|
|
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | ||
Hodor ![]() Bruger ![]() Oprettet: 09-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 247 |
![]() |
|
Hvis du kører din 'Recording Service' som lokalt system, så har den ingen rettigheder til at tilgå netværk. |
||
![]() |
||
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
|
Jeg forstår ikke lige det svar, men hvis du dermed mener at firewall skal være korrekt opsat, så er jeg enig Jeg mener dog at det er noget skrald at optage over netværket. Hvis du f.eks. optager en udsendelse, og ønsker at se den igangværende optagelse fra starten, så er der dobbelt belastning af netværket, med den risiko at der kommer udfald på grund af kollisioner på netværket. Ikke et stort problem, men det kan give udfald |
||
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
||
![]() |
||
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
|
Bjur Jeg er overbevist om at du ikke får succes uden en reinstallation, håber selvfølgelig jeg ikke får ret. Good Luck |
||
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
||
![]() |
||
Hodor ![]() Bruger ![]() Oprettet: 09-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 247 |
![]() |
|
Firewall er normalt ikke i spil når der snakkes netværksdrev. Så den har intet med sagen at gøre. Da der blev brugt scheduler.exe (opgavestyringstingen) lod du mærke til at der var en setting mht hvilken bruger denne scheduler blev udført af. Den blev grå efter du skriftede. Under tjenster kontrolpanelet skal du finde DVB Recording Service og sætte denne til samme bruger som scheduler.exe brugte. Redigeret af Hodor - 05-December-2008 kl. 02:19 |
||
Stol aldrig på Renault forhandleren i Randers... http://www.bilbasen.dk/nyheder/ForumReadPost.aspx?PostId=988 98&Page=0
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Citat: Firewall er normalt ikke i spil når der snakkes netværksdrev. Så den har intet med sagen at gøre. Hvor har du det fra? En firewall skal da være korrekt opsat for at man kan tilgå shares på det interne netværk. Hvis du hentyder til den firewall der kører i routeren, så er jeg enig, men de PCer der er på indersiden af routeren (f.eks. 192.168.0.x) skal have deres respektive firewalls sat op til at acceptere fildeling I windows firewall ser det således ud: Og i AVG: |
||
||
![]() |
||
![]() |
|
Korrekt og dog. Windows firewall er om computeren selv må dele mapper ud på netværket. Det er ikke om man kan hente fra delte mapper allerede på netværket.
Diverse AV produkters firewall vil jeg ikke berøre, da de alle er forskellige. Og jeg kan ikke se i denne tråd at han overhovedet skulle bruge AVG. Redigeret af Hodor - 05-December-2008 kl. 10:25 |
||
Stol aldrig på Renault forhandleren i Randers... http://www.bilbasen.dk/nyheder/ForumReadPost.aspx?PostId=988 98&Page=0
|
||
![]() |
||
Bjur ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juni-2004 Sted: Lejre, Sjælland Status: Offline Point: 2569 |
![]() |
|
Jeg kører ikke med noget software firewall, kun NAT på routeren men ikke internt, så der skulle ikke være problemer den vej igennem.
Jeg tror det har noget med privilegier at gøre, men kan ikke lige se hvor det skal løses henne. |
||
![]() |
||
![]() |
|
Det skal løses i 'Tjenester' kontrolpanelet som jeg beskrev tidligere. Vælge 'Denne konto' og udfyld felterne med en bruger som har netværksrettighed. Redigeret af Hodor - 05-December-2008 kl. 12:58 |
||
|
||
![]() |
||
Bjur ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juni-2004 Sted: Lejre, Sjælland Status: Offline Point: 2569 |
![]() |
|
Det gjorde jeg faktisk allerede igår det du viser, da jeg havde problemer op opvækning fra standby, men der havde jeg allerede sat den til at gemme lokalt, så fik selvfølgelig ikke testet med netværk efterfølgende, det skal testes i weekenden:)!
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Ok. Et yderligere problem ved at du bruger en service, er at du skal have den pågældende bruger logget ind. For netværksdrev forbindelse skabes først ved pålogning. Hvis du virkelig vil bruge en service, bør du ikke bruge netværksdrev men skrive en UNC path til din netværksfolder (fx. \\hostname\sharename). Blot browse dig frem via netværk i configure delene af recording service, så laver den selv en UNC path for dig. Redigeret af Hodor - 05-December-2008 kl. 13:39 |
||
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Jeg har lavet en opret forbindelse ved hver logon med \\IP\drev, det har virket uden problemer.
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Dvs. din recording service nu optager til \\IP\drev?
En service logger nemlig aldrig på som en bruger og netværksmapping (z: X: osv) fungere ikke. Redigeret af Hodor - 05-December-2008 kl. 13:42 |
||
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |