recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DVBViewer + Recording Service + Popcorn?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDVBViewer + Recording Service + Popcorn?

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2569
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2008 kl. 13:53
Nej, har ikke tjekket efterfølgende, men du siger, at det ikke vil virke når jeg har sat netværksdrevet til at blive oprettet ved logon vha. brugernavn & pass samt \\IP\drev og få tildelt drev z: f.eks.?

Redigeret af Bjur - 05-December-2008 kl. 13:54
Til top
Hodor Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-Januar-2008
Sted: Denmark
Point: 247
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2008 kl. 13:58

Hvis du vil være garanteret din service altid kan optage, må du ikke bruge Z:

For så skal du også altid være logget ind manuelt som samme bruger.

Omvendt må din service brugere heller ikke skulle afgive username/password ved tilgangen af netværket. For så virker det heller ikke.

Forresten. Kommer du direkte til en windows desktop ved genstart eller skal du indtaste et brugernavn/password inden desktoppen vises?

Redigeret af Hodor - 05-December-2008 kl. 14:04
Stol aldrig på Renault forhandleren i Randers... http://www.bilbasen.dk/nyheder/ForumReadPost.aspx?PostId=988 98&Page=0
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2008 kl. 14:21
Indtaster bruger/pass som er det samme ved netværksdrevene, men har fjernet pass/user ved opvækning.
Til top
Hodor Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2008 kl. 14:23

Ja så risikere du præcis at hvis maskinen har været genstartet af ukendte årsager, at den står ved login når din recording skal starte... og så er der intet netværksdrev.

Drop derfor Z: og skriv \\host\share direkte i Recording Service's opsætning. Dine optagelser havner jo stadig præcis samme sted som før.

Redigeret af Hodor - 05-December-2008 kl. 14:27
Stol aldrig på Renault forhandleren i Randers... http://www.bilbasen.dk/nyheder/ForumReadPost.aspx?PostId=988 98&Page=0
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2008 kl. 14:33
Maskinen genstarter aldrig, det var ihvertfald ideen:)
Men det kræver jo stadig at jeg fjerner bruger/pass på netværksdrevet og dvs. også på vista for at kunne lave det nummer i recording service, som du foreslår.

Redigeret af Bjur - 05-December-2008 kl. 14:34
Til top
Hodor Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2008 kl. 14:37

Når et program tilgår en UNC path som er beskyttet, vil den automatisk først forsøge sig med det username/password som den selv er startet under.

Derfor fungere det, når du siger det er præcis det samme du indtaster ved logon som ved tilgang til netværk. Du behøver heller ikke fjerne netværksdrevet hvis du selv synes det er nemmere for dig at have det i daglig brug.

Selvfølgelig genstarter maskinen da aldrig... lige indtil den dag konens vigtige optagelse går i vasken

Redigeret af Hodor - 05-December-2008 kl. 14:40
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2008 kl. 15:24
Jeg har fået det til at virke nu, med UNC path Tak for tippet!

Har du tilfældigvis styr på, hvilken kommando der skal skrives for at genstarte DVB recording service tjenesten, da min DVBViewer mange gange hænger, selvom jeg lukker den ned, så skal ind i processer og dræbe den og ligeledes hvis jeg skifter fra DVBViewer til Media Portal, så dræber jeg den på den hårde måde, dvs. recording service tjenesten starter aldrig op efterfølgende, så kunne godt mig at kende den kommando så jeg kan lave en bat fil, der først dræber DVBViewer ved taskkill og derefter starter DVB recording service tjenesten.
Er det muligt?
Til top
Hodor Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2008 kl. 15:27

NET STOP "Servicename" og NET START "Servicename". Det er den kontrolleret måde og ikke en kill hvis det hænger.

Du kan jo evt. afinstallere TV-server eller installere MediaPortal uden TV understøttelse. Så kan de nemlig fint sameksistere,

Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2008 kl. 15:34
Tak, fandt selv svaret to sekunder efter jeg havde postet, men du var hurtigere på tasterne. Kører heller ikke med Media Portals TV server, men Mptray jeg fik tilsendt af en bruger til at skifte mellem DVBViewer og MediaPortal vha. tast på remote. Men hvordan bruger du det selv? Tak for hjælpen endnu engang.
Til top
Hodor Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2008 kl. 15:39

Jeg bruger en ligende ting som er indbygget i iMon softwaren (den der følger med mit IR/LCD display).

Dog sender jeg altid en almindelig 'alt-f4' til programmet inden et switch.

Så DVBViewer laver et exit og MP startes. Og omvendt.

Du skal ikke ligge og starte/stoppe recording service manuelt under normale omstændigheder. Den skal normalt altid køre når DVBViewer er stoppet, og det sørger dens egne tray applikation for at håndtere.

Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2008 kl. 15:43
Jep det er jeg klarover, men jeg har flere gange oplevet at DVBViewer hænger i processer selvom jeg har lukket det ned med alt f4, bruger nemlig intelliremote, men når den ikke lukker ordentligt ned må der taskkill til. Det virker
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2008 kl. 15:51
Men må finde en løsning på hvordan jeg får den til ikke at hænge, så jeg ikke skal bruge taskkill.

Jeg har sat prioriteten i indstillinger fra normal til lav, får det noget betydning for billedkvaliten? Digital er vel digitalt, så der burde vel ikke være forringelse den vej?

Redigeret af Bjur - 06-December-2008 kl. 15:57
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu