recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dvbviewer, recording, extender?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDvbviewer, recording, extender?

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
digitalt.tv Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-November-2005
Status: Offline
Point: 720
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2011 kl. 11:06
Oprindeligt skrevet af Runem Runem skrev:

Gør WD TV?
Mvh. Rune

Der er ikke undertekster på WD TV desværre og den er længe om at starte streams op fra DVBViewer. Fantec kan klare DVB undertekster, men jeg ved ikke om den også kan klare tekst-tv undertekster på kanaler der bruger disse?
Til top
Runem Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-December-2005
Sted: Denmark
Point: 69
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2011 kl. 14:59
Hvilken kanal bruger fx undertekster fra tekst-tv ?

Aner ikke noget om undertekster - har ikke orket at sætte mig ind i det. Når jeg ripper DVD og koder med Handbrake til H264 så vælger jeg at brænde undertekster ind i billedet. Dejligt nemt - no hasle!
Synes det er en jungle ....
Ufatteligt det skal være så bøvlet.
Vidste jeg med 99,99% at ved at sætte en pc op dedikeret med 1 eller 2 HDHomerun evt andre tunere + indkøb af x antal Fantec mediaplayer - at skidtet fungerede perfekt - ja så smed jeg kr. med det samme og investerede tid og kræfter i det.
Men det afholder en når der nu er så meget uafklaret - og forskellige meldinger om problemer m.v.
Ved godt det er sådan det er ... men øv.
Nå, det var vist bare en hjerne prut, sorry.
Til top
digitalt.tv Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-November-2005
Point: 720
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2011 kl. 20:08

Hvilken kanal bruger fx undertekster fra tekst-tv ?

Ikke så mange men Animal Planet, TCM, History Channel, Canal+ film kanalerne (kun SD Canal+ kanalerne), BBC Entertainment/Lifestyle/Knowledge er dem jeg lige kan remse op.
Til top
pfugl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Februar-2005
Sted: Skanderborg, DK
Point: 1067
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2011 kl. 09:42
Oprindeligt skrevet af digitalt.tv digitalt.tv skrev:

Gør WD TV?
Mvh. Rune

Der er ikke undertekster på WD TV desværre og den er længe om at starte streams op fra DVBViewer. Fantec kan klare DVB undertekster, men jeg ved ikke om den også kan klare tekst-tv undertekster på kanaler der bruger disse?

Nej, Fantec og andre realtek baserede mediaplayere kan ikke klare tekst tv undertekster. Ved ikke om der er nogen der kan overhovedet (bortset fra pc baserede med dvbviewer client).
/Peter
Til top
Steen6400 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Point: 2127
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2011 kl. 12:00
Nu er jeg selv DVBViewer newbie og skal nok også have en extender på et tidspunkt. Jeg har lagt mærke til at der er en speciel opsætning til Popcorn Hour i RS, er Popcorn Hour bedre understøttet?

Ideal DVBVierwer extender bør vel kunne følgende:
- Tænde TV server (for at sparer på strømmen)
- Se TV
- Afspille optagelserne (inkl. undertekser selvfølgelig)
- Fuld adgang til epg og igangsætte optagelser 
- Der er sikkert flere ting

Kan Popcorn Hour det?

LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
Apple TV 4K 1. gen, Nvidia Shield TV, Norlys, IPhone 13, Huawei Watch GT3 Pro
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2011 kl. 23:08
Jeg tillader mig lige en bump på denne, selvom jeg ikke er trådstarter, men synes at ovenstående er i "tråd" med tråden Wink
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2011 kl. 23:44
Oprindeligt skrevet af Steen6400 Steen6400 skrev:

Nu er jeg selv DVBViewer newbie og skal nok også have en extender på et tidspunkt. Jeg har lagt mærke til at der er en speciel opsætning til Popcorn Hour i RS, er Popcorn Hour bedre understøttet?

Ideal DVBVierwer extender bør vel kunne følgende:
- Tænde TV server (for at sparer på strømmen)
- Se TV
- Afspille optagelserne (inkl. undertekser selvfølgelig)
- Fuld adgang til epg og igangsætte optagelser 
- Der er sikkert flere ting

Kan Popcorn Hour det?

Hvorfor ikke bare en lille PC der kan clipses bag på din skærm. Den kan det du vil, og langt mere. Skulle tingene ændre sig, så kan den det også. Jeg har selv brugt det i flere år, det er næsten perfekt. En Popcorn Hour er en dedikeret boks. Den kan det den kan, og fremtidige ting, som f.eks. DVB-T2 vil nok kræve at du køber en ny boks
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2011 kl. 00:31
Nu gik spørgsmålet på hvad Popcorn Hour kan med Recording Service siden der er en speciel opsætning til denne Wink

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2011 kl. 00:45
Popcorn Hour er jo bare en netværksforbundet box der kan, næsten, det samme som en PC med DVBViewer. Så den kan suge optaglelser fra RS. Den kan ikke schedulere optagelser i RS, og den kan ikke det samme som en lille PC med DVBViewer. Grunden til at der er opsætning til DVBViewer > Popcorn Hour, er at den box tidligere var vældig populær i Tyskland.
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2011 kl. 00:48
Og så selvfølgelig: Dem der har en Popcorn Hour, elsker den. Så jeg får sikket slag for mit indlægCensored
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2011 kl. 10:21

Tak for svar, MCenterFreak. Jeg havde håbet at kunne tilslutte en billig boks (en gammel brugt Popcorn Hour) i børneværelset med mulighed for afspilning og programmering af optagelser, men uden sidstnævnte er løsningen ikke interessant.

Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu