|
DVBviewer og DVBlink på iPad |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Quimby ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 31-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 37 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 02-August-2012 kl. 00:23 |
Jeg har købt og installeret DVBviewer på min win7 maskine og det fungerer rigtigt fint med stofas kanaler her.
Nu vil jeg gerne have det streamet til min iPad og også gerne kunne igangsætte optagelser herfra. Derfor har jeg hentet og kørt programmerne DVBlink server og DVBlink connect! server på Pc´en. Begge install wizards kørte fint, men så sker der ikke mere og jeg kan ikke finde programmerne installeret nogen steder. Jeg kan se, at flere af jer har godt styr på DVBviewer mulighederne. Er der nogen der kan guide mig, så jeg kan bruge DVBlink app på iPad´en også? Tillægsspørgsmål: hvad gør DVB recording service udover den optagemulighed der allerede er i DVBviewer? mvh Q.
|
|
![]() |
|
Karlshoj ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-December-2006 Status: Offline Point: 522 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Du behøves ikke DVBLink, Dvbviewer alene virker perfekt på i ipad.
Dvbviewer
Recording service (Har web interface lavet i bla. apple style)
Begge kan sagtens køre på samme maskine, recording services kan også installeres på en server sammen med tunerne.
Herefter er det bare at åbne http://ip:8089/iphone
Så har du EPG guide, recordings, stream osv.
|
|
![]() |
|
Quimby ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 31-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 37 |
Hej Karlshoj
Det lyder godt.
1) Så man åbner det via en safaribrowser på iPad´en?
2) Skal pc´en ikke have en serverfunktion installeret eller ligger det i DVBviewer (eller i Rec serv.)?
3) Skal DVBviewer ikke pege mod port 8089? Jeg er ikke lige så skarp til portforwarding og den slags.
mvh
Q.
|
|
![]() |
|
Karlshoj ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-December-2006 Status: Offline Point: 522 |
1) Ja. Kan lave en genvej direkte på ipad.
2) RS skal være installeret.
3) DVBViewer skal opsættes til at bruge RS.
Portforwarding skal du kun bruge hvis du vil tilgå og streame TV / EPG udenfor dit hjem.
|
|
![]() |
|
Jeg har et stofa statisk IP nemlig og herefter en router (wndr3700) med flere macs og pc´ere på netværket. Men jeg skal jo kontakte en bestemt PC. Jeg har på fornemmelsen, at det bliver kompliceret...... Skal jeg mon forwarde mellem relevante porte på pc og router eller hur? /Q. |
|
![]() |
|
Først skal du have det til at virke lokalt på dit netværk.
Din IP på den maskine hvor recording service er installeret.
Herefter åbner du Safari på iPad og skriver f.eks http://192.168.1.10:8089/iphone
Når det virker kan du begynde at prøve udefra.
Fin din WAN IP på www.myip.dk
Herefter skal din router opsættes til at forwarde port 8089 til den maskine der køre RS.
God ide at give den maskine der køre RS en statisk IP, ellers skal du hele tiden ændre i din router.
|
|
![]() |
|
Jeg fik hul igennem via eget netværk og nåede en flot ios inspireret EPG-opsætning. Jeg kunne dog ikke få hverken billede eller indhold i EPG på, men forbindelsen er skabt. Så tænkte jeg, at jeg ville skabe forbindelse udefra og derefter se på opsætningen i RS mhp mgl billede. Jeg har derfor prøvet i routeropsætningen at lave en portforwarding, anført 8089 som både start og slutport, server IP-adr anført som 192.168xxxx (server pc´en). I ipad browseren bruger jeg mit WAN=statisk IP:8089/iphone Men den vej kan jeg ikke få forbindelse, så jeg har nok klokket i det med portene. Er det både start og slutport der skal være 8089? Så nu er der to udfordringer 1) mgl indhold - måske pga opsætningen i RS 2) kun adgang fra lokalt netværk pga mgl korrekt forward |
|
![]() |
|
1) Er RS sat korrekt op? Tunere kun findes i RS og ikke DVBviewer? DVBviewer skal bruge unicast tunere der pejer på RS. Hvis de køre på samme maskine, skal der under DVBviewer tilføjes x antal unicast tunere, der pejer på 127.0.0.1 eller serverens IP.
2) Er din iPad på 3G eller på dit WiFI når du prøver at få adgang udfra?
Mange routere understøtter ikke at man tilgår WAN IP indefra, kan de ikke finde ud af. Så vigtigt at du prøver fra et andet netværk end dit eget når du tester udefra.
|
|
![]() |
|
Jeg har tilføjet en unicast tuner. Under opsætningen er der to elementer:
DVBserver. Her er adressen 127.0.0.1 og port er 4022 DVB Unicast. Her er adressen også 127.0.0.1 og port er 3456. Under interface kan jeg vælge mellem serverIP eller 127.0.0.1 eller "automatic" Har du nogen idé om det er korrekt? Hvordan skal tunerne angives "foretrukken" eller "benyt ikke"? Min iPad er på 3G. Men det problem må vist vente til jeg har fået billede igennem via eget netværk.
|
|
![]() |
|
ServerIP eller 127.0.0.1 burde begge være fint, hvis RS og DVBViewer er installeret på samme maskine.
Skal være foretrukken eller normal, "benyt ikke" = disable
Har du kopieret ffdshow ind?
Der findes en fint guide inde på dvbviewer der beskriver den besale opsætning af RS, måske værd lige at kigge igennem.
|
|
![]() |
|
Brasch ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 14-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 645 |
jeg har lige pt. både DVB Viewer, DVB Link og remote potato installeret i et test setup. Alt efter om man føler for at bruge DVB Viewer eller Media Center er DVB Link og DVB Viewer egentlig ret ens. Med den nye opdatering til DVB Link er der kommet noget der minder meget om recording service med Connect Server. Jeg synes personligt det er lettest at bruge DVB Link, specielt deres app til streaming til både iOS og Android er meget let at bruge. Remote Potato er ikke noget jeg egentlig arbejder med, det er i min bog afskrevet.
Hvis du har købt begge dele, så synes jeg du skal prøve begge og finde ud af hvilken du bedst kan lide.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |