recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DVBviewer optager mm.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDVBviewer optager mm.

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
zaboom Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 29-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 354
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2010 kl. 19:22
De skriver følgende, så jeg burde være dækket ind (så vidt jeg kan se). Det må bare prøves af de nærmeste dage.
DVD-Video directly from Xbox DVD-ROM drive, Harddisk-drive or network
MPEG, MPG, M2V formats (inc. VCD's .dat and .bin and DVD's .vob)
MPEG-TS (TY/TS/DV) DVB transport stream format
M2T/M2TS/MTS (Blu-ray and AVCHD video format) container #5
M2TS (Blu-ray video format) container #5
EVO (Enhanced VOB) HD DVD video format container #5
...længe efter glæden over den billige pris, huskes den dårlige kvalitet!
Til top
digitalt.tv Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-November-2005
Point: 720
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2010 kl. 20:15
Jeg har nu skrevet min artikel om recording service og tænkte at jeg lige kunne få lidt feedback herinde fra måske? Er ikke ekspert på det, men det skrevet er efter bedste evne.  Bemærk at billeder mangler. Jeg får ikke billeder på før tirsdag.

Redigeret af digitalt.tv - 15-Februar-2010 kl. 20:17
Til top
Benu Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Oktober-2004
Point: 812
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2010 kl. 07:40
Umiddelbart kan jeg ikke se at du nævner - send timers to service - connect to timer list - connect to recordingslist , det er opsætning under Recording Service i DVBviewer, så kan man bl.a. checke sine timers indefra dvbviewer, bruge tidslinie til at programmere optagelser fra dvbviewer
Den Ben
Til top
digitalt.tv Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-November-2005
Point: 720
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2010 kl. 08:35
Tak for det Benu. Det vil jeg tilføje.
Til top
SandSand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Februar-2006
Sted: Valby
Point: 525
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2010 kl. 10:58
Oprindeligt skrevet af digitalt.tv digitalt.tv skrev:

Jeg har nu skrevet min artikel om recording service og tænkte at jeg lige kunne få lidt feedback herinde fra måske? Er ikke ekspert på det, men det skrevet er efter bedste evne.  Bemærk at billeder mangler. Jeg får ikke billeder på før tirsdag.

Fedt! Lige det jeg stod og manglede!

Har fået det til at virke med VLC player. Men jeg synes dog ikke det er særlig brugervenligt, og ikke helt stabilt. Måske kan der laves en part 2 af guiden der går mere i dybden med streaming delen?

Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2010 kl. 11:24
Jeg har følgende kommentarer:
1. Det bør nok nævnes at man bør installere sine TV tunere før man installerer DVBViewer og RS
2. Når man installerer sine tunere skal man være opmærksom på at det kun er Digitale tunere der understøttes, og det skal være tunere der har BDA drivere
3. Hvis ikke man har win 7 på sin HTPC skal der installeres codecs, f.eks. CoreAVC eller PowerDVD 8 (PowerDVD 9 kan/vil ikke H.264)
4. Der er meget lidt fokus på en af RS store fordele, at den kan dele tunere ud til hjemmets forskellige PCer. Man kan med DVBViewer benytte sig af RS tunere. Har man f.eks. to DVB-T tunere i RS maskinen, kan man se alle de nye kanaler, fra alle PCer i hjemmet
5. En gennemgang af kanalsøgning, herunder valg af transponderliste til f.eks. DVB-S vil mange sætte pris på. Det samme med DVB-T hvor man skal vælge Landbaseret i Modtagelsestype og Terestrial (EUR) i Transponder liste. Hvis man har kabel skal man ligeledes vælge den rigtige Kabel (QAM) som passer til ens udbyder
Eller synes jeg det er en rigtig god artikel
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
madslundt Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-Januar-2010
Sted: Danmark
Point: 183
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2010 kl. 13:11
Jeg har nu fulgt guiden fra digital.tv (rigtig god og nem vejledning ;) ). Problemet er at computeren ikke gider starte op og derefter optage et program, hvis computeren har er slukket :/ Nogle der ved hvordan man får den til det?

Der er ikke nogen som har en guide til hvordan man får fjernbetjeningen til at virke i DVBviewer?`
Jeg har prøvet med remote control editor og sat den til at at virke i DVBviewer, men det ser ikke ud til at den vil
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10514
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2010 kl. 13:20
Oprindeligt skrevet af madslundt madslundt skrev:

Der er ikke nogen som har en guide til hvordan man får fjernbetjeningen til at virke i DVBviewer?`
Jeg har prøvet med remote control editor og sat den til at at virke i DVBviewer, men det ser ikke ud til at den vil

Hvis du ikke kan få det til at virke med Eventghost, kan du eventuelt prøve programmet Intelliremote, som dog ikke er gratis.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2010 kl. 13:46

Jeg har nu fulgt guiden fra digital.tv (rigtig god og nem vejledning ;) ). Problemet er at computeren ikke gider starte op og derefter optage et program, hvis computeren har er slukket :/ Nogle der ved hvordan man får den til det?

Hvad er det for en fjernbetjening?
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2010 kl. 14:02
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Hvad er det for en fjernbetjening?

Det er Terratecs egen fjernbetjening fra produktet TERRATEC Cinergy HTC USB XS HD

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2010 kl. 16:10
Har du prøvet med disse plugins?
Måske er den kompatibel med et af dem
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2010 kl. 18:18
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Har du prøvet med disse plugins?
Måske er den kompatibel med et af dem

Desværre virkede ingen af dem til fjernbetjeningen :( Men ellers tak for tippet..

Ved du eller nogen andre så hvordan man vækker computeren fra at være slukket til at optage noget i tv med DVBviewer recording service?
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu