Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
fltk
Platin medlem
Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10596
|
Sendt: 02-Januar-2008 kl. 22:05 |
ClausB skrev:
Hej igen. Nedenstående burde virke.
1. Tillad tomme adgangskoder
WinXP kontrolpanel --> administration --> lokal sikkerhedspolitik. Nu er du i vinduet 'lokale sikkerhedsindstillinger'. I venstre panel dobb.klik mappen 'lokale sikkerhedsindstillinger', klik på mappen 'sikkerhedsindstillinger'. Hos mig er det politik nr. 29 i højre panel, 'konti: begræns...'. dobb.klik for at ændre indstilling til deaktiveret.
2. Check at opgavestyring altid er aktiv
WinXP kontrolpanel --> administration --> tjenester. Nu er du i vinduet 'tjenester'. Find i højre panel navnet på tjenesten 'opgavestyring'. Standardindstillingen er 'automatisk', så den er sikkert aktiv.
Hvis det derefter ikke fungerer, så husk at tage tiden til at afprøve vha winXP kontrolpanel --> planlagte opgaver, så du véd om du står med et DVBviewer problem.
___
Jeg har iøvrigt ikke oplevet nogen fejlmeldinger ved brug af DVBV recording service løsningen, måske jeg har været heldig med en kombination af nyeste DVBV og nyeste recording service plugin.
god fornøjelse,
Claus
|
Hej Claus
Tusind tak for din vejledning. Det hele virker nu. Jeg fandt tingene selvom der er en lille "tyrkfejl" i din vejledning - tillad tomme adgangskoder ligger i mappen "lokale politikker" og ikke "lokale sikkerhedsindstillinger".
Flemming
|
Samsung UE55F7005 AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100
|
 |
fltk
Platin medlem
|
Sendt: 14-Oktober-2008 kl. 18:34 |
Så er den gal igen. Efter at have kørt uden problemer i mere end 9 måneder kan timeren i DVBViewer pludselig ikke vække mit mediacenter fra dvale længere. Jeg har ikke ændret på nogle indstillinger og ej heller installeret eller afinstalleret andre programmer siden det sidst virkede, så nu aner jeg ikke mine levende råd.
For en sikkerheds skyld har jeg selvfølgelig tjekket at alle indstillinger er som de skal være.
Jeg har også prøvet funktionen "planlagte opgaver" i Windows XP, og her er der ingen problemer med at starte op fra dvale.
Timerfunktionen i DVBViewer virker i øvrigt fint hvis mediacenteret allerede er startet.
Edit: Jeg fandt løsningen på det tyske DVBViewer forum: Der manglede et par flueben i Task Scheduler. Det mærkelige er dog, at jeg ikke mener fluebenene har været der tidligere mens det virkede.
Flemming
Redigeret af fltk - 15-Oktober-2008 kl. 10:42
|
Samsung UE55F7005 AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100
|
 |
Bjur
Guld medlem
Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Point: 2569
|
Sendt: 27-Oktober-2008 kl. 13:55 |
Jeg åbner lige denne tråd igen. Jeg har tidligere kørt med DVBViewer og task scheduler, men scheduleren virker ikke med Vista, derfor er jeg nødsaget til at benytte Recording Service. Kan jeg få en til at skrive hvordan man kort sætter det op, da jeg har installeret det, men sætter jeg min HTPC i standby vågner den ikke på en scheduleret optagelse. Hvordan klarer jeg det?
|
 |
avh
Guld medlem
Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Point: 2891
|
Sendt: 27-Oktober-2008 kl. 14:24 |
Det er en windows service og denne skal køre korekt..
I plugin skal use recording service være hakket af...
Endvidere kan man køre DVBVcontrol, som giver en visuel kontrol af at servicen kører (tray-ikon). Ikonet er grå når service er stoppet, orange når aktiv og rød når der optages.
Når man starter DVBviewer op, bliver recording service stoppet og startet igen når DVBviewer lukkes.
Derfor anvender jeg manuel start og nedluk af dvbviewer. Dvs. dvbviewer anvendes primært til at se optaget udsendelser og live tv...
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
 |
Bjur
Guld medlem
|
Sendt: 27-Oktober-2008 kl. 14:46 |
Tak for svaret. Jeg har været i tjenester og tjekke den kører automatisk og at den er valgt i DVBViewer.
Det jeg skal bruge den til at at time optagelser, hvor HTPC f.eks. er i S3 standby, når optagelsen skal begynde, vågner HTPC'en og optager, hvorefter den efterfølgende går tilbage i S3 standby igen. Jeg har i optagelsesfolderen sat DVBViewer til at gå i standby efter optagelse, men det hjælper ikke, hvis den ikke vågner til at starte med, så er der noget specielt der skal sættes op for at den vil vågne?
|
 |
fltk
Platin medlem
|
Sendt: 27-Oktober-2008 kl. 15:26 |
Bjur skrev:
Tak for svaret. Jeg har været i tjenester og tjekke den kører automatisk og at den er valgt i DVBViewer.
Det jeg skal bruge den til at at time optagelser, hvor HTPC f.eks. er i S3 standby, når optagelsen skal begynde, vågner HTPC'en og optager, hvorefter den efterfølgende går tilbage i S3 standby igen. Jeg har i optagelsesfolderen sat DVBViewer til at gå i standby efter optagelse, men det hjælper ikke, hvis den ikke vågner til at starte med, så er der noget specielt der skal sættes op for at den vil vågne?
|
Er det vigtigt for dig at fortsætte med Vista? Hvis ikke, vil jeg foreslå at installere XP i stedet. Livet er alt for kort til Vista, som arbejder enormt trægt. Efter 2 dages prøvetid i foråret fik jeg nok og installerede XP igen.
Flemming
|
|
 |
Bjur
Guld medlem
|
Sendt: 27-Oktober-2008 kl. 15:39 |
Jeg kan garantere for, at hvis jeg kunne slippe for Vista, var det røget ud til højre. Problemet er bare at mit DG45ID motherboard ikke supporterer Blu-Ray i XP, så jeg havde ikke andre valg end at skifte, så håber der er en der kan hjælpe alligevel. Har vendt den utallige gange med Intels support men der er ingen anden vej, hvis man skal have et bundkort med indbygget grafikkort til HD materiale og lyd.
|
 |
avh
Guld medlem
Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Point: 2891
|
Sendt: 27-Oktober-2008 kl. 17:40 |
Prøv at kontrollere ved at højreklikke på ikonet, og se efter om der vises de programsatte optagelser. Tray-ikonet skal være orange... Servicen skal sagt køre og ikke have user-konto-problemer...
Hvis du kører vista behøver man ikke gøre noget efter optagelse.. Powermangement skulle gerne automtisk kunne sætte PC-en i slumre-mode, som det øjensynlig kaldes i dansk windows Vista...
Sådan kører det i min vista /recording service opsætning...
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
 |