recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DVBViewer sort skærm, men virker i Transedit
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

DVBViewer sort skærm, men virker i Transedit

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10581
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: DVBViewer sort skærm, men virker i Transedit
    Sendt: 03-Oktober-2013 kl. 09:09
Vi har netop fået TV3 Sport 2 på prøve i AN-TV. Jeg har søgt kanalen ind med Transedit som viser fint billede og lyd. Herefter overført den til kanallisten i DVBViewer, som dog viser sort skærm og ingen lyd. EPG for kanalen kan vises i DVBViewer.
Dette går over min ellers særdeles veludviklede forstandWink

Nogen bud?

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
pfugl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Februar-2005
Sted: Skanderborg, DK
Point: 1067
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pfugl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2013 kl. 09:38
Prøv at checke i kanaleditoren om den ikke står som krypteret. Hvis den gør så slå det fra.
/Peter
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2013 kl. 09:40
Oprindeligt skrevet af pfugl pfugl skrev:

Prøv at checke i kanaleditoren om den ikke står som krypteret. Hvis den gør så slå det fra.

Det gør den ikke. 

Flemming
Samsung UE55F7005
Dune HD Realbox 4K
Thomson THA100
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Point: 2891
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér avh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2013 kl. 14:57
Er data fra transedit eksporteret korrekt?
F.eks. kan der være problemer hvis gruppering anvendes...
Også om der er importeret de rigtige data...

Prøv evt. at scanne det pågældende mux i selve dvbviewer og få kanalen til at virke fra kanallisten...

I kanallisten kan alle parametre gås efter...
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2013 kl. 15:05
Hvis jeg scanner i DVBViewer finder den ingen kanaler på denne frekvens. Om de korrekte data er importeret ved jeg af gode grunde ikke, da jeg ikke kender de korrekte data, men kanalen er eksporteret med den indbyggede funktion direkte fra Transedit over i DVBViewer.

Flemming
Samsung UE55F7005
Dune HD Realbox 4K
Thomson THA100
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér avh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2013 kl. 15:23
Kender du frekvensen på kanalen?

Fra kanallisten kan man se alle data om en kanal, også selvom kanallisten er importeret fra transedit..

Kanallisten kan rettes manuelt. Det kunne bruges hvis du kender frekvensen og de andre ting. (kan udledes i transedit)
Altså simpel hen tage en anden kanal og rette den til manuelt...
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2013 kl. 15:30
Oprindeligt skrevet af avh avh skrev:

Kender du frekvensen på kanalen?

Fra kanallisten kan man se alle data om en kanal, også selvom kanallisten er importeret fra transedit..

Kanallisten kan rettes manuelt. Det kunne bruges hvis du kender frekvensen og de andre ting. (kan udledes i transedit)
Altså simpel hen tage en anden kanal og rette den til manuelt...

Ja, jeg kender frekvensen. Den står jo i Transedit, og den er også korrekt i DVBViewer da jeg jo kan se EPG på kanalen. Jeg går ikke ud fra, at jeg skal rette i nogle parametre når kanalen er importeret direkte fra Transedit.

Flemming

Redigeret af fltk - 03-Oktober-2013 kl. 15:30
Samsung UE55F7005
Dune HD Realbox 4K
Thomson THA100
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér avh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2013 kl. 16:49
Der må være en fejl et eller andet sted i forløbet...

Ser alle data (parametre) ud for den pågældende kanal tilforladelige ud, når de sammenlignes med en kanal, der virker???
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2013 kl. 17:11
Oprindeligt skrevet af avh avh skrev:

Der må være en fejl et eller andet sted i forløbet...

Ser alle data (parametre) ud for den pågældende kanal tilforladelige ud, når de sammenlignes med en kanal, der virker???

Jeg har nu tjekket at alle parametre står ens i DVBViewer og Transedit.
Hvis jeg laver en fuld kanalsøgning i DVBViewer finder den ingen kanaler, men der er ingen problemer med at vise hele min pakke som var søgt ind i forvejen.
Vi er enige om, at der er en fejl et sted, men hvor?

Flemming
Samsung UE55F7005
Dune HD Realbox 4K
Thomson THA100
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2013 kl. 18:11
Så lykkedes det. Jeg satte Transedit til at søge på QAM 256 i stedet for QAM 64 hvor jeg først fandt kanalen, og som også er angivet fra AN-TV. Kanalen blev fundet og eksporteret til DVBViewer og nu virker det.

Flemming
Samsung UE55F7005
Dune HD Realbox 4K
Thomson THA100
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu