recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DVC-C "Triax C-HD 417 CX" vs Bluetinum/Denver
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDVC-C "Triax C-HD 417 CX" vs Bluetinum/Denver

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
kc1234 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 127
Direkte link til dette indlæg Emne: DVC-C "Triax C-HD 417 CX" vs Bluetinum/Denver
    Sendt: 20-September-2010 kl. 08:50
Hej,

Jeg skal bruge en DVB-C tuner til mit Pana PZ70 til brug på ukodet Canal Digital kabel tv.

Men jeg er i tvil om hvilken box jeg skal købe og om den væsentlig højere pris til en Triax box er spildt kontra en BlueTinum eller Denver box. Triax boxen kan findes til 1400 kr.

Er Triax boxen bedre end "discount" modellerne eller er de på samme niveau ang. software fejl?

Mvh

Kim
Til top
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: DK
Point: 1597
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2010 kl. 10:07
Oprindeligt skrevet af kc1234 kc1234 skrev:

Hej,

Jeg skal bruge en DVB-C tuner til mit Pana PZ70 til brug på ukodet Canal Digital kabel tv.

Men jeg er i tvil om hvilken box jeg skal købe og om den væsentlig højere pris til en Triax box er spildt kontra en BlueTinum eller Denver box. Triax boxen kan findes til 1400 kr.

Er Triax boxen bedre end "discount" modellerne eller er de på samme niveau ang. software fejl?

Mvh

Kim
Hvorfor ikke éen af Canal Digital's egne?
Til top
kc1234 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2010 kl. 11:00
Lyder som en god ide, kan de køre uden kort?

Jeg har stor pakke ved antenneforeningen og ikke ønsker at betale 2 gange for det samme :-) , eller betale kortafgift for at se ukodede kanaler.

Til top
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2010 kl. 13:13

Lyder som en god ide, kan de køre uden kort?

Jeg har stor pakke ved antenneforeningen og ikke ønsker at betale 2 gange for det samme :-) , eller betale kortafgift for at se ukodede kanaler.

Det står altsammen på deres hjemmeside, som du også kan bestille fra: http://www.canaldigital.dk/Kabel-tv-familymix/tv-produkter/Multiroom/
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10479
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2010 kl. 13:35

Husk: Du kan ikke hente optagelserne ud af Canal Digitals egen boks.

Flemming

Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
kc1234 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2010 kl. 19:01
Der er bestilt 1 stk med harddisk og dobbelt tuner, faktisk en helt fin pris taget i betragting af at den har dobbelt tuner og harddisk.

Så er der bare den ulidelige vente tid :-)

Kim

Redigeret af kc1234 - 20-September-2010 kl. 19:06
Til top
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2010 kl. 19:14

Der er bestilt 1 stk med harddisk og dobbelt tuner, faktisk en helt fin pris taget i betragting af at den har dobbelt tuner og harddisk.

Kim

Jeg købte selv denne PVR for 4-5 mdr siden og har kun været tilfreds.

Fordele: Med 2(3 inkl DVB-T) tunere kan man optage på 2(3) kanaler samtidigt. Man kan desuden samtidig se noget helt 3.(4.), der i forvejen, ligger på Harddisken Clap. Det var helt udelukket på min ellers gode gamle Kiss.
Serieoptagelser: Visse programmer i TvGuiden kan markeres som serieoptagelser. Du går dermed med ikke glip af nye afsnit.
Prisen: Man kan ikke forlange mere til den lille pris af 1500.
HDDstørrelsen: Passer fint. Så længe man får set det man optager, mangler man ikke plads. HD-optagelser fylder naturligvis noget mere.

Ulemper: Den kan godt støje lidt. Der sidder en (for) lille og dermed hissig 30 mm blæser på undersiden af kabinettet. Støjen kan bedst beskrives som en lille smule højere end på den gamle PS3'er. Man lægger i hvertfald mærker til når den starter op.

Remoten er lidt lousy, men virker fint.

Redigeret af Beanie - 20-September-2010 kl. 19:15
Til top
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2010 kl. 19:16
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Husk: Du kan ikke hente optagelserne ud af Canal Digitals egen boks.

Flemming

Har aldrig haft behovet. Hvis svigermor vil gense en film, hun ikke kan se, er der rigeligt med muligheder i Stereo-studio osv.

Redigeret af Beanie - 20-September-2010 kl. 19:17
Til top
C K N Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-Marts-2005
Sted: Sønderborg
Point: 218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2010 kl. 16:26
Jeg hopper lige ind i denne tråd, da jeg lidt står i samme "problem"... Jeg har Stofa. Skal dog kun bruge boksen til at optage med, evt. Pause-TV... Evt. hvilke harddiske der er kompatible med disse? Kan begge bokse, trække en 2,5" disk på USB'en?
Til top
victorrius Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 11-August-2010
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2010 kl. 14:58
bluetinum tuneren funger fint, men først efter man har firmware opdateret den, ellers husker den ikke hvilken rækkefølge du har sat kanalerne til.
og andre små irriterende fejl.

nu har jeg opdateret firmwaren på den til den nyeste ikke beta version.
nu fungerer den meget bedre.. måske nyeste beta version klarer de sidste småting.

til prisen så er den god, men den mangler en extra tuner, hvis man er igang med at optage

den mangler også oversigt over de programmer som bliver vist lige nu! men måske beta versionen har ordnet det? aner det ikke.
den er lidt langsom i at skifte nogle kanaler
den har det med at resette txt tv, når man kikker på program guiden, og omvendt..
det kan være ret tids spilde irriterende, at bare fordi man lige skal se noget i txt tv, så forsvinder program guiden for hver kanal, og man kan risikere at skulle vente 5 min på at den har fået hentet hele program guiden ind igen. Det må enten skyldes for lidt ram i den, eller dårligt udnyttelse af dens resurser. ihvertfald forstår jeg ikke at det skal være sådan?
men ok.. måske den beta firmware opdatering også kan klare det problem, men jeg tvivler.

det var rigtigt nem at firmware opdatere!
copiere firmware filerne på roden af en usb harddisk/stik og på ind på musik ( tror jeg nopk det var) der kan man få lov til at se firmware filen, som man bare klikker på.
venter et par minuter, og så skal man slukke for boxen ( strøm sluk ) og tænder den igen, så skulle den være opdateret. man skal bere husk, den nye kode til at komme ind i indstillinger er skiftet til: oooooo  ( alle nuller )

hehe, det gode ved den.. den kan nogle gode film codex..
den optager i en format, så man kan brænde film på dvd og sætte til en vilken som helst dvd afspiller. ( det tvivler jeg på at sony, panasonic osv kunne overhovedet finde på, da de jo altid gerne vil gøre det besværligt for deres kunder at se optaget film)der er faktisk rigtigt mange digital tunere, som bruger et mystisk format til at gæmme filmene man optager. så bliver man afhængig af at skulle vise filmen på samme mærke digital tuner. og det gider jeg ikke være afhængig af

det aller bedste!!!   du kan gå ind og se txt tv på den optaget film, og det er rart, når man skal give film filen et navn.. man går bare ind på den optagne film's txt tv og ser hvilken film det er

det aller latterligste!!! den bruger ikke filmens navn til at navngive filmen.. der bruger den istedet en talbogstav kombination, som mere går ud på hvilken kanal der er optaget, og dato og tidspunkt. så er det jeg ikke forstår: når nu den har txt tv, og man markerer filmen som har et navn, til optagelse, så bliver den rigtigt dum, og kan pludselig ikke huske filmens navn.
stor spørgsmålstegn.. hvorfor kan den ikke det?
Til top
victorrius Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 11-August-2010
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2010 kl. 15:03
så er det.. hvordan er de andre digital tunere på de punkter?

kan de huske xct tv og program guide, når man skifter imellem dem?
er den hurtig til at sifte kanaler
gemmer den film i en alm dvd afspiller format?
gemmer den txt tv på den film man har optaget, så man senere hen kan gå ind på txt tv og se hvad en optagne film hamdler om osv?
gemmer den filmenes navn som fil navn?

så kikker man after en digital tuner med kun 1 tuner, så vil jeg mene bluetinum er helt ok, men jeg kender godt nok ikke de andre
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu