recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > DVD afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DVD Afspiller med DivX og USB indgang
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDVD Afspiller med DivX og USB indgang

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Zagadka Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2005 kl. 19:04
Oprindeligt skrevet af thepun thepun skrev:


er det muligt at streeme en film gennem USB 1.1?


Rent hastighedsmæssigt er det muligt eftersom USB 1.1 understøtter to hastigheder 1.5Mbps og 12Mbps. 1.5Mbps burde være nok til at streame MPEG-4, men ikke nok til MPEG-2 (DVD kvalitet) som vil kræve understøttelse for 12Mbps. Rent teknisk er situationen mere kompliceret eftersom man streamer over et netværk og USB er en forbindelsesteknologi, ikke en netværksteknologi.
Til top
Niels Chr Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 176
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2005 kl. 23:37
Jeg har lige tjekket Transgears hjemmeside og der har de en model som har både USB 2.0, netværk og DVI - baseret på sigmas 8260 chip. (DVX-700)
Jeg har skrevet til mm-vision for at høre om de har denne, samt hvad den koster...(et gæt er omkring 2000 kr, hvis deres avance er samme some på den tidliger model)
Til top
thepun Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 05-December-2005
Status: Offline
Point: 13
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2005 kl. 10:55
Afspilleren bliver solgt hos pixmania.

Her er et direkte link: http://www.pixmania.com/dk/dk/176361/art/transgear/dvd-divx- afspiller-dvx-70.html

Er der nogle der har undersøgt nettet for nogle brugers kommentar? Hvad er holdningen til afspilleren? Den ser ud til at alt hvad jeg leder efter
Til top
Niels Chr Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 176
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2005 kl. 22:54
jeg har fået svar fra MM-vision (fik svar på support email kl 23.00 - flot), dog ikke en pris og forventet levering...jeg kan se på pixmania at prisen liger lidt højere end hvad jeg havde regnet ud (baseret på samme avance % som deres gamle model - klart en ny model tjener man lidt mere på, og den falder så hen af vejen..)

MM-Vision, anbefalede også at kigge på deres Snazio SZ1350 (ca. samme pris) som de kan levere nu.

Lidt søgning på nettet har afsløret at en "skjult" kode er til at få til Snazio SZ1350 - er der nogle der ved om dette normalt også er muligt med transgear produkter..?
Den skjulte kode som kan benyttes på Snazio er til blandt andet at åbne for DVI udgangen i "fuld" 720p/1020i på kopi beskyttede DVD - som ellers tilsyneladende vil køre lav 480p opløsning...mange Snazio brugere var meget utilfredse med dette, indtil de fandt koden..

p.s. jeg er DVD newbe, så tag mine udtalelser med sindsro
Til top
thepun Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 05-December-2005
Status: Offline
Point: 13
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2005 kl. 18:23
Priserne for sådan nogle maskiner er generelt for  højt synes jeg. Nu om dage kan man finde DVD-afspillere der understøtter DivX osv. for under 1000kr, hvorfor kan man så ikke finde en med kun USB 2.0 til lidt over?

Hvis jeg får fat i en DVD afspiller med USB 2.0 er Netkort helt unødvendigt, og omvendt. Jeg ved godt at der findes prisbillige afspiller med netkort, men jeg gidder bare ikke til at trække kabel til min hub. Hvis jeg derimod vælger trådløs, er jeg bange for at "skabet" vil blokerer rigtig meget for det trådløse signal.

Hvad burde jeg gøre? Finde et med netkort og trække et kabel, eller vente på en med USB 2.0 (og kun det!) ?
Til top
Niels Chr Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 176
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2005 kl. 20:51
Nu kan jeg ikke svare hvad der er bedst for dig - men hvad er lige grunden til at du gerne vil have USB 2.0 - hvis DVD afspillren kan læse hurtigt nok fra din HD er det vel lige meget hvilken type USB der er tale om - eller tager jeg fejl ?
At din løse HD så SKAL være USB 2.0 har jeg større forståelse for, da den hurtige hastighed så kan udnyttes når du kopler den til din PC.

Jeg foretrækker netkort (fast kabel) da jeg så slipper for at "løber frem og tilbage" med en HD - og da jeg i forvejen har en server kørende er det oplagt.
(p.s. en server der køre 24t/d bruger en del strøm - meget mere end en løs USB HD)
Til top
skibber Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 29-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 13
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2005 kl. 10:23
Min ide med at have sådan en maskine som "thepun" (med USB 1.1 , 2.0 el. FireWire) er at man kan afspille film og musik direkte fra sin HD uden at have en PC kørende og kabler fra den, udelukkende for at læse fra Hd'en. Og  hvad nu hvis en i huset skal arbejde på PC samtidig?
Til top
Niels Chr Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 176
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2005 kl. 10:25
Glemte også at sige at med en netværks tilsluttet harddisk får du større codec kompabilitet, idet ukendte codecs kan "oversættes" af din server, og levers til DVD afspilleren i et kendt format - f.eks. Quicktime bliver oversat til MPEG-2 via transgears "Ultimate server software" (DVD,fil køre på PC server) - det forudsætter naturligvis at din server har en rimelig hastighed, for ikke at få "drop outs" - så hvis du havde tænkt på en gammel (sløv) maskine som server, opnår du nok ikke den fordel, og vil kunne det samme som med en USB HD.
Til top
Niels Chr Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 176
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2005 kl. 11:27
Jeg kan godt se at det er smart med en HD, dels er den mindre, bruger mindre strøm og larmer mindre - den er også transportabel (tage med til venner) - jeg har dog ingen erfaring med om USB 2.0 kræves for at se film, eller om det blot er et salgs argument - hvis USB 1.1 er godt nok, får du ikke bedre film af højere USB hastighed...måske nogle andre ved noget om det ?
Til top
thepun Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 05-December-2005
Status: Offline
Point: 13
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2005 kl. 01:14
Jeg har kigget lidt rundt omkring og teoretisk set er USB 1.1 nok, mens det praktiske er en helt anden sag. Det fænomen er vi vidst alle bekendt med, specielt fra mobiltelefoner og trådløs internet.

Nu hvor den ønskede maskine ikke findes har jeg fundet et alternativ:
Køb en DVD-rw / + rw (alt efter hvad din DVD-afspiller kan afspille) og køb en billig DVD som understøtter DivX og andre codecs. Så kan du brænde 3-6 film over, når du er træt af dem kan du gøre det igen på samme disk og igen.
Til top
p-HD Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-Marts-2004
Status: Offline
Point: 185
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2005 kl. 04:54

Hej, thepun

ALDi havde for nogle uger siden en bluetinum dvd-afspiller, som kan afspille xvid, divx, understøttelse af srt-undertekster, har USB-tilslutning og en indgang for MMC- og SD-card. Og så kan du fint få firmware-opdateringer til den.

Den kostede vist nok 399,- kr.

I Herning  har ALDI stadigvæk en pæn bunke af dem tilbage... og det var i fredags jeg så dem stå derinde.

Jeg har selv købt den, men jeg har ikke haft lejlighed til at afprøve HD-tilslutning til USB'en endnu - men regner dog med at købe en HD til formålet næste år. Men jeg kan sige, at den indtil videre fint har afspillet alt, hvad jeg har kylet i den af forskellige medieformater.

Så hvis du vil, kan jeg skaffe sådan en størrelse til dig. Send mig en PM, hvis det er noget du er interesseret i.

her er linket til modellen

http://www.bluetinum.net/BlueTinum%20DK/downloads/downloads/ DVDTT2055.html



Redigeret af p-HD
Til top
Swiss Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 17-November-2005
Status: Offline
Point: 148
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2005 kl. 08:21

Bilka har denne på tilbud til 349,00 fra og med i dag.

Den kan dog ikke klare DivX, men har SD og USB indgang.

Jeg skal ud og hente en, senere på dagen vil jeg give en melding om den kan afspille film fra en USB HDD.

http://www.denver-electronics.com/pages/webside2.asp?article Guid=11317&menuGuid=5386&subMenuguid=5395

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu