Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Bjur
Guld medlem
Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2569
|
Emne: DVBViewer Recording Service + HD Homerun Sendt: 14-Juni-2011 kl. 16:19 |
Jeg har en Intel I3 + Terratec H7 tuner som står og agerer server. Jeg har kigget lidt på HD Homerun, som jeg overvejer for at kunne "spare" serveren væk.
En af de ting jeg dog er glad for er web interfacet på Recording Service, så jeg altid kan logge på og sætte til at optage, men såfremt jeg vælger HD Homerun løsningen vil klienten jo ikke stå tændt 24/7 som en server.
Er der en feature på recording service, der giver mulighed for at "trigge" en vækning ved at tilgå blot web interfacet? Ellers skal jeg hver gang bruge magic packet for at vække og bagefter ind på web interfacet efterfølgende.
Har ikke set at HD Homerun har webinterface der giver mulighed for lignende som Recording Service, det havde ellers været smart.
|
 |
strandvasker
Guld medlem
Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Point: 2423
|
Sendt: 14-Juni-2011 kl. 16:37 |
Bjur skrev:
Jeg har en Intel I3 + Terratec H7 tuner som står og agerer server. Jeg har kigget lidt på HD Homerun, som jeg overvejer for at kunne "spare" serveren væk. |
HD Homerun er kun en boks med 2 tunere, ikke en "server", så det behøver du ikke overveje så grundigt. I princippet kan en hdhr ikke andet end du ville kunne med 2 stk Terratec, dog med den krølle at hdhr ikke behøver befinde sig samme sted som den pc du bruger til at optage med. Tænk på den som 2 stk Terratec der istedet for usb tilslutning har et netværksstik.
Redigeret af strandvasker - 14-Juni-2011 kl. 16:37
|
 |
confused
Guld medlem
Oprettet: 29-August-2006
Point: 2686
|
Sendt: 14-Juni-2011 kl. 17:47 |
Logisk set bliver du nok nødt til at bruge en macic packet, hvis du altså, som jeg gætter på, vil bruge samme pc til server og klient, og derved droppe din dedikerede server ?
Edit:hvis du skal bruge samme pc til klient og server, kan det være ligemeget om du bruger en HD HR, eller om du fortsætter med din H7.
Redigeret af confused - 14-Juni-2011 kl. 17:48
|
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
|
 |
MCenterFreak
Guld medlem
Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
|
Sendt: 14-Juni-2011 kl. 19:00 |
Bjur skrev:
Er der en feature på recording service, der giver mulighed for at "trigge" en vækning ved at tilgå blot web interfacet? Ellers skal jeg hver gang bruge magic packet for at vække og bagefter ind på web interfacet efterfølgende.
|
Kan du ikke scripte dig ud af det? Noget i retning af (hvis serveren hedder server og porten er sat til 81): "c:\programmer\dvbviewer.exe" -x8275 "C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe" "http:\\server:81"
Linien med -x8275 (Wake Service) skulle virke, men den giver mig nogen problemer, som jeg har forespurgt om i deres forum (er sikkert en fejl 40 hos mig)
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
|
 |
mm-bob
Super bruger
Oprettet: 03-Marts-2010
Point: 436
|
Sendt: 15-Juni-2011 kl. 08:58 |
MCenterFreak skrev:
Bjur skrev:
|
Kan du ikke scripte dig ud af det?
Noget i retning af (hvis serveren hedder server og porten er sat til 81):
"c:\programmer\dvbviewer.exe" -x8275
"C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe" "http:\\server:81"
Linien med -x8275 (Wake Service) skulle virke, men den giver mig nogen problemer, som jeg har forespurgt om i deres forum (er sikkert en fejl 40 hos mig) |
Hvilke problemer giver Wake Service?
Måske skal server bare have lidt tid til at vågne?
Prøv at indskyde
ping -n 10 ServerIpAdresse
|
Inden du connecter til web scheduler...
|
|
 |
MCenterFreak
Guld medlem
|
Sendt: 15-Juni-2011 kl. 10:37 |
mm-bob skrev:
Hvilke problemer giver Wake Service?
|
Det er DVBViewer der kommer med en Runtim error 21, men de kikker pt. på det hos udviklerne
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
|
 |
Bjur
Guld medlem
|
Sendt: 15-Juni-2011 kl. 15:33 |
Tak for forslagene. Jeg var godt klar over det ikke var en server HD homerun havde, men jeg har en NAS Server, så synes det virkede lidt overkill med Synology NAS og Intel I3 server, så kunne det være lækkert, hvis HD Homerun havde et webinterface ala recording service, hvor man så angav at man ville optage direkte på synologyen eller alternativt at man kunne trigge recording service til at vågne på en given computer, blot vha. browser, hvor man så angav en alternativ parameter bag IP adressen istedet for at skulle bruge et program til WOL.
|
 |
strandvasker
Guld medlem
|
Sendt: 15-Juni-2011 kl. 16:44 |
Jeg forstår godt ønsket, det kunne være fedt hvis sådan en hdhr kunne lave optagelser i stedet for blot at være tunere.
Et alternativ til at have både nas og I3 server kørende kunne være at lægge nas funktionen over i din I3 og pensionere din synology. Sådan en I3 kan sagtens magte både at optage via recording service og fungere som nas samtidigt.
Personligt har jeg en gammel netbook kørende med recording service. Den fylder næsten intet, bruger utrolig lidt strøm og hvis jeg har brug for at pille ved indstillinger har den mus, taster og skærm indbygget, skønt. En Asus eee netbook kan fås til under en tusse i den blå avis.
|
 |
MCenterFreak
Guld medlem
|
Sendt: 15-Juni-2011 kl. 19:49 |
Har selv været hele møllen igennem, og fundet at en 24/7 er det bedste. Den skal ikke være forfærdelig kraftig, men jeg vil nok fraråde en Netbook (har været der!). Man løber hurtig tør for plads, og skal så til at hæfte eksterne harddiske på. Det er noget rod, og det bruger mere strøm en nødvendig. Jeg valgte så at købe det helt store Antec kabinet. Her kan man koble blæsere til og fra som man har lyst, og der er gode muligheder for udvidelse med harddiske. Jeg startede med 1 tb, men er nu på 10 tb. Ønsker man senere at skifte MB ud med et der kan lidt mere så er kabinettet også forberedt for det. Men det kræver nok at man kan stuve de af vejen. Det er ikke kønt i stuen
|
|
 |
Bjur
Guld medlem
|
Sendt: 15-Juni-2011 kl. 20:49 |
Ja har også vendt det mange gange om det er værd at satse på Intel serveren istedet for synology. Men synologyen har altid haft Fordelen med indbygget photostation og audio station som også spiller godt sammen med Android app samt selvfølgelig webapplikationen. Ved ikke om tilsvarende findes til Windows? Og hvor meget større er strømforbruget da på ekstern kontra intern?
|
 |
MCenterFreak
Guld medlem
|
Sendt: 16-Juni-2011 kl. 00:42 |
Bjur skrev:
Ja har også vendt det mange gange om det er værd at satse på Intel serveren istedet for synology. Men synologyen har altid haft Fordelen med indbygget photostation og audio station som også spiller godt sammen med Android app samt selvfølgelig webapplikationen. Ved ikke om tilsvarende findes til Windows? Og hvor meget større er strømforbruget da på ekstern kontra intern?
|
Må indrømme at jeg intet aner om Photostation og Aurdiostation, men findes de ikke også til Windows? Nå, men nu er det vel bare at vælge ikk?
|
|
 |
strandvasker
Guld medlem
|
Sendt: 16-Juni-2011 kl. 10:59 |
MCenterFreak skrev:
Har selv været hele møllen igennem, og fundet at en 24/7 er det bedste. Den skal ikke være forfærdelig kraftig, men jeg vil nok fraråde en Netbook (har været der!). Man løber hurtig tør for plads, og skal så til at hæfte eksterne harddiske på. |
Det er så ikke det store problem når Bjur nu nævner at han har en NAS.
|
 |