forestille mig at situationen er bedre end dette på andre medie centre programmer. Men, som sagt, jeg har ikke selv prøvet! |
|
![]() |
|
![]() |
du skriver i et tidliger indlæg at man skal frigive tuner og at det har måske ændret sig så du mener nu at det har ændret sig? |
|
Mvh
Svsommer |
|
![]() |
|
![]() |
Det har nok ikke ændret sig, det er bare mig der forstår det hele lidt bedre Dengang jeg prøvede det havde jeg IKKE sat den DVBViewer, som kørte på serveren (samme PC som DVBServer.exe) op som client. Men igen: Jeg har kun læst om det, ikke prøvet det. |
|
![]() |
|
![]() |
nu har jeg floppy dvb s2 og en asus dvb t kan det passer jeg skal ind i indstillinger for at ændre indgang når jeg skal skifte mellem dvb s og dvb t ved client opsætning Redigeret af svsommer - 09-Februar-2008 kl. 14:42 |
|
Mvh
Svsommer |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |