|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10596 |
![]() Sendt: 28-December-2007 kl. 23:00 |
Jeg har idag købt DVBViewer. Den eneste grund til jeg købte det var, at programmets timer skulle understøtte wake up fra standby og dvale. Nu har jeg leget med det nogle timer, men det er ikke lykkedes mig at få PCen vækket fra dvale med dette program så jeg kunne godt tænke mig lidt fif fra dem som har fået det til at virke. På forhånd tak. Flemming |
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
M-P-A ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 21-August-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 387 |
![]() |
kører du med xp eller vista ?
har du prøvet at hente DVB Task Scheduler fra http://www.dvbviewer.com/members/ ? (husk at klikke på information linket derpå, da programmet kræver lidt opsætning mht brugernavn og password til automatisk startup) Evt kig deres forum igennem. |
|
Samsung F7005 & Pana TH-42PX80E
Samsung 3126 + Netget 7700 HTPC Xbmc: Intel 2100-T, 8Gb ram, 64Gb SSD, mini itx. FilServer/ xpenology HP N54L, 8gb ram - 4x3TB WD Red |
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10596 |
![]() |
Jeg kører med XP - livet er for kort til Vista Flemming |
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
![]() |
Ud over den måde som #M-P-A nævner, kan man opsætte recordingsservice. Det er separat program, som skal downloades. Under plugin, skal der "hakkes af" at denne funktion anvendes.. Der fremkommer et ikon i bunden af skærmen, som er orange når den er klar til optage, grå når DVBviewer kører og rød når der optages... Dvs. at der kan optages uden at selve programmet DVBviewer kører.... Denne windows service kan vække PC-en fra dvale, når der skal optages...
Redigeret af avh - 28-December-2007 kl. 23:32 |
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
|
![]() |
|
![]() |
Har rodet lidt videre med det, men kan hverken finde Windows task scheduler eller det sted hvor man skal disable begrænsningen for brugere uden password. Sikkert fordi tingene har andre navne i den danske Windows XP end dem der er nævnt i den engelske readme fil der er vedlagt DVB task scheduler. avh: Det separate program du nævner, hvor finder jeg det og hvad hedder det? Flemming |
|
Samsung UE55F7005
|
![]() |
|
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
![]() |
Recording service ligger i Beta-sektionen. » Description: DVBViewer Recording Service ( 859 Downloads ) For at se det omtale ikon, skal man yderlig starte programmet DVBctrl. (ligger allerede installeret i DVBviewers bibliotek). Har brugt recordingservice et stykke tid og det fungerer udmærket... Når recordingsservice optager (rød ikon) "sætter" det sig på TV-kortet. Men alt i alt, synes jeg bedre om denne løsning, hvor det er implementeret som en windows-service. Redigeret af avh - 29-December-2007 kl. 00:14 |
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
Ja og så glæder jeg mig til a der kommer en ny version der ikke crasher konstant efter meddelesen om at servicen kører allerede
|
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
|
![]() |
|
ClausB ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 25-September-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7 |
![]() |
DVBViewer har ikke en indbygget scheduler, kun en timer-liste (DVBviewer --> record settings...). Denne anvendes naturligvis, men kun medens programmet kører. Der findes som nævnt ovenfor to forskellige muligheder for at starte optagelserne, hvis DVBviewer ikke kører. Jeg har afprøvet begge gennem længere tid, og som avh mener jeg at recordning service er den bedste måde - for mig i hvertfald. Lidt supplerende kommentarer: Min vurdering er, at ingen af de to metoder er helt perfekte, men de kan fungere begge to - hvis ellers hardware og WinXP 'leger med'. Det er vist 'svageste led' for DVBviewer, som til gengæld er et rigtig godt program af så mange andre årsager. 1. WinXP task scheduler. Afprøv først at WinXP planlagte opgaver fungerer korrekt med S3 standby, ved at lave en ny opgave. Hvis markeringen 'væk computer, for at køre denne opgave' fungerer, virker det også med DVBviewer. Dette kontrollerer at den aktive windows brugers navn og adgangskode er korrekt indtastet. Kontroller at DVBviewer Settings --> options --> extended/udvidet er markeret for brug af WinXP task scheduler/planlagte opgaver, og at brugeren er indtastet som 'computernavn\brugernavn' med den rette adgangskode for brugeren, præcis som ved manuel brug af WinXP task scheduler. Jeg synes en ulempe ved at benytte WinXP task scheduler er at det ikke er særlig robust overfor nedbrud af DVBviewer eller winXP. Man risikerer at følgende jobs ikke bliver skrevet til task scheduler. I en ideel verden virker det hver gang, men ikke med disse to programmer... Jeg kan godt finde det punkt til indstilling af tomme adgangskoder som beskrives i readme filen til task scheduler. Det hedder 'konti: begræns brugen af tomme adgangskoder...', jeg fandt det via winXP kontrolpanel som beskrevet i filen. Jeg har ikke haft brug for det, jeg bruger i stedet at lade samme bruger logge automatisk på winXP hver opstart (jeg brugte MS tweakUI 'autologon'. 2. DVBviewer recording service. Jeg er enig med avh i, at dette er en mere robust løsning. Ulempen er, at der kræves to tunere hvis man vil bruge DVBviewer til fremvisning af liveTV medens recording service blokerer en tuner. Husk at sætte recording service til autostart i højreklik menuen. Husk også at hvis recording service benyttes, skal DVBviewer Settings --> options --> extended/udvidet markeringen for winXP task scheduler fjernes. De kan ikke benyttes samtidig. DVBVservice controller bruger jeg ikke. Alt fremgår af record settings... i DVBviewer, og indstillinger for handlinger i forbindelse med optagelse er de samme. Hvis ikke du allerede er opmærksom på det, vil jeg også foreslå du installerer EPGplus plugin (læs http://www.dvbviewer.info/forum/index.php?showtopic=13533, ligger vist ikke i members section). Efter installation optræder punktet i DVBviewer plugins / Udvidelser menuen. EPGplus ser måske lidt klodset ud, og jeg glæder mig til den kommer med i OSD menuerne. Den er dog meget effektiv til serieoptag faciliteter og har gode EPG søgekriterier. Kender du ugedag for hhv udsendelse og genudsendelse kan du let sikre kun at optage den ene forekomst. Alle timere indsættes i den almindelige timerliste (DVBviewer, record settings.../optag indstillinger...). Fortsat god fornøjelse, ClausB |
|
![]() |
|
![]() |
Hej Claus og tak for det udførlige svar, men helt præcis hvor finder jeg ovennævnte punkt og helt præcis hvor sætter jeg windows task scheduler til "automatisk"? Flemming |
|
Samsung UE55F7005
|
![]() |
|
ClausB ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 25-September-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7 |
![]() |
Hej igen. Nedenstående burde virke. 1. Tillad tomme adgangskoder WinXP kontrolpanel --> administration --> lokal sikkerhedspolitik. Nu er du i vinduet 'lokale sikkerhedsindstillinger'. I venstre panel dobb.klik mappen 'lokale sikkerhedsindstillinger', klik på mappen 'sikkerhedsindstillinger'. Hos mig er det politik nr. 29 i højre panel, 'konti: begræns...'. dobb.klik for at ændre indstilling til deaktiveret. 2. Check at opgavestyring altid er aktiv WinXP kontrolpanel --> administration --> tjenester. Nu er du i vinduet 'tjenester'. Find i højre panel navnet på tjenesten 'opgavestyring'. Standardindstillingen er 'automatisk', så den er sikkert aktiv. Hvis det derefter ikke fungerer, så husk at tage tiden til at afprøve vha winXP kontrolpanel --> planlagte opgaver, så du véd om du står med et DVBviewer problem. ___ Jeg har iøvrigt ikke oplevet nogen fejlmeldinger ved brug af DVBV recording service løsningen, måske jeg har været heldig med en kombination af nyeste DVBV og nyeste recording service plugin. god fornøjelse, Claus |
|
![]() |
|
![]() |
En anden måde at løse problemet med logon: http://support.microsoft.com/kb/315231#appliesto Her har man en normal konto til rådighed og som er logget på. Eneste forskel er at logon sker automatisk... Redigeret af avh - 29-December-2007 kl. 13:08 |
|
|
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
Eller: Start>Kør Skriv control userpasswords2 Fjern hakket i "Brugere skal angive brugernavn og adgangskode for at bruge computeren"
|
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |