recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dvbviewer og HD accelrator
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDvbviewer og HD accelrator

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
digitalt.tv Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-November-2005
Status: Offline
Point: 720
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2007 kl. 22:58

Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Og så kommer det underlige, som jeg som sagt opdagede for første gang i nat.

Ved afvikling af C+ HD (som er H.264), der bruger min cpu (en E6350 1.8ghz) mellem 50 og 60% CPU.

Men ved afvikling af Discovery HD (som er MPEG2), der ligger CPU belastningen nede på 10 - 20%, med primært 10%.
Rent faktisk er der overhovdet ingen forskel på afvikling af HD tv eller SD tv i MPEG2 format. CPU belastningen kommer ikke over 20%.

Det eneste jeg kan konkluderer det er, at PowerDVD 7.3 Ultra ikke rigtig kan hitte ud af H.264, mens det funger ganske glimragende med MEPG2.
Er der andre som har bemærket dette?
Jeg havde faktisk forventet det omvendt, eller at intet af det virkede.

Med Vista virker accelleration af H.264 kun i EVR mode. Desværre kan DVBViewer Pro ikke køre i EVR. DVBViewer GE versionen kan, men denne kan kun benyttes til ukodede kanaler.

I XP med seneste beta 163.44 vil accelleration af H.264 fungere også i DVBViewer Pro.

Redigeret af digitalt.tv - 21-August-2007 kl. 23:03
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2007 kl. 23:14

Man får simpelthen lange boller af alt det her altid.. Der er hele tiden een eller anden lille detalje der gør, at tingene ikke virker alligevel, trods det at der skrives side op og side ned hele tiden. Charmen ved computere er netop dette!

Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2007 kl. 23:30
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Man får simpelthen lange boller af alt det her altid.. Der er hele tiden een eller anden lille detalje der gør, at tingene ikke virker alligevel, trods det at der skrives side op og side ned hele tiden. Charmen ved computere er netop dette!

Ja, computere er noget l*rt. Men så må man glæde sig over de (bitte)små sejre, som kommer en gang i mellem. I går aftes/nat fik jeg lavet et "Open in Firefox" menupunkt til Internet Explorer. Jeg er mest til Firefox, men min foretrukne RSS klient bruger IE som rendering engine.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2007 kl. 10:13
Jeg synes egentlig den der ligger i IE 7 er fin nok. Men okay, jeg bruger heller ikke RSS så meget.
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2007 kl. 13:24

Så fik jeg testet et radeon HD2600XT. Jeg ved sgu ikke helt hvad jeg skal mene, udover at jeg er kommet frem til, at mit tv nok ikke er skide optimalt til medie center brug alligevel, medmindre jeg kan leve med 60hz.. For det er krop umuligt (på vga) at vælge noget som helst andet der er til at holde ud at se på.

Derimod fik det mig til at droppe ideen med VGA, og i stedet tænke lidt i HDMI baner. Og det gav pludselig et noget anderledes resultat, (ikke nødvendigvis bedre, men anderledes).

Mulighed for 1920x1080 i nogle frygtelige interlaced opsætninger er totalt ubrugligt til Vista. Derimod er tv/film bestemt til at leve med. Jeg får dog aldrig mulighed for at vælge 24/48hz. Men en opløsning som 1280x720 i 50hz, det ser tilgengæld ud som et tåleligt alternativ. Desværre er der en hel del overscan, så min bundmenu i Vista forsvinder. Og jeg kan ikke se i Catalyst kontrolpanelet, at jeg kan flytte på skærmbilledet (zoome det lidt ud elller ned om man vil).

Umiddelbart er min konklution, at tvét er rigtig godt til tv brug, men som htpc halter det. Så nu står jeg og overvejer at skifte tvét

Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu