recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > DVD afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DVD Afspiller med DivX og USB indgang
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDVD Afspiller med DivX og USB indgang

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
thepun Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 05-December-2005
Status: Offline
Point: 13
Direkte link til dette indlæg Emne: DVD Afspiller med DivX og USB indgang
    Sendt: 06-December-2005 kl. 17:32
Hej, så er har jeg endelig modtaget aktiverings mailen fra recodere.dk, efter 2-3 dages venten. I mellem tiden har jeg kigget på mange forskellige "tråde" her inde for at se om der var noget brugbart jeg kunne finde. Jeg har også været på google og søge, men det er rarere at høre fra andre med erfaring.

Min sidste DVD-Afspiller gik istykker for et stykke tid siden, og siden da nøjedes jeg med min computers DVD-rom. Nu er tiden så inde for at købe en ny DVD afspiller, og det skal være en ordentlig en denne gang. Hvad kan i råde mig til at købe?

Jeg har gået og overvejet hvad den skulle understøtte. Først tænkte jeg på Netværksunderstøttelse, og ydermere trådsløsnetværk - men sådan nogle løsninger er alt for dyre. Derfor blev jeg enig med mig selv om at det skulle være en der understøttede følgende:

- USB indgang, så jeg kan plugge min USB-Harddiske i DVD'en, og afspille fra den
- Understøtte DivX, Mpeg og mange af de andre "normale" codecs
- Update firmware, også codecs osv., når der kommer noget nyt
- God billed og lyd kvalitet
- ellers bare de normale DVD-ting såsom JPG, DVD-film, VCD

Kan i hjælpe mig med at finde sådan en maskine? Og er det en i kan råde mig til at købe.

Mit budget ligger på max. 2000kr, men også gerne under.
Til top
skibber Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 29-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 13
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2005 kl. 21:13

Det er lige præcis sådan en jeg også er interesseret i, men jeg syntes ikke der er særlig mange at vælge imellem, selv ikke KISS understøtter USB... hvorsvært kan det være. Den eneste jeg har fundet er: Yamada MX305

Men ved intet om kvaliteten...

Til top
thepun Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 05-December-2005
Status: Offline
Point: 13
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2005 kl. 18:20
Den er ellers rimelig billig, mon ikke man skulle prøve at købe sådan en alligevel?

Jeg fandt også en via google. Den beskriv som:

MPEG4 & DivX DVD Player with USB Port

og hedder AN-320. Så vidt jeg har forstået er den produceret af  Addnew Technologies som kan findes på, men lige præcis den model kan jeg ikke finde på siden: http://addnew.net/

Men jeg aner ikke noget om kvaliteten ved denne maskine, og den kan ikke fås fra en dansk butik.

Til top
thepun Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 05-December-2005
Status: Offline
Point: 13
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2005 kl. 18:34
der er desuden kommet en nyere model fra samme producent som du (skibber) nævnte.

Jeg fandt dette på eBay hos en der solgte sin maskine for 45 Euro + 10Euro i forsendelse = ca. 600 DKK.

Den hedder
Yamada / Chili DVD-7200XCU og ser noget pænere ud. Jeg tror jeg satser, og køber sådan en model.

Du kan finde den på følgende adresse:
http://cgi.ebay.de/DVD-Player-7200XCU-SD-MMC-MS-Karten-Slot- USB-Anschluss_W0QQitemZ5835918872QQcategoryZ85389QQrdZ1QQcmd ZViewItem

PS: Det er en tysk producent, så vær opmærksom på dette :)
Til top
skibber Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 29-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 13
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2005 kl. 20:56
Spændende, jeg glæder mig til hører nogle erfaringer med den. Undre mig stadig over der ikke er flere der laver sådan nogle...
Til top
skibber Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 29-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 13
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2005 kl. 21:17

Har du læst teksten forneden, det virker kun hvis HD'en er formatteret i FAT32 Partition.

Hinweis MMC/MS/SD + USB-Anschluss: Achten sie darauf das nur Daten von einer "Primären/Primary" Fat32 Partition gelesen werden! Es können keine erweiterten oder logischen Partitionen erkannt werden! USB-Anschluss: Bei einer externen Festplatte mit einem Verbrauch über 500mA muss ein Netzteil an die externe Festplatte angeschlossen werden.

Til top
skibber Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 29-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 13
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2005 kl. 21:54

Fandt og så denne her på www.pixmania.com. Ved dog ikke om man læse direkte fra en HD.

IISONIC DVD/DivX-afspiller II3016PU

Til top
thepun Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 05-December-2005
Status: Offline
Point: 13
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2005 kl. 23:14
Hmm, hvordan finder man ud af hvad partition sin eksterne harddisk har fra standart? Jeg har aldrig formateret den såå?

Men mon ikke det er det der hedder "NTFS" - det er vel det nyeste
Til top
laursen Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 02-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4055
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2005 kl. 23:30

Aldi havde i sommer en afspiller med netop de kvaliteter du efterspørger (til kun 399,-), måske man kan være heldig stadig at finde den i Aldi.

Se tråden her: Nyt Aldi tilbud

/Lars

Redaktør, recordere.dk
Til top
skibber Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 29-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 13
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2005 kl. 09:48
Der er faktisk et nyt aldi tilbud med USB, men med meget få informationer... også er det en receiver med højtalere osv. det har jeg ikke brug for.
Til top
thepun Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 05-December-2005
Status: Offline
Point: 13
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2005 kl. 14:25
Den maskine fra aldi understøtter også kun FAT32 partition, desuden bruger den USB 1.1 og kan kun læse harddiske med mindre end 300 filer. Det giver et problem når man har større harddiske med 250GB plads.

Jeg har forresten fundet ud af at min eksterne harddisk bruger FAT32 filsystemet, derfor tror jeg at jeg vil investere i den fra tyskland. Jeg skal bare lige sikre mig at den kan læse alle filerne. Jeg vil vende tilbage når de giver mig et svar.
Til top
thepun Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 05-December-2005
Status: Offline
Point: 13
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2005 kl. 12:15
er det muligt at streeme en film gennem USB 1.1?

Det ser ud til at alle de DVD'er vi har fundet, har en USB 1.1 port.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu