|
|
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | |||
Delphi ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 29-Januar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 438 |
![]() |
||
Har nu eksperimenteret noget mere med Task Sceduler. ----------------------------------------------------- Dette skulle dog kunne klares vha. HibernateTrigger (har ikke prøvet):
Det er jo så muligt, at det bliver indbygget i næste version. 2) Som Tray-Icon Et trick til at minimere Task Sceduler hurtigt (se tråden ovenfor): But you can set the time to minimize to a minimum of 1 sec. Med nedenstående parametre starter DVBViewer automatisk efter en manuel vækning i mode 2) ------------------------------------------------------------ --------------- Parametrene virker i begge modes, hvis man vil eksperimentere. Settings-> EDIT: Hvis man vil undgå sort skærm (DVBViewers interne Standby) efter vækning, kan man prøve at lade "Restart DVBViewer Without tuning last Channel" være unchecked. Virker fint hos mig. Settings 2->
Redigeret af Delphi - 20-Januar-2007 kl. 09:46 |
|||
![]() |
|||
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
![]() |
||
Indlægget med brug af taskscheduler ser jo fint ud… Jeg har tidligere prøvet den og fået den til at virke … Smart det med *ini-filen, du gør opmærksom på. Når man starter PC-en fra S5, kunne man vel lave en bat-fil, der starter scheduler og dvbviewer og lægges i start mappen… (autostart) Hvis en optagelse afslutter (med scheduler) mens man anvender DVBviewer som player, vil der så blive promtes for om man vil afslutte DVBviewer og hvis man IKKE svarer, så går PC-en i hibernate? Dvs. der er setup, kan der kan bruges…. Har installeret en helt frisk XP-home installation og prøvet at bruge recording service… Har bare installeret den der automatisk følger med i den nyeste version 3.6 og aktiveret den…. Det virker sådan set fint. Recording service kører sit helt eget løb og optager og stopper uafhængigt af om bruger Dvbviewer. Der er dog den indskrænkning at recordservice sætter sig på TV-kortet sig og lukker for DVBviewer brug af det. Optagelse/vis fra flere kanaler i et mux er ikke muligt, men man kan bruge DVBviewer som player også til at se den fil recordservice er i gang med at optage…. Ved flere TV-kort må man kunne bruge dem. Resourceforbruget ved optagelse er utroligt lavt…. Har prøvet at aflæse resourceforbruget med henblik på at anvende hibernator, og der kan CPU-forbrug ikke anvendes som kriterie, men derimod disk-aktivet angiver om der optages eller eller ej. Når jeg stadigvæk fusker med hibernator skyldes at ville finde en måde at lukke ned optagelse automatisk… Altså ideen hele tiden at have et program i baghånden til at feje op, mår PC-en rent faktisk er idle. Record service har den fordel at blot stopper og så sker der ikke mere… Når man starter DVBviewer og record-service er gang med en optagelse, bliver man promtet for om man vil stoppe optagelsen. Pt. lidt uklart for mig om de specifikationer, man anfører i dvbviewer/option/recording rent faktisk også gælder recordingservice…. |
|||
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
|||
![]() |
|||
Delphi ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 29-Januar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 438 |
![]() |
||
Ja! Hvis du ikke foretager dig noget går pc'en i hibernate. Og du bestemmer selv, hvor lang tid denne prompt skal stå.
Når jeg stadigvæk fusker med hibernator skyldes at ville finde en måde at lukke ned optagelse automatisk… Altså ideen hele tiden at have et program i baghånden til at feje op, mår PC-en rent faktisk er idle. Record service har den fordel at blot stopper og så sker der ikke mere…
Jeg forstår ikke helt, hvad du vil. Ifølge ovenstående går pc'en helt automatisk i hibernate efter hver optagelse.
Hvis du sidder og ser TV, hører musik,... og så skal noget andet, ja så vælger du bare OSD Exit, hvorefter pc'en går i hibernate. Hvis den skulle være i gang med en optagelse får du en advarsel. Du lader så bare pc'en køre videre og den vil så gå i hibernate, når optagelsen er slut. ------------------------------------------------------ En anden fordel ved at bruge Task Sceduler fremfor Service kunne være at Task Sceduler er udviklet helt tilbage i 2004, så de fleste bugs er fjernet og dokumentationen er bedre.
Med hensyn til CPU belastningen under optagelse kan det vel være lige meget, hvis pc'en kun bruges som HTPC?
Man kan dog også få et meget lavt CPU forbrug ved Task Scheduler ved at vælge disable A/V on minimize.
Når man starter PC-en fra S5, kunne man vel lave en bat-fil, der starter scheduler og dvbviewer og lægges i start mappen… (autostart)
Virker; men var lidt tricket (bemærk "start" kommandoen). .BAT filen skal indeholde:
start " " C:\Programmer\DVBViewer\Scheduler.exe Redigeret af Delphi - 20-Januar-2007 kl. 08:36 |
|||
![]() |
|||
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
![]() |
||
Ja der ser ud til at være nogle fordele ved at satse på Task-scheduler fremfor recording service.. F.eks. prøvede jeg denne mulighed med recording service. DVBviewer kører. Der går en optagelse i gang ligesom det normalt er. Efter den metode jeg er gået efter, skal man afslutte DVBviewer, når man er færdig med at bruge det, uanset om der er en optagelse igang. Det får man lov til efter en promt og optagelsen overgår til recording service.. Det virker sådan set, dog på den måde at optagelsen stoppes og genoptages med nyt filnavn af recordservice... Forsøgene med Hibernator virkede ikke helt på den maskine, som jeg har sat op, der er øjensynlig for meget "baggrundsstøj" fra windowsaktivteter at "fingeraftrykket" for nedlukning er svært at sætte ordentlig. Det viste overvågningsfunktioen i windows i hvert fald...En anden maskine jeg prøvede hibernator på var derimod Ok... Det jeg nævnede om cpu-belastning har du ret i betyder ikke noget, det havde mest relation til det med hibernator fingeraftryk. Den lave Cpu-belastning fremkom ved optagelse via recording service, live-TV, player funktionen væsentlig højre. Det var simpel svært at lave fingeraftrukket af CPU-belastningen, så man kunne skelne mellem optagelse eller ikke optagelse.... (under 2%) og overlejret med windows "baggrundsstøj" (aktivteter). Altså Task-scheduler passer bedre fordi det er "bare" en yderlig måde at starte og stoppe det normale DVBviewer... Yderlig ser det jo ud til at der promtes ordentlig, når man går ud af DVBviewer, så er der ingen grund til at bruge dette ekstra program hibernator, som er opstået, fordi MCE har samme problematik... Tak for de fine indspark, der ser ud til at være en brugbar løsning med DVBviewer...
|
|||
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Har arbejdet videre med løsningen... Var egentlig indstillet på at skifte til Task-scheduler, men er blevet ved recording service, fordi den reelt gør det samme... Det kræver ikke installation af ekstra programmer, blot den seneste version af DVBviewer. PC-en er opsat med automatisk logon. Har anvendt denne metode: http://support.microsoft.com/kb/315231/da Dvs. der findes en konto med password. Det er også brugt til windows-servicen (under administrative funktioner/tjenester). DVBviewer/option er som #delphi anfører sat op til at PC-en skal gå i hibernate/dvale efter endt optagelse. Programmet hibernate er udeladt, og i stedet skal man ved anvendelse blot gøre dette: 1) Hvis PC-en optager og man vil lukke ned, gøres der ikke noget. Man bliver advaret via promt, når man forsøger. 2) Hvis der ikke optages, lukker man blot manuelt PC-en til hibernate via OSD-interface (udvidet Exit). Nu vil jeg prøve at bruge det et stykke tid, for at se om der er bivirkninger.... |
|||
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Ser interessant ud med automatisk logon. Vidste dog godt men kunne noget i den stil; men nemt med et link. Det er selvfølgelig bedst med så få ekstra programmer som muligt. 1) Starter DVBViewer automatisk, når PC'en vækkes manuelt fra hibernate? 2) Er det beta versionen af Recording Service, du bruger? 3) Hvad sker der hvis du fremtvinger dvale med pc-knappen på MCE remoten mens DVBViewer optager? Prøvede dette med Task Sceduler, og fik en advarsel, så DVBViewer kunne fortsætte optagelsen. Redigeret af Delphi - 21-Januar-2007 kl. 22:07 |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Et af problemerne med recording service synes at være at der kommer for mange kombinationer… 1) DVBviewer startes IKKE automatisk ved manuelt start, en klar ulempe. Løsningen på dette kunne måske være at anvende HIP (www.byremote.com.au), som DVBviewer også har support af… Ideen skulle være at lave en række remote-shortcut til at starte DVBviewer op med forskellig allocering af skærm og lyd. Også en mulighed for i stedet at starte en browser…Det strider lidt mod ideen med en HTPC-løsning, hvor netop HTPC-programmet er rammen om alle funktioner...
http://www.salling.com/Clicker/windows/ 2) Har pt. blot prøvet den indbyggede recording service i den seneste version af DVBviewer. 3) Recording service giver 30 sekunder vente-dialog boks, når DVBviewer IKKE kører. Hvis recording service kører nægter PC-en at gå i hibernate-tilstand. Redigeret af avh - 22-Januar-2007 kl. 09:55 |
|||
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
1) Dette gør, at jeg nok indtil videre vil holde mig til Task Scheduler; men det kan da være at recording service på et tidspunkt kan indstilles til at gøre dette (måske beta'en?). I det hele taget er Task Sheduler vel mere HTPC orienteret, dvs. man vil normalt have DVBViewer kørende hele tiden. Recording Service er mere beregnet på at bruge computeren til andre ting samtidigt med optagelse (lavt CPU forbrug),... ikke? 3) Hvis dette er tilfældet , er recording service bedre end Task Sceduler på dette punkt. For at være helt sikker, gider du så prøve følgende: a) I windows under Strømstyring->Avanceret "Når jeg trykker på dvaleknapper på computeren" Dvale Dette gør at pc-knappen på MCE Remoten fremtvinger dvale. b) Start en optagelse og tryk på pc-knappen på MCE Remoten og vælg i dialogboxen at fortryde dvale, dvs fortsæt optagelsen. Gør det flere gange efter hinanden, og prøv det både når DVBViewer kører og når det kun er recording service, der kører. I alle tilfælde bør man få en form for dialogbox, så man kan fortryde dvale. c) Måske gider du også at prøve med beta versionen af Recording Service? Redigeret af Delphi - 22-Januar-2007 kl. 10:58 |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Har nu prøvet at opsætte HIP. Pt. fungerer det på følgende måde. Tryk på den grønne start og HIP-menuen fremkommer, vælg 1 for DVBviewer . DVBviewer starter og man kører som normalt. Herefter kunne man sætte andre muligheder op, skærm swap m.v. Med hensyn til recording service så kører det i hørere grad sit eget løb. Remoten kan ikke styre noget som helst i forhold til recording service. Eneste interface er et webinterface og selvfølgelig, når DVBviewer kører kan sætte til optagelse m.v.
Recording service stopper, når DVBviewer startes, dog ikke hvis recording service har optagelse i gang, så sætter recording service sig på et TV-kort og DVBviewer kan bruge det andet TV-kort eller bruges som player m.v.
TV-kortet frigives af recording service efter endt optagelse. Evt. rettelser i optagelisten overføres ikke til recording service, hvor en igangværende optagelse har status af disablet… Dvs. når man kører med DVBviewer foregår på helt samme præmisser, som hvis DVBviewer var startet normalt. Recording service stopper, når dvbviewer starter og går i gang igen når dvbviewer afsluttes… Når DVBviewer kører, så er det den, der optager og man bliver promtet, hvis man går ud af programmet, hvis der optages…. Jeg har ikke pt. en helt ok opsætning af MCE-remoten, USB-strab virker ikke på det motherboard jeg pt. bruger. Så derfor er det ikke sikkert at mine observationer holder. Har dog samme funktionalitet via tastatur, som kan bringe PC-en ud ind af hibernate. Trykker man på dvale (tastatur) eller nedlukker via nedluk-menuen, så går PC-en uden videre i dvale, uanset om DVBviewer kører og om den optager. (evt. optagelse tabes) Hvis recording service kører og optager, afvises dvale-funktioen, både via den ene eller anden måde. Det er uden nogen form for promt…
Rettelser i beta-versionen af recording service, ser ud til at være bug-fix alene… |
|||
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Hvor finder jeg dette ?
Ser ud til at man ind til videre er nødt til at deaktivere pc-knappen på MCE Remoten ind til videre, uanset om man bruger Task Sceduler eller Service. |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
HIP findes her. DVBviewer har plugin til MCE-remote i to udgaver. Til ovennævnte vælges MCEIr. Hip programmet kan fungerer med en række remotes og man udvælger mce. Ved opsætningen løber man en wizard igennem og udvælger start-knap (valgte grønne knap) til HIP-menu og program, der skal startes via HIP (dvbviewer). Pt. har jeg dog ikke alle knapper til at virke ok... Der er også mulighed for bruge IR-blaster delen af MCE-modtageren... Muligvis kunne man også udnytte at DVBviewer kan startes med forskellige parametre, som f.eks. kunne være en bestemt TV-kanal....
|
|||
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Har lige fundet ud af at jeg kan vække min PC fra hibernate med min trådløse ps/2 mus (dobbeltklik). Det var en opsætning i BIOS. Dette er da et fremskridt. Kan HIP imitere et dobbeltklik, fx ved den grønne knap på MCE remoten? EDIT: vil nok ikke virke, da HIP jo ikke kører under hibernate, eller? Mangler dog stadig at få strøm i ir-receiveren under hibernate. EDIT: Har kikket kort på hjemmesiden for HIP. Ser det ikke ud til at de har en løsning til wakeup med remote? (PowerOn Option)
Redigeret af Delphi - 23-Januar-2007 kl. 10:06 |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |