recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dvbviewer RS auto shutdown
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Dvbviewer RS auto shutdown

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
svsommer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 1151
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér svsommer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Dvbviewer RS auto shutdown
    Sendt: 23-April-2016 kl. 12:22
Hej
Hvordan for jeg auto shutdown på win8 maskinen når der ikke er nogle klienter der benytter RS?
Mvh
Svsommer
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2016 kl. 14:39
Oprindeligt skrevet af svsommer svsommer skrev:

Hej
Hvordan for jeg auto shutdown på win8 maskinen når der ikke er nogle klienter der benytter RS?
Jeg går ikke ud fra at du ønsker Shutdown, men Sleep. Sleep tager Windows sig af, og RS sørger automatisk for at maskinen ikke går i Sleep, hvis der er klienter tilsluttede, bortset fra lokale klienter. Men det at der er en lokal klient kørende skulle jo forhindre Sleep. der er dog et sted i RS hvor man kan hakke af at RS også skal forhindre Sleep, når lokale klienter er aktive. Lige nu sidder jeg på Mauritius, og kan af en eller anden årsag ikke uploade billeder, men det er Configuration>Server>Also apply to local clients on the same PC. Skal dog lige sige at jeg aldrig selv har prøvet det, da min RS kører 24/7
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
svsommer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 1151
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér svsommer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2016 kl. 07:52
Hvorfor ikke shutdown?
Klienten kan vel benytte Wol hvis den har behov for RS
Mvh
Svsommer
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2016 kl. 10:10
Oprindeligt skrevet af svsommer svsommer skrev:

Hvorfor ikke shutdown?
Klienten kan vel benytte Wol hvis den har behov for RS
Så vidt jeg ved kan Windows Strømstyring ikke lave en Shutdown. Så skal du have noget andet til at slukke for PCen når den er idle
RS er en Service der kører under Windows. Hvis du også benytter RS mulighed for at planlægge optagelser, vil det ikke fungere, da RS ikke kan vække PCen fra slukket 
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
svsommer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 1151
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér svsommer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2016 kl. 10:16
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Oprindeligt skrevet af svsommer svsommer skrev:

Hvorfor ikke shutdown?
Klienten kan vel benytte Wol hvis den har behov for RS
Så vidt jeg ved kan Windows Strømstyring ikke lave en Shutdown. Så skal du have noget andet til at slukke for PCen når den er idle
RS er en Service der kører under Windows. Hvis du også benytter RS mulighed for at planlægge optagelser, vil det ikke fungere, da RS ikke kan vække PCen fra slukket 
Windows Strømstyring ikke lave en Shutdown. Det har du ret i.
Jeg har aldrig nogle planlagte optagelser.
Mvh
Svsommer
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2016 kl. 10:44
Oprindeligt skrevet af svsommer svsommer skrev:

Windows Strømstyring ikke lave en Shutdown. Det har du ret i.
Hvordan vil du så lave en Shutdown?
Selvom du får automatiseret en Shutdown, så kan RS, så vidt jeg ved, ikke forhindre en Shutdown hvis der er klienter der benytter servicen
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
svsommer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 1151
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér svsommer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2016 kl. 10:52
det vil jeg så ikke når det ikke kan lade sig gøre
Mvh
Svsommer
Til top
svsommer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 1151
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér svsommer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2016 kl. 07:10
Kan det være rigtigt at mit bundkort ikke understøtter WOL?
Kortet er et Medion (MSI) MS-7857
Mvh
Svsommer
Til top
Monsterslam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 556
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Monsterslam Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2016 kl. 14:03
Tænker du ikke på sleep? Wol kan ikke vække fra slukket. Under optagelser inde i dvbviewer kan man sætte den til at lukke ned eller gå i sleep mode efter endt optagelse. Hvis du ikke optager, skal Windows sættes til at gå i sleep mode. Men det må du næsten vide hvordan man gør.?
Til top
svsommer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 1151
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér svsommer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2016 kl. 14:39
Computer hvor der er installeret RS er sat til at gå i slumring.
Klienter har flueben i send wake on lan.
men de kan ikke vække RS pcer
Mvh
Svsommer
Til top
pfugl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Februar-2005
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1067
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pfugl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2016 kl. 10:09
For at WOL virker skal det konfigureres både i bios og i egenskaber for lan adapteren. Langt de fleste moderne bundkort understøtter det, men det hedder lidt forskelligt, såsom wake on PCI ellr lign.
/Peter
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Online
Point: 5209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2016 kl. 10:53
Oprindeligt skrevet af svsommer svsommer skrev:

Kan det være rigtigt at mit bundkort ikke understøtter WOL?
Kortet er et Medion (MSI) MS-7857
MS-7857 er et Medion OEM versions bundkort, så manual kan ikke findes på MSI hjemmeside (ihvertfald ifølge info jeg fandt der).
Og kan ikke Google manual på Medions hjemmeside ud fra bundkort model, der skal man  kende PC model (eller MSN nummer), har du det?

Mvh. JørgenT
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu