recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DVBViewer, Stofa, Terratec Cinergy HTC USB XS HD
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDVBViewer, Stofa, Terratec Cinergy HTC USB XS HD

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
OleErnst Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 17-August-2010
Status: Offline
Point: 29
Direkte link til dette indlæg Emne: DVBViewer, Stofa, Terratec Cinergy HTC USB XS HD
    Sendt: 20-August-2010 kl. 22:02
Hej alle,
jeg skrev for et par dage siden omkring et problem med sammensætningen af Stofa, Cinergy HTC USB XS HD og Mediaportal.

Jeg har prøvet at læse rundt omkring hvad en løsning kunne være og her fandt jeg svaret DVBViewer. Nu har jeg prøvet at installere dette og jeg er endt med samme problem som jeg endte med før jeg købte programmet.

Programmet finder tuneren fint, når der skannes findes DR1, DR2, TV2 og Zaptorkanalen, men så stopper morskaben.

Når jeg i transedit vælger analyze kan jeg finde alle kanaler. Under de forskellige
Jeg kan finde alle de andre kanaler, men jeg har der sker intet når jeg vælger preview.
I vedhæftede billede har jeg fundet DR HD.

Hvordan kommer jeg videre og hvad dælen er der galt?

I mediaportal endte jeg også med at kunne finde DR1, DR2 og TV2 og få disse til at virke med EPG, men jeg slettede programmet da jeg troede at DVBViewer ville løse det for mig.

Her kunne kunne jeg også se alle kanalerne men havde igen mulighed for at se dem dvs. preview virkede ikke.

Redigeret af OleErnst - 20-August-2010 kl. 22:05
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2010 kl. 22:49
Er det, den rigtige QAM der anvendes ved scanningen?
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
digitalt.tv Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-November-2005
Point: 720
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2010 kl. 23:12
Dem du har fundet sender med Qam 64. Prøv at scanne Qam 256 så burde de andre blive fundet.
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2010 kl. 17:04
QAM stod til "Auto". Laver jeg en analyze på QAM 256 får jeg nedenstående resultat = intet resultat.

Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2006
Point: 2686
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2010 kl. 11:09
Om du bruger Mediaportal eller DVBViewer, bør være ligegyldigt.

Kan du få din udbyder til at fortælle dig hvilke frekvenser der sendes på, kan du manuelt tilrette de lister som det respektive mediecenter software bruger til at scanne udfra.

Jeg har kigget lidt rundt på stofa's hjemmeside, og det eneste jeg lige ser er følgende :

Fjernsynet skal indstilles ved hjælp af følgende indstillinger:
Frekvens: 346 Mhz (346000 kHz)
Symbolrate: 6900
QAM: 64
NetværksID: 0

Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2010 kl. 14:16
Oprindeligt skrevet af confused confused skrev:

Om du bruger Mediaportal eller DVBViewer, bør være ligegyldigt.

Kan du få din udbyder til at fortælle dig hvilke frekvenser der sendes på, kan du manuelt tilrette de lister som det respektive mediecenter software bruger til at scanne udfra.

Jeg har kigget lidt rundt på stofa's hjemmeside, og det eneste jeg lige ser er følgende :

Fjernsynet skal indstilles ved hjælp af følgende indstillinger:
Frekvens: 346 Mhz (346000 kHz)
Symbolrate: 6900
QAM: 64
NetværksID: 0

Jeg har afik.dk som udbyder, der netop bruger de indstillinger som du nævner, og det er også dem jeg er gået ind med. Og det virker upåklageligt på vores TV.
Jeg har dog ikke fundet noget sted hvor jeg kan indstille netværksID - kan det være her problemer ligger?

Kan det være min tuner der er defekt?
Jeg har prøvet at sætte den til min XP-maskine og kun installere driverne og DVBViewer med præcist samme resultat.

Redigeret af OleErnst - 22-August-2010 kl. 14:17
Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2006
Point: 2686
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2010 kl. 14:28
Jeg er nu ret sikker på at det er softwaren, der bare ikke kender de frekvenser der skal tunes udfra - den opgivne frekvens, er bare starten på et søgeområde, og hvis tuneren har "huller" i den liste den søger udfra, hjælper det ikke en brik.

Det må da være muligt at få de nøjagtige frekvenser for de enkelte kanaler oplyst ?
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2010 kl. 16:13
Oprindeligt skrevet af confused confused skrev:

Jeg er nu ret sikker på at det er softwaren, der bare ikke kender de frekvenser der skal tunes udfra - den opgivne frekvens, er bare starten på et søgeområde, og hvis tuneren har "huller" i den liste den søger udfra, hjælper det ikke en brik.

Det må da være muligt at få de nøjagtige frekvenser for de enkelte kanaler oplyst ?

Succes...jeg kontaktede en af mine venner der også har afik.dk som udbyder. Hans export fil fra mediaportal indeholder alle programmerne...jeg med en anden frekvens og kunne omgående lave en preview af flere programmer.

Når jeg er igennem det hele skal nok poste transponderlisten, så andre kan få glæde af den.

Tak for hjælpen til rookie..
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2010 kl. 20:34
Så huske jeg det endeligt...
Vedhæftet er transponderlisten fra DVBViewer.
Der er en del der er sat til Auto - disse kan ændres til 256.
Men disse koder kan bruges til Stofa i Kolding.

Nedenstående er en screenshot fra Transedit:

Redigeret af OleErnst - 15-September-2010 kl. 20:50
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu