recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DVBviewer optager mm.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDVBviewer optager mm.

Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
bingoking Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-November-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 176
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2010 kl. 21:23
Du kan hente terratecs eget viewer program og bruge remote-programmet i stedet. Det installeres i "Tools" menuen. Jeg har ikke kunnet få Eventghost til at se remoten!

Redigeret af bingoking - 16-Februar-2010 kl. 21:27
Til top
Prasmus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-December-2005
Point: 538
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2010 kl. 22:09
Oprindeligt skrevet af madslundt madslundt skrev:

Ved du eller nogen andre så hvordan man vækker computeren fra at være slukket til at optage noget i tv med DVBviewer recording service?

Jeg kender ikke dit OS, men i XP skal du med DVBviewer og Task Scheduler (går ud fra at RS har samme krav) have enablet og lukket ned i dvale.

Kontrol panal->Ydelse og vedligehold->Egenskaber for strømstyring og fanen for Dvale - her sætes Aktiver dvale.

Når du lukker pc'en skal du lukke ned i dvale, det kan du sætte power knappen til at gøre det (også i strømstyring på fanen Avanceret), eller hvis du trykker på Luk Computer og holder shift nede når de tre valgmuligheder kommer, så udskiftes standby med dvale.

Men som sagt, jeg ved ikke om RS kan vække PC'en fra andet end dvale, det er muligt. Og hvis du benytter Win 7 er det måske noget helt andet.

Mvh Peter

Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10510
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2010 kl. 22:18
Oprindeligt skrevet af Prasmus Prasmus skrev:

Jeg kender ikke dit OS, men i XP skal du med DVBviewer og Task Scheduler (går ud fra at RS har samme krav) have enablet og lukket ned i dvale.

Ikke nødvendigt, det går også fint - faktisk langt hurtigere fra standby, og altså uden dvale er enabled.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2010 kl. 00:24
Slumre er den bedste tilstand, hvis muligt. Kan ikke huske om det var muligt i XP. RS vil så vække maskinen og optage.
Har dog opgivet alt det der, og lavet en 24/7/365 maskine der bruger ca. 45 watt. Den er så også familiens filserver
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
madslundt Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-Januar-2010
Sted: Danmark
Point: 183
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2010 kl. 11:18
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Slumre er den bedste tilstand, hvis muligt. Kan ikke huske om det var muligt i XP. RS vil så vække maskinen og optage.
Har dog opgivet alt det der, og lavet en 24/7/365 maskine der bruger ca. 45 watt. Den er så også familiens filserver

Fantastisk idé! 
Har nu også fundet en gammel bærbar, som står tændt 24/7..
Hvilke programmer har du så installeret udover OS, DVBviewer, recorder?

Jeg synes også at filerne i TS format hurtigt kommer til at fylde enormt meget. Bare et 40 minutters program fylder 1.2 GB :S tænkte om man kunne få den til at convertere det til noget, så den fyldte mindre? Gider ikke hvis det er en dårlig ide, så køber jeg i stedet en større HDD
..eller måske noget som kan fjerne alle de reklamer (evt. et klippeværktøj)

...men hvilke programmer er gode/nødvendige?

Redigeret af madslundt - 17-Februar-2010 kl. 11:31
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2010 kl. 11:37

Jeg synes også at filerne i TS format hurtigt kommer til at fylde enormt meget. Bare et 40 minutters program fylder 1.2 GB :S tænkte om man kunne få den til at convertere det til noget, så den fyldte mindre? Gider ikke hvis det er en dårlig ide, så køber jeg i stedet en større HDD

...men hvilke programmer er gode/nødvendige?

Der findes enorm mange encodere som kan omkode til andet format. Ulemperne er, at eventuelle, ikke fastbrændte undertekster forsvinder, det er meget tids- og CPU krævende, og billedkvaliteten vil altid blive forringet.

Til at redigere materialet vil jeg klart anbefale nyeste betaversion af Videoredo. Det klarer både SD og HD materiale, og undertekster bliver bevaret.

Flemming

Redigeret af fltk - 17-Februar-2010 kl. 11:38
Samsung UE55F7005
Dune HD Realbox 4K
Thomson THA100
Til top
Prasmus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-December-2005
Point: 538
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2010 kl. 12:11

Video fylder, lige meget hvad, men selvfølgelig kan det pakkes til at fylde mindre, men det giver kvalitets tab og tager tid. Synes du 1.2GB er meget, så prøv med noget HD :-) Der fylder en film mellem 8 og 14GB.

Til klipning kan jeg anbefale TS-Doctor (http://www.cypheros.de/dvb_e.html), især hvis det er til HD video. Den er stadig i beta og der udvikles stadig en del på den. Den er gratis så længe den er i beta, hvad der sker derefter er uvist. Hos mig går den ned en gang i mellem under klipningen, men det er til at leve med, og det er ikke alle der oplever det, så måske er det noget på mit system den ikke kan lide. Ud over at klippe, så reparere den også ts filen for div. fejl, så afspiller som popcorn etc. ikke får problemer ved afspilning.

Hvis det er SD video du mest vil gøre i, så er der mulighed for rimelig hurtigt og uden tab at lave det om så det kan brændes ned på DVD'er med undertekster osv.

Mvh Peter

Til top
madslundt Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-Januar-2010
Sted: Danmark
Point: 183
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2010 kl. 15:09
Findes der ikke nogle programmer som fjerner reklamer? Har googlet lidt rundt og fundet show analyzer, men kan ikke helt finde ud af det :S Er der nogle andre programmer til det?

Jeg vil prøve at prøve de andre programmer til at cutte i starten og slutningen, mange tak :)
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2010 kl. 15:32

Jeg vil prøve at prøve de andre programmer til at cutte i starten og slutningen, mange tak :)

De kan ikke kun klippe i start og slut, men hvorsomhelst du vil have reklamer fjernet.

Flemming
Samsung UE55F7005
Dune HD Realbox 4K
Thomson THA100
Til top

Besvar Besvar Side  <1 234

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu