Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
ajaj
Super bruger
Oprettet: 03-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 442
|
Emne: DVBviewer undertekst igen-igen Sendt: 10-November-2008 kl. 17:52 |
Jeg har nu fået DVB-subtitles til at virke på 370 MHz. Jeg skal dog huske at sætte flueben i DVB subtitles hver gang DVBviewer startes, så der er åbenbart et sted jeg ikke har udfyldt korrekt, - men hvor ?
Men det største problem er, at hvis jeg pauser en udsendelse med DVB undertekster, eller "spoler" tilbage, - ja så forsvinder underteksterne helt indtil jeg spoler helt frem til "nutid" igen så kommer de efter et par sek. Har i andre også dette problem ??
|
 |
Benu
Guld medlem
Oprettet: 30-Oktober-2004
Point: 812
|
Sendt: 10-November-2008 kl. 18:03 |
jeg har også haft problemet, men kan ikke lige huske om det er der endnu. Du kan evt. lave en tast på din fjernbetjening til at vælge subtitles, men det fjerner selvfølgelig ikke dit problem med at du skal gøre det hver gang.
|
Den Ben
|
 |
MCenterFreak
Guld medlem
Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
|
Sendt: 11-November-2008 kl. 00:57 |
Har du været her:
Redigeret af MCenterFreak - 11-November-2008 kl. 00:58
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
|
 |
ajaj
Super bruger
|
Sendt: 11-November-2008 kl. 18:10 |
MCenterFreak skrev:
Har du været her:
|
Jep jeg har været der, og mine indstillinger er ligesom dine, dog har jeg også dansk som sprog 2. Jeg ved ikke om det betyder noget.
Mærkeligt er det dog, at jeg skal sætte flueben i DVB undertekster på dansk hver gang man starter DVBviewer.
Samtidig er det en stor mangel, at hvis jeg pauser eller "spoler" i en udsendelse med DVB undertekster, -ja så forsvinder de simpelthen, indtil man hopper frem til "nutid" igen.
|
 |
MCenterFreak
Guld medlem
|
Sendt: 11-November-2008 kl. 22:58 |
Reinstallation af OS og DVBViewer?
Ja det lyder drastisk, men det er desværre ofte nødvendigt. Derfor bruger jeg Acronis til at tage et image af en velfungerende installation. Har jeg så problemer hælder jeg et image ind (tager 10 min.) og så er jeg kørende igen
P.S. Hvilken version af DVBViewer?
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
|
 |
ajaj
Super bruger
|
Sendt: 11-November-2008 kl. 23:07 |
Ja, det lyder godt nok lidt drastisk, selvom jeg har et godt ghost-image .
Jeg har version 3.6.0.0
|
 |
Hodor
Bruger
Oprettet: 09-Januar-2008
Point: 247
|
Sendt: 12-November-2008 kl. 00:10 |
Opdater til 3.9.4. Husk at optagelser skal være i TS format med Teletext og subtitles slået til.
|
 |
MCenterFreak
Guld medlem
|
Sendt: 12-November-2008 kl. 01:33 |
Hodor: Just my Words!
|
|
 |
ajaj
Super bruger
|
Sendt: 12-November-2008 kl. 18:22 |
Underligt i øvrigt. Nu kan jeg huske at jeg i sommer opdaterede til ver. 3.9.4.
Jeg har nu opdateret igen og det virker som om det er ver 3.9.4 der kører med de nye features, bl.a lyd-balance som man kan indstille for hver kanal osv. MEN når jeg ser under indstilinger i generelt, står der version 3.6.0.0 - meget mystisk, for den første versio jeg købte i sommer var ver 3.9.1
Redigeret af ajaj - 12-November-2008 kl. 18:23
|
 |
MCenterFreak
Guld medlem
|
Sendt: 13-November-2008 kl. 13:06 |
Dine versionsoplysninger i info under Omkring skal se nogenlunde sådan ud:

Der er forøvrigt netop kommet en ny Beta (3.9.4.99) hvor det ser ud til at de har arbejdet en del med underteksterne bl. a.
"Change: DVB Subtitles: Thanks to griga the dvb subtitles now are shown "just in time" instead of "sometimes". You need the DVB Source 3.3.0 for it." Men pas på, den udløber 23-11-08, så hvis der ikke kommer en ny version inden da, så er det tilbage til 3.9.4.0.
Jeg selv tror at der kommer en helt ny non beta version om få dage
|
|
 |
Hodor
Bruger
Oprettet: 09-Januar-2008
Point: 247
|
Sendt: 13-November-2008 kl. 14:10 |
ajaj skrev:
Underligt i øvrigt. Nu kan jeg huske at jeg i sommer opdaterede til ver. 3.9.4.
Jeg har nu opdateret igen og det virker som om det er ver 3.9.4 der kører med de nye features, bl.a lyd-balance som man kan indstille for hver kanal osv. MEN når jeg ser under indstilinger i generelt, står der version 3.6.0.0 - meget mystisk, for den første versio jeg købte i sommer var ver 3.9.1
|
3.6.0 er versionen på din sprogfil...
|
 |
ajaj
Super bruger
|
Sendt: 13-November-2008 kl. 17:51 |
Nu forstår jeg bedre, jeg kan godt se at 3.6.0 er sprog....... (mig store tumpe)
Tak for hjælpen til jer alle. Jeg glæder mig til 3.9.4.99 kommer i færdig form, så jeg forhåbentligt kan spole uden problemer med DVB-undertekster .
En sidste pinlig ting fra mig : - Hos mig er menulinien skjult og ikke umiddelbat til at komme til, da den under "indstillinger" er grå og ikke aktivèrbar. Jeg går ud fra at det er her "omkring DVBviewer" kan ses, så jeg kan kontrollere min version. - Hvordan fjerner jeg "skjul menulinie" ??
|
 |