Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Bjur
Guld medlem
Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2569
|
Emne: DVBViewer + Recording Service + Popcorn? Sendt: 28-November-2008 kl. 14:25 |
Jeg kører på nuværende tidspunkt med et setup af DVBViewer og Scheduler, hvilket fungerer.
Men jeg har også en Popcorn Hour A-110, som jeg synes kunne være sjovt at benytte sammen med DVBViewer. Jeg skal have installeret recording service, men har et par spørgsmål til det:
1. Hvor meget skal installeres af recording service? Der er forskellige tilvalgsmuligheder?
2. Hvis man optager med recording service, åbner DVBViewer.exe filen også eller spærrer den bare DVBViewer programmet, så man ikke kan have det åbent samtidig? Og såfremt man har to tuner kort, vil man så kunne have DVBViewer åbent mens man optager?
3. Kan man programmere en optagelse fra Popcorn Hour gennem DVBViewer evt. vha. EPG eller kan man kun vælge kanaler?
|
 |
MCenterFreak
Guld medlem
Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Point: 5446
|
Sendt: 28-November-2008 kl. 15:57 |
Jeg kender ikke så meget til Popcorn Hour, men kan svare på spgsm. 2
Recording service er en service der kører konstant, men når DVBViewer startes så stopper Recording Service, og DVBViewer tager sig nu af optagelser.
Men er der en optagelse i gang i Recording service, og man starter DVBViewer, så bliver man spurgt om man vil stoppe optagelsen. Siger man ja, så stoppes optagelsen. Siger man nej kører den videre. Det er derfor vigtigt at have 2 tunere, ellers får man meddelelsen "Ingen HW tilgængelig"
Recording Service er forøvrigt kommet i en ny udgave hvor der er kommet en del nye ting, desværre også en lille irriterende ting. Før skulle optagelses format (.TS, MPG osv) konfigureres i DVBViewer. Det brugte Recording service så også, men i den nye version skal man også konfigurere det i Konfigurationsvinduet i Recording Service. Lidt irriterende!
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
|
 |
Bjur
Guld medlem
|
Sendt: 28-November-2008 kl. 17:48 |
Så fik jeg installerede det, men det funger ikke ordentligt. Når jeg sætter den til at optage, lyser den rød et splitsekund og lyser så orange igen... Har fjernet Scheduler og har sat den til at bruge recording service i udvidelser.
|
 |
avh
Guld medlem
Oprettet: 29-Juli-2005
Point: 2891
|
Sendt: 28-November-2008 kl. 18:53 |
Der er vel ikke nogen konto-rettighedsproblemer i relation anvendelse af recording service?
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
 |
Bjur
Guld medlem
|
Sendt: 28-November-2008 kl. 19:25 |
Hvor tjekker jeg det henne? Jeg har kun en konto, og har slået UAC fra.
|
 |
Hodor
Bruger
Oprettet: 09-Januar-2008
Point: 247
|
Sendt: 28-November-2008 kl. 21:27 |
I den nyeste beta version af recording service, skal du vælge configure og sikre hardware er sat korrekt op.
Mht popcorn så kig i dvbviewers forum. Der er vistnok allerede plugins til denne del.
Redigeret af Hodor - 28-November-2008 kl. 21:31
|
 |
avh
Guld medlem
Oprettet: 29-Juli-2005
Point: 2891
|
Sendt: 28-November-2008 kl. 21:37 |
Konto-rettigheder kan ses via kontrolpanel og egenskaber på selve tjenesten (windows service)..
Starter og stopper recording service korrekt, når dvbviewer startes og afsluttes? Altså kører servicen korrekt og er den registreret?
Som #hodar skriver er installation automaseret i seneste version...
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
 |
Bjur
Guld medlem
|
Sendt: 04-December-2008 kl. 12:28 |
Jeg afinstallerede det igen og kører stadig med scheduler. Vil prøve at installere recording service senere idag. Hvad er det bedste forslag til hvordan det kommer til at køre bedst?
Først skal jeg slette scheduler fra DVBViewer biblioteket og inde i DVBViewer skal jeg fjerne fluebenet så den ikke bruger opgavestyring længere? (sidste gang blev opgavestyring med brugernavn og password automatisk greyet out, da jeg fjernet scheduler)
Skal jeg installerer Version 1.4.6 i members area eller en beta? Og vil jeg skulle gøre noget specielt hvis jeg senere hen vælger at skifte tilbage til "ikke beta" versioner ligesom man skal med DVBViewer?
Så skal jeg vel efterfølgende vælge det i plugin menuen i DVBViewer vinduet?
Er der ellers noget der skal instilles i enter DVBViewer configurationsvinduet eller i windows services eller opgaver?
Tak for hjælpen. Vil virkelig gerne have en stabil optager.
Redigeret af Bjur - 04-December-2008 kl. 12:40
|
 |
MCenterFreak
Guld medlem
|
Sendt: 04-December-2008 kl. 13:29 |
MIn erfaring er at der er alt for megete rod hvis man prøver at "rulle" noget tilbage i DVBViewer. Jeg har alt for ofte siddet med en DVBViewer der var syg på flere områder. Min bedste erfaring er at lave en Clean windows installation, opdatere alt fra MS, få alle lyddrivere, videodrivere, codecs og andre HW drivere installeret. Så laver jeg et image på en USB harddisk (bruger Acronis). Derefter installerer jeg DVBViewer 3.9.4.0, undlader at skanne kanaler. Henter den nyeste beta (pt. 3.9.4.103RC1 fra i forgårs) og hælder den oveni. Så skanner jeg kanaler. Installerer herefter Recording Service Beta 1.4.6. Kører konfiguration af DVBViewer (optageformat, undertekster etc.). Kører konfiguration af Recording Service (de samme ting som i DVBViewer, stupid idea!)
Husk at skrive datoen for udløb af betaen i din kalender, der kommer som regel en ny beta et par dage før den udløber
Skulle det blive nødvendig at rulle tilbage, så er det bare at hælde dit image ind (tager ca 15 min) og installere DVBViewer (tager også ca. 15 min). Der er dog den bagdel ved denne metode at man skal oprette sine EPG Search forfra
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
|
 |
Bjur
Guld medlem
|
Sendt: 04-December-2008 kl. 13:38 |
Tak for svaret, jeg bruger selv Acronis og lavede en rull back efter den mislykkede recording service installation. Jeg gider ikke DVBViewer beta, men recording service findes kun i beta og den nyeste er 1.4.6? Jeg har for mange ting installeret til at jeg gider at starte forfra, så prøver at fjerne scheduler.exe, da det jo er en selveksekverende fil og derefter installerer recording service, og håbe på stabilitet. Men dvs. den kan bare ikke tage instillingerne fra DVBViewer, men man skal selv indstille det præcist som DVBViewer?
Der er også noget webinterface, bruger du det og hvad bruger DVBserver til?
|
 |
MCenterFreak
Guld medlem
|
Sendt: 04-December-2008 kl. 14:11 |
Jeg ved ikke hvorfor du ikke vil beta. De er ellers klippestabile og fjernet mange bugs siden 3.9.4.0
I webinterfacet kan du planlægge optagelser, se EPG, se status på optagelser og konfigurere

Under konfiguration er der en masse indstillinger, og skal du ganske rigtigt instille nogen af de ting du allerede har indstillet i DVBViewer. Jeg undrede mig over hvorfor jeg efter en opdatering af Recording Service pludselig fik .MPG filer istedet for .TS (som jeg havde konfigureret det i DVBViewer), indtil jeg opdagede at det skulle konfigureres i Recording Service
Jeg bruger ikke DVBServer, har ikke sat mig ind i hvad den kan, men det er det næste på programmet
|
|
 |
Bjur
Guld medlem
|
Sendt: 04-December-2008 kl. 20:51 |
Hmm har fået det til at virke men ikke optimalt for mit setup, da den godt vil optage til mit lokaldrev, men så snart jeg bruger mit netværksdrev, som jeg normalt bruger med scheduler, begynder den med 2 sek. optagelse og stopper efterfølgende. Findes der ikke en løsning på det?
|
 |