|
|
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Forfatter | ||
madslundt ![]() Bruger ![]() Oprettet: 11-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 183 |
![]() Sendt: 14-Februar-2010 kl. 17:37 |
|
Hej recordere! Jeg har lige købt DVBviewer og synes det er et udemærket program. Dog synes jeg godt det kan være lidt svært og finde ud af. Jeg har nogle problemer med at optage programmer. Hvordan får jeg computeren til at tænde når den skal optage? Den optager heller ikke hvis jeg lukker programmet ned :S Kan man hente et plugin så man kan bruge Terratecs fjernbetjening til programmet? Hvis i har andre tilføjelser/ændringer til programmet, så må i meget gerne sige til
|
||
![]() |
||
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10510 |
![]() |
|
Du skal bruge DVB Task Scheduler til at vække/lukke PCen ned med. Du henter programmet fra DVBViewers members section. Følg anvisningen nøje ved opsætningen. Du kan få Terratecs remote til at virke ved hjælp af freewareprogrammet Eventghost.
Flemming
|
||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
||
![]() |
||
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
|
Som jeg fornemmer det, er alt udvikling på den stoppet, og jeg er overbevist om at den forsvinder fra DVBViewer på et tidspunkt. Retningen er nu DVBViewer Recording service. Den kører som en service, og sørger for at vække maskinen, når der skal optages
Så jeg vil anbefalet at Mads installerer Recording Service og sætter sin DVBViewer op som klient. Der er en Wiki her. Løber du sur i den, Mads, så skal jeg nok guide dig
|
||
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
||
![]() |
||
madslundt ![]() Bruger ![]() Oprettet: 11-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 183 |
![]() |
|
Har nu hentet Eventghost, men hvordan virker det? Evt. en guide eller visning til hvordan man "kobler" sin fjernbetjening til? Jeg har hentet DVBViewer Recording service og tror at det kører som det skal. Jeg skriver lige hvis jeg får problemer med det. Men indtil videre ser det rigtig fornuftigt ud :)
|
||
![]() |
||
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10510 |
![]() |
|
Der er vel heller ikke mere at udvikle da den virker efter hensigten.
Flemming
|
||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
||
![]() |
||
![]() |
|
Jeg mener der ligger en guide på hjemmesiden, alternativt i installationsmappen når du har installeret programmet.
Flemming
|
||
Samsung UE55F7005
||
![]() |
||
![]() |
|
Kan se der er nogle guides på deres hjemmeside, men ingen af dem forklarer vel hvordan man kommer til at bruge Terratecs fjernbetjening. Er det muligt du har et link dertil, hvis du ved hvor guiden er?
|
||
![]() |
||
bingoking ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-November-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 176 |
![]() |
|
Jeg fik Terratects Remote til at virke med DVBViewer ved at hente Terratecs eget tuner program - http://www.terratec.net/en/products/driver/produkte_treiber_en_18393.html - og bruge programmet der hedder "remote" i Tools folderen. Du kan programmere det til at navigere i DVBViewer vhj.a. tastatur-genveje. Det tog lidt trial / error men kom til at virke fint til sidst.
Lykkedes mig ikke at se remote-controlleren i Eventghost, men måske er den der et sted? Bruger dog selv nu Eventghost med en MCE remote. |
||
![]() |
||
![]() |
|
Her må jeg melde pas, da jeg selv bruger en Imon remote, men se denne tråd http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=65217&KW=eventghost&title=dvbviewer-og-terratec-h7-remotecontrol og spørg eventuelt vizz, hvordan han har fået det til at virke.
Flemming
|
||
Samsung UE55F7005
||
![]() |
||
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
|
At opsætte et task, som så skal starte noget andet (DVBViewer), som så skal gå i gang med at optage. Op ad bakke
I Recording Service har du jo et fandens godt interface til EPG, hvor du med få klik kan schedulere optagelser, med autotimere der kan optage serier, hente EPG hver dag osv. Altsammen via et WEB interface.
Task Scheduler er en død sild
|
||
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
||
![]() |
||
strandvasker ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2412 |
![]() |
|
Kan Recording Services sættes op til at optage i baggrunden, altså uden at DVBViewer har en skærm kørende med TV billede? Mit mål lige pt. er at DVBViewer (eller tilsvarende program) tilbyder mig en webside hvor jeg kan markere udsendelser i den kommende uge jeg vil have optaget, hvorefter programmet så skjult som muligt hiver optagelserne hjem. Jeg har ikke rigtigt noget behov for at DVBViewer viser mig live signalet mens der optages, jeg vil bare have udsendelserne skovlet ned på disken så jeg senere kan se dem med fx. XBMC.. |
||
![]() |
||
![]() |
|
![]() Recording Service har ikke mulighed for at vise noget som helst. Den sørger bare for at optage og distribuere. Det er så op til andre programmer (f.eks. DVBViewer) at koble sig på Recording Service for at se hvad den har optaget, eller Live TV. Her et lille eksempel på Web interfacet:
|
||
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |