recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DVBViewer, undertekster mm.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDVBViewer, undertekster mm.

 Besvar Besvar Side  <12345 8>
Forfatter
Besked
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2006 kl. 12:43

Har afprøvet den nye DVBViewer beta version med DVB-S og med ci-interface/CAM.

TV-kort: TechnoTrend Budget og BDA-drivers og det virker med BDA-drivers!

Programmet kan bruge filtre som skulle være mere robuste over for transmissionsfejl.

Er nogen der har en ide om, hvordan det skal forståes?

 



Redigeret af avh - 28-April-2006 kl. 13:23
Til top
Delphi Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 29-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 438
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2006 kl. 13:13

Du har fået filtre med! Se i undermappen "Filters" i programbiblioteket.

Man kan downloade nyeste (beta) versioner; men det er vist noget kompliceret. De skal så vidt jeg har forstået registreres i windows med noget der hedder Radlight Filter Manager.

Jeg vil selv afholde mig fra dette ind til videre, og så gå ud fra at de nyeste kommer med i næste version.

Og så et spørgsmål: Jeg kan ikke se mosaik, PIP eller optage kanaler samtidigt på de kodede (Canal+). Burde jeg ikke kunne det?

Hvis man i Channellist højreklikker og vælger Group by/Sat+ Frequency får jeg fx Canal+ Film1 og  C More Film 2 ind under samme frekvens (402).

Er transponder  det samme som frekvens?

Er mux det samme som transponder?

 

DVBViewer og DVBViewer Media Server.
Xepg og XgrabDMS download: a123.dk
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2006 kl. 16:19

Umiddelbart ville jeg også mene, at mux og transponder skulle udgøre logisk det samme.

Har DVBviewer kørende  med DVB-T og DVB-S (begge kort TT Budget) og samme BDA drivers og version (nyeste beta) af DVBViewer som udgangspunt for en sammenligning ( 1 kort i hver sin PC).

Mosaic og preview virker uden videre på DVB-T. Kan optage flere kanaler samtidigt.

Ved DVB-S findes preview slet ikke i menuen View. Mosaic menu findes, men virker ikke. Det skyldes måske der ikke anvendes WMR9 i directx opsætning. Kan ikke teste dette. Pt.har  PC-en  ikke et Directx 9 kombatibelt grafikkort. Bruger derfor overlay skrivning.

Det ser ikke ud til, at man kan accesse to kanaler samtidigt, som du også oplever.

EPG-en hindrer dog ikke at man markerer 2 kanaler til overlappende optagelse. Resultatet er at kun den ene kanal bliver optaget. 

Mere systematsik test er dog nødvendig, men pt. roder jeg med at få EPG-en til at virke ordentlig.

Der er jo stadig en del ting, der skal undersøges....

F.eks. 2 TV-kort og muligheden for en klient/server løsning.

Til top
digitalt.tv Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-November-2005
Status: Offline
Point: 717
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2006 kl. 17:55

Jeg har ingen problemer med preview på DVB-S på f.eks. ZDF og 3sat. Begge kanaler skal blot sendes på samme transponder. Kører overlay.

Vedr. forvrængning på specielt den øverste linie tekst på DR, så skulle det gerne være fikset i den helt nye beta. Bruger du BETA 3.4.9.261 Badsted?

Til top
Badsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-November-2004
Sted: Ølstykke DK
Status: Offline
Point: 1042
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2006 kl. 17:58

Jeg har ihvertfald prøvet et installere den, men om det helt lykkedes, det ved jeg ikke. Jeg skal lige prøve at checke.

Med venlig hilsen

Henrik Badsted

Til top
Delphi Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 29-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 438
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2006 kl. 18:05
Oprindeligt skrevet af avh avh skrev:

Ved DVB-S findes preview slet ikke i menuen View. Mosaic menu findes, men virker ikke. Det skyldes måske der ikke anvendes WMR9 i directx opsætning. Kan ikke teste dette. Pt.har  PC-en  ikke et Directx 9 kombatibelt grafikkort. Bruger derfor overlay skrivning.

Det ser ikke ud til, at man kan accesse to kanaler samtidigt, som du også oplever.

Prøvede uden held med WMR9. Det blev billedet faktisk dårligere af.  Hos mig er Preview på menuen men undermenuen indeholder kun Close Preview (grået ud).

Kan det tænkes, at kanalerne ved betalings TV sendes på hver sin mux (hvad det så betyder) netop for at man ikke skal kunne optage/se flere på én gang?

Oprindeligt skrevet af avh avh skrev:

F.eks. 2 TV-kort og muligheden for en klient/server løsning.

Helt klart 2 kort og DVBViewer har jo DVBServer programmet.  Jeg er nu ikke interesseret i at skulle have en PC ved hvert fjernsyn i huset. Håber mere på noget a la MediaMPV eller D-Link Media Player. Der skal undertekst problemet nok dukke op igen!

OK, der findes jo micro PC'ere; men det bliver vist en dyr løsning?

Med hensyn til tidligere omtalte filtre har jeg PushSource.ax ver 2.4.2.0 (højreklik/egenskaber...), mens den sidste nye er 2.6.1.1.

DVBViewer og DVBViewer Media Server.
Xepg og XgrabDMS download: a123.dk
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2006 kl. 18:33

Der ser ud til at være en sammenhæng med kodet kanaler vedr. preview ved DVB-S.

Passer med iagtagelserne fra #delphi (kodet kanaler) og #digitalt.TV freeToair kanaler.

Hvis man vælger BBC-world (freeToAir) kommer preview menuen frem igen og der kan vælges fra en lille preview menu, og så virker preview.

Til top
Delphi Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 29-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 438
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2006 kl. 20:16

Noget andet mærkeligt:

Hvis jeg er på DR1, DR2 eller TV2, og vælger Preview, kan jeg kun vælge Pink Plus. En kanal jeg ikke abonnerer på. Vælger jeg den, kommer previewet OK. Dette gælder både i Pro og beta. Pink Plus ligger på samme frekvens som DR1, DR2 og TV2

Generelt burde der vel i Preview være en liste med alle de kanaler, der er i samme transponder, ikke?

I dette link ser det ud til, at transponder er det samme som frekvens!

http://www.dvbviewer.com/forum/index.php?showtopic=12252& ;hl=transponder

Hvis dette er tilfældet, er der noget galt, idet alle Canal+ kanalerne kun fordeler sig på 2 (eller var det 3?) forskellige frekvenser.

Jeg skulle så teoretisk kunne optage 5 Film samtidigt!!

 

DVBViewer og DVBViewer Media Server.
Xepg og XgrabDMS download: a123.dk
Til top
Delphi Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 29-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 438
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2006 kl. 20:27

Noget, der måske hænger sammen med problemet:

Når jeg scanner kanaler, får jeg 4 udgaver af nogle, fx

Canal+ Film1 (swe)

Canal+ Film1 (dan)

Canal+ Film1 (nor)

Canal+ Film1 (fin)

I andre programmer (MyTheatre, MediaPortal) fremstår kun én kanal.

Alle egenskaber ved de 4 kanaler er ens, undtagen Audio PID. Jeg har så selvfølgelig valgt at flytte den danske version over i favorites.

EDIT: Dette er ikke problemet. Der står faktisk i manualen, at sådan skal det være, når der er flere lydspor

 



Redigeret af Delphi - 30-April-2006 kl. 00:22
DVBViewer og DVBViewer Media Server.
Xepg og XgrabDMS download: a123.dk
Til top
Delphi Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 29-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 438
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2006 kl. 01:15

Jeg har også eksperimenteret lidt med samtidige optagelser af flere kanaler. Jeg får også kun optaget én kanal, selv om alle kanalerne sendes på samme frekvens.

Så længe kanalerne sendes på samme frekvens, akcepteres det tilsyneladende. Tilføjer jeg så en kanal fra en anden frekvens, markeres alle planlagte optagelser med rødt.

Dette tolker jeg på den måde, at det burde kunne lade sig gøre. Der er en fejl i programmet! (Det ville jo være ret godt, når fejlen bliver rettet!)

Er det korrekt?

DVBViewer og DVBViewer Media Server.
Xepg og XgrabDMS download: a123.dk
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2006 kl. 07:18

Kan bekræfte det med EPG optagelser, at så længe man holder sig inden for en frekvens (mux), kan man optage og vise flere kanaler samtidigt.

Også observeret det med rød markering og det med hvilke kanaler der til rådighed i preview.

Når det drejede sig om kodet kanaler virker det ikke, lidt uklart hvad der egentlig sker, en kanal optages men også oplevet at programmet hænger...

Kan håbe det er en fejl. Når preview menuen direkte forsinder ved kodet kanaler, kunne det tyde på at der er taget hensyn til det, men altså ikke ved EPG-optagelser..

Spørgsmålet er om det alligevel er et problem ved BDA-drivers og ci-interface/CAM modul?

Det kan så kun afklares med en opsætning, der IKKE er baseret på bda-drivers. Ved installationen er der et punkt der hedder twinhan support, er det en native support?

 

 

Til top
digitalt.tv Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-November-2005
Status: Offline
Point: 717
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2006 kl. 09:07
Jeg har testet manuelle og EPG optagelser, og jeg kan optage både DR1, DR2 og TV2 samtidigt på et Technisat Cablestar kort. Kan samtidig se en anden kanal på mit Technisat Skystar DVB-S kort.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 8>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu