|
dvbviewer transponder problem |
Besvar |
Forfatter | |
pkztar
Ny bruger Oprettet: 06-Januar-2011 Sted: DK Status: Offline Point: 6 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 24-Marts-2013 kl. 18:56 |
Godaften.
Jeg sidder her med et problem i programmet DVBviewer. Jeg finder massere af kanaler når jeg laver en søgning på Astra 4.8E.. men det er faktisk ganske få der ikke "hakker"... den eneste jeg faktisk kan tage uden problemer er viasat motor på svensk og norsk. Andet problem er at jeg finder 0 kanaler når jeg laver en søgning på Thor 0.8W. kan det være et problem med diseqc indstillingerne? mine forældre tager nemlig alle canaldigitals kanaler uden problemer nede i stuen. De er koblet direkte på den ene LNB hoved.. mens min er i swichen bag parabolen som er koblet på de 2 lnb hoveder. |
|
avh
Guld medlem Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvis det hakker kunne det skyldes at parabolen har forskubbet sig og ikke er alignet præcist nok..
Dvbviewer/transedit analyse funktion kan anvendes til at indstille parabolen, kan vise styrke og kvalitet... Dvbviewer kan styre diseq omskiftningen mellem paraboler.. Bruger selv dvbviewers gruppeopsætning pr. parabol. For hver parabol er specificeret diseq kommandoen.. Er der anvendt en LNB med 2 udgange til Thor 0,8 så to modtagere kan anvendes samtidigt? Redigeret af avh - 26-Marts-2013 kl. 09:38 |
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
|
pkztar
Funktioner
Tak(0)
|
Ja Der er sat sådan en på så der kan sættes 4 kabler på 0.8 Thor :)
Da jeg var sat direkte i den på thor kunne jeg finde alle canaldigitals kanaler.. nu er jeg i swichen og kan næsten ikke finde noget som helst dansk.. har prøvet alle diseqC settings når jeg søger efter kanaler.. har os lige fundet ud af det må være noget med at jeg ikke kan finde ud af sætte diseqC op.. får kan sagtens tage alle kanalerne når jeg sætter den i canaldigital boksen jeg har :(
Redigeret af pkztar - 26-Marts-2013 kl. 14:16 |
|
fltk
Platin medlem Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10460 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvis du kun skal modtage fra én satelit skal du slet ikke bruge disecq, men koble modtageren direkte på LNBen, og hvis LNBen skal fodre flere modtagere skal den enten have flere udgange eller være koblet på en multiswitch.
Flemming
|
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
pkztar
Funktioner
Tak(0)
|
skal os bruge viasat.. derfor jeg ikke kan nøjes med at være koblet direkte på LNben.. skal sq kunne se f1 om søndagen :)
|
|
csell
Guld medlem Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4706 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hej Pkztar. Ja det kan det sagtens være. Men det kunne rent faktisk også skyldes det DVB-S kort du bruger. Nogle kan ikke levere strøm til både DISEqC switch og flere LNB, andre har begrænsninger i driveren. Jeg tror det ikke, men kunne du ikke skrive hvilket PC kort du bruger? Hilsen Carsten. Redigeret af csell - 26-Marts-2013 kl. 16:40 |
|
pkztar
Funktioner
Tak(0)
|
Hey Carsten.. Jeg bruger et skystar2 kort.. lige et link her: https://www.technisat.com/en_XX/SkyStar-2-TV-PCI/352-2675-1840/
|
|
csell
Guld medlem Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4706 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hej Pkztar. Jeg ved ikke om det er rigtigt, men når jeg googler finder jeg dette: 'There are devices (particularly TechniSat SkyStar2) that provide a DiSEqC 1.1/1.2 interface, but the driver blocks according commands in order to avoid damage caused by the high power consumption of motorized dishes.' Jeg ved ikke om du kan låne et andet kort og prøve med eller måske kan sætte din SAT modtager op til DISEqC? Hilsen Carsten. |
|
pkztar
Funktioner
Tak(0)
|
fandt sq ud af det.. havde åbenbart ikke prøvet at scanne med alle diseqc settings.. så det var faktisk ret simpelt :)
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |